اونس طلا2394.45
مظنه16,216,000
18 گرم3,743,400
ارزش سکه36,534,648
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)43,800,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

رونمایی از اندروید 12 همراه با تغییراتی در طراحی و حریم خصوصی

گوگل از نسخه ازمایشی اندروید بعدی یعنی اندروید 12 با تغییراتی در زمینه طراحی و حریم شخصی رونمایی کرد. این رونمایی با عبور دستگاه های فعال اندرویدی از مرز 3 میلیارد دستگاه در جهان مصادف شده.

رونمایی از اندروید 12 همراه با تغییراتی در طراحی و حریم خصوصی


گوگل از نسخه ازمایشی اندروید بعدی یعنی اندروید 12 با تغییراتی در زمینه طراحی و حریم شخصی رونمایی کرد. این رونمایی با عبور دستگاه های فعال اندرویدی از مرز 3 میلیارد دستگاه در جهان مصادف شده.

در بخش طراحی گوگل حالا از زبان طراحی Material You استفاده میکند و این شرکت گفته است که این نسخه دارای بزرگترین تغییر طراحی در اندروید تا بحال می باشد و اکثر المان ها حالا دارای گوشه های گرد هستند و شکل حبابی خواهند داشت. از تغییرات عمده بزرگتر شدن سایز دکمه ها در بخش نوتیفیکشن ها می باشد که حالا فضای بسیار بیشتری را اشغال میکنند.

گوگل

علاوه بر این تم و رنگ بندی اندروید حالا از عکس پس زمینه گوشی شما استخراج میشود و این رنگ روی اکثر بخش های اندروید از دکمه های موجود در بخش نوتیفیکشن ها گرفته تا ویجت ها و فضای اپ ها را شامل میشود که باعث میشود فضای اندروید بیش از پیش با سلیقه هر شخص منطبق شود.

این طراحی در حال حاضر مختص گوشی های پیکسل می باشد و سایر شرکت ها بر حسب نظر و سلیقه خود میتوانند از این طراحی استفاده کنند یا اینکه کماکان از طراحی فعلی خود استفاده کنند.

علاوه بر طراحی، گوگل در بخش حریم خصوصی قابلیتهای جالبی را اضافه کرده و برخی از آن ها را از iOS 14 وام گرفته است. در این نسخه از اندروید وقتی اپی از دوربین یا میکروفون گوشی استفاده میکند، نقطه ای سبز یا نارنجی در گوشه راست نمایشگر ظاهر میشود تا این استفاده را به کاربر اطلاع دهد. تاریخچه کل دسترسی های استفاده شده توسط اپ ها هم حالا در تنظیمات گوشی لیست خواهند شد.

حریم خصوصی

همچنین حالا در بخش نوتیفکیشن ها، گوگل امکان قطع کردن دسترسی به دوربین و میکروفون را به طور کلی فراهم کرده و کاربر با کلیک روی آن ها میتواند دسترسی به دوربین و میکروفون را برای همه اپ ها به طور انی ببندد. در این صورت حتی اپلیکیشن هایی که دسترسی به دوربین داشته باشند نیز تنها یک صفحه مشکی دریافت خواهند کرد.

گوگل در دسترسی به مکان جغرافیایی از طریق دسترسی لوکیشن نیز تغییرات جالبی را ارائه داده است و حالا کاربر میتواند انتخاب کند که موقعیتی که به اپلیکیشن ها میدهد دقیق باشد یا صرفا در حد شهر محل سکونت باشد. برای مثال به اپ سفارش غذا میتوانید دسترسی دقیق به مکانتان را بدهید ولی تیندر را تنها به اینکه بداند کدانم شهر هستید، محدود کنید.

اندروید

گوگل همچنین سرعت اندروید را بهبود داده و این نسخه 22 درصد از نسخه قبلی روانتر و سریعتر می باشد و از هسته های بزرگ و پرمصرف گوشی 15 درصد کمتر کار خواهد کشید که باعث افزایش عمر باتری میشود.

نسخه ازمایشی اندروید 12 از امروز برای گوشی های پیکسل و چند گوشی از شرکت های دیگه عرضه شده و نسخه نهایی آن از پاییز امسال برای گوشی های پیکسل و در ماه های بعد به تدریج برای سایر گوشی ها عرضه خواهد شد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد