اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

با‌افزایش سرسام‌آور اجاره‌ها چرا در‌ هتل زندگی نکنیم؟

اجاره واحد‌های مسکونی در تهران در حدی مضحک شده و تناسبی با درآمد خانوار‌ها ندارد که الان اگر یک زوج یا حتی یک خانواده کم‌جمعیت در پایتخت تصمیم بگیرد به جای اجاره مسکن در هتل زندگی کند شاید برایشان مقرون‌به‌صرفه باشد.

گزارش بانک مرکزی در مورد تحولات بازار مسکن در فروردین‌ماه امسال نشان می‌دهد شاخص کرایه مسکن اجاری در تهران نسبت به ماه قبل ۳۲٫۳درصد رشد داشته. در ماه‌های قبل هم تقریبا اوضاع به همین منوال بوده و اجاره‌بها متاثر از افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن به طور مداوم بالا رفته.

به گزارش سایت طلا،اجاره واحد‌های مسکونی در تهران در حدی مضحک شده و تناسبی با درآمد خانوار‌ها ندارد که الان اگر یک زوج یا حتی یک خانواده کم‌جمعیت در پایتخت تصمیم بگیرد به جای اجاره مسکن در هتل زندگی کند شاید برایشان مقرون‌به‌صرفه باشد. الان با محاسبات خیلی ساده می‌گوییم که چرا چنین مقایسه‌ای کاملا معنادار و واقعی است.

به آگهی‌های واحد‌های استیجاری مراجعه می‌کنیم اول ببینیم اجاره بهای یک واحد آپارتمان معمولی در یک منطقه متوسط تهران چند است. یک آپارتمان ۹۰متری در سردار جنگل در منطقه ۵ تهران آگهی شده ۲۰۰میلیون پول پیش و ماهانه ۸میلیون تومان اجاره. یا در خیابان سهروردی منطقه ۷ یک آپارتمان ۸۷متری را دقیقا به همین قیمت گذاشتند.

در شرق تهران و محله تهرانپارس هم دقیقا یک واحد نوساز ۱۰۵ متری با همین مبلغ قابل رهن و اجاره است؛ بنابراین اگر مبلغ پول پیش ۲۰۰میلیونی این واحد‌ها را تبدیل کنیم به اجاره، سکونت در این خانه‌ها هر ماه ۱۲میلیون تومان ناقابل آب می‌خورد. ۱۲میلیون تومان را حالا تقسیم بر ۳۰ کنیم می‌شود ۴۰۰هزار تومان.

یعنی هرکس در این خانه‌های معمولی تهران ساکن است هر روز ۴۰۰هزار تومان از دستمزد یا درآمدش را باید برای اجاره‌اش کنار بگذارد. حالا سوال اینجاست وقتی قرار است هر شب ۴۰۰ هزار تومان برای سکونت در یک آپارتمان هزینه کنیم چرا در هتل زندگی نکنیم؟ اجازه بدهید قیمت هر شب اقامت در هتل‌های تهران را بررسی کنیم. یک شب اقامت در اتاق دوتخته هتل لاله تهران در خیابان فاطمی با ۲۶۰هزار تومان همین الان در سایت‌های آنلاین قابل رزرو است.

اتاق دوتخته در هتل چهار ستاره هویزه تهران با ۴۲۵ هزار تومان برای یک شب در دسترس است. هتل هما در حوالی میدان ونک ۴۷۵هزار تومان. هتل پنج ستاره استقلال از ۴۳۶هزار تومان و هتل چهارستاره کوثر هم هر شب ۳۹۶هزار تومان. خلاصه اینکه میانگین قیمت هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در تهران همان حدود ۴۰۰هزار تومان است؛ بنابراین اقامت در این هتل‌ها از نظر هزینه تفاوتی با اجاره کردن یک واحد آپارتمان معمولی در مناطق شرق و غرب تهران ندارد.

تازه این مزیت را هم دارد که شما از خدمات هتل و صبحانه هم می‌توانید استفاده کنید. دردسر قبض برق و آب و گاز ندارید. نیازی به خرید وسایل گران‌قیمت زندگی پیدا نمی‌کنید و هر زمان هم دوست داشته باشید می‌توانید با حمل یک چمدان به نقاط مختلف شهر اسباب‌کشی کنید. شاید حتی برای رزرو هتل در یک بازه زمانی طولانی مدت قطعا بتوانید از تخفیف‌های خوبی هم استفاده کنید و استرس خرده‌فرمایش‌های صاحبخانه را نداشته باشید. وضعیت عجیبی شده!

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد