اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با رعایت این 5 نکته عجیب سلامتی در انتظار شما خواهد بود

برخی از کار ها با وجود اینکه بسیار عجیب به نظر می رسند در واقع می توانند برای سلامتی بسیار مفید باشند. ما در اینجا قصد داریم 5 مورد از این نکات عجیب اما مفید برای سلامتی را به شما معرفی کنیم.

با رعایت این 5 نکته عجیب سلامتی در انتظار شما خواهد بود


برخی از کار ها با وجود اینکه بسیار عجیب به نظر می رسند در واقع می توانند برای سلامتی بسیار مفید باشند. ما در اینجا قصد داریم 5 مورد از این نکات عجیب اما مفید برای سلامتی را به شما معرفی کنیم.

1. در مواقع خستگی از نوشیدن نوشابه های انرژی زا پرهیز کنید.

به گفته مجله تایم، نوشیدنی های انرژی زا تا 5 برابر بیشتر از قهوه کافئین دارند، اما خاصیت تقویت کننده آنها زودگذر بوده و شما را با عوارض جانبی ناخوشایندی مانند عصبی بودن، تحریک پذیری و ضربان قلب سریع رو به رو می کنند.

این نوشیدنی ها عموما حاوی میزان بسیار بالایی قند بوده (معادل 13 قاشق چای خوری) که باعث افزایش سریع قند خون می شود اما در مدت کوتاهی آن را کاهش داده و در نتیجه آن شما به دنبال خوردن یک نوشیدنی انرژی زای دیگر خواهید رفت.

نوشابه انرژی زا

2. برای تعادل هورمون ها چای نعنا بنوشید.

بر کسی پوشیده نیست که نوشیدن چای ها و دمنوش های گیاهی می تواند فواید بسیاری داشته باشد. نوشیدن چای نعنا نیز می تواند به تعادل هورمون های بدن کمک کند.

محققان دریافتند که نوشیدن روزانه دو فنجان چای نعنا در روز می تواند سطح هورمون مردانه در بدن زنان را کاهش دهد. این موضوع به خصوص برای افرادی که تمایلی برای مصرف دارو های شیمیایی ندارند بسیار مفید است.

نعنا

3. قبل از چرت زدن قهوه بنوشید.

دانشمندان ژاپنی کشف کردند که نوشیدن قهوه قبل از چرت زدن می تواند باعث هشیاری بالا تر شود. دانشمندان مشخص کردند که قهوه باعث مسدود شدن مولکول های آدنوزین شده و چرت زدن نیز سطح آن را کاهش می دهد.

البته لازم است که پس از نوشیدن قهوه بلافاصله استراحت کنید چرا که ممکن است نوشیدن قهوه مانع از به خواب رفتن شما شود.

قهوه

4. زخم را با عسل ضد عفونی کنید.

دانشمندان معتقدند که پیش از باند پیچی کردن زخم بهتر است مقداری عسل بر روی آن قرار دهید. PH پایین عسل و اسیدی بودن آن می تواند باعث ترمیم زخم شده و همچنین ماده ای به نام پروتئاز را کاهش می دهد که مانع از بهبود زخم می شود. به علاوه عسل خواص ضد میکروبی فراوانی داشته که می تواند جای زخم را ضدعفونی کند.

عسل

5. دندان های خود را بلافاصله پس از غذا خوردن مسواک نزنید.

غذا ها و به خصوص غذا های اسیدی می تواند باعث تضعیف مینای دندان بشود اما اگر بلافاصله پس از خوردن انها مسواک بزنید این اثر تشدید شده و حتی ممکن است لایه زیرین دندان نیز ضعیف شود. بهترین زمان مسواک زدن 30 تا 60 دقیقه پس از خوردن غذا می باشد.

دندان

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد