اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا غذا می تواند به شما در کنترل دیابت کمک کند؟

در حالی که تغذیه سالم یکی از مهم ترین ابزاری است که می توانید برای کنترل دیابت استفاده کنید، تغییر دادن عادت های غذایی که طی سال های متمادی ایجاد شده اند دشوار است.

آیا غذا می تواند به شما در کنترل دیابت کمک کند؟


در حالی که تغذیه سالم یکی از مهم ترین ابزاری است که می توانید برای کنترل دیابت استفاده کنید، تغییر دادن عادت های غذایی که طی سال های متمادی ایجاد شده اند دشوار است.

خوشبختانه، ایجاد تغییرات کوچک می تواند تأثیر ماندگاری داشته باشد. اگر نمی دانید چگونه باید شروع کنید اجرای برخی از این دستورالعمل ها را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

1. وعده ها و میان وعده های سالم را به طور منظم بخورید

مصرف غذاهای مغذی در طول روز به بدن شما این امکان را می دهد که انسولین کافی تولید کرده و از آن استفاده کنید تا انرژی لازم را داشته باشید، خصوصاً اگر به دیابت نوع دو مبتلا باشید. نخوردن کافی فقط یک یا دو وعده در روز می تواند منجر به کاهش قند خون شود و در نتیجه هنگامی که بالاخره غذا می خورید باعث افزایش فشار خون می شود.

ساعت غذا

2. صبحانه را کنار نگذارید

بدن شما پس از یک شب طولانی و استراحت، در روز بیدار می شود. این به این معنی است که شما چندین ساعت است که غذا مصرف نکرده اید. بدن شما برای تأمین انرژی به غذا احتیاج دارد؛ بنابراین صبحانه خوردن راهی عالی برای تأمین انرژی روز پیش رویتان است.

صبحانه

3. میزان وعده غذای خود را بررسی کنید

اندازه وعده غذایی شما به مقدار غذایی که در بشقاب خود می ریزید اشاره دارد. در حالی اندازه وعده غذایی شما باید به مقدار غذایی که در برچسب حقایق غذایی ذکر شده اشاره داشته باشد. خوردن بیش از یک وعده غذا در یک زمان درست نیست.

وعده غذایی

4. ثابت قدم بمانید

مصرف هر روز یک میزان مشخص از غذا در یک ساعت واحد، کنترل قند خون را ساده می کند و به شما کمک می کند داروها را به موقع مصرف کنید.

دارو

5. قندهای اضافه شده و غلات تصفیه شده را محدود کنید

حتما به آنچه می نوشید و می خورید توجه کنید زیرا بسیاری از غذاها و نوشیدنی ها حاوی شکر اضافه شده هستند. سعی کنید غلات تصفیه شده مانند نان سفید، برنج و ماکارونی را با غلات کامل مانند برنج قهوه ای، نان سبوس دار جایگزین کنید.

برنج

6. غذاهای فرآوری شده را محدود کنید

غذاهای کامل مانند میوه ها و سبزیجات حاوی مواد مغذی بسیاری هستند. از طرف دیگر غذاهای فرآوری شده مانند کراکر، چیپس، آب نبات و نوشیدنی های شیرین دارای کربوهیدرات زیاد و مواد مغذی کمی هستند.

فست فود

7. به چربی های سالم مصرف کنید

چربی های اشباع و اشباع نشده که در غذاهایی مانند روغن زیتون، آووکادو، آجیل و دانه ها یافت می شوند برای قلب شما بسیار بهتر از چربی های ترانس ناسالم هستند.

زیتون

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد