اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

برای داشتن بچه های سالم این 6 نکته طلایی را فراموش نکنید

تربیت کودکان از سنین پایین شروع می شود و به دلیل نفوذ شدید در کودکان می توانید عادت هایی را که باعث پیشرفت یک سبک زندگی سالم می شوند به فرزندان خود بیاموزید.

برای داشتن بچه های سالم این 6 نکته طلایی را فراموش نکنید


تربیت کودکان از سنین پایین شروع می شود و به دلیل نفوذ شدید در کودکان می توانید عادت هایی را که باعث پیشرفت یک سبک زندگی سالم می شوند به فرزندان خود بیاموزید.

شما به بچه های خود یاد می دهید کفش هایشان را ببندند، خوراکی خود را با دیگران تقسیم کنند، دوچرخه سواری کنند و موارد دیگر که بسیاری از این موارد با مثال شما آموزش داده می شود در نتیجه شما می توانید تاثیر بسیاری بر روی کودکان خود داشته باشید.

در اینجا 6 راه وجود دارد که می توانید در عادات غذایی فرزندتان تغییر مثبتی ایجاد کنید.

1. غذاهای مقوی تهیه کنید و به کودک اجازه انتخاب دهید. غذاهای مقوی مانند میوه ها، سبزیجات، غلات سبوس دار، گوشت بدون چربی و لبنیات کم چربی آماده کنید و به فرزندتان اجازه دهید یک وعده غذایی یا میان وعده از غذاهای سالم شما را انتخاب کند.

غلات

2. یک محیط غذایی مثبت ایجاد کنید . تا زمانی که در یک خانواده هستید با هم غذا بخورید. کودکانی که در خانه با خانواده خود شام می خورند در کل نسبت به افرادی که این کار را نمی کنند، رژیم غذایی با کیفیت بهتری دارند. نشستن در کنار خانواده برای خوردن یک وعده غذایی باعث می شود کودک شما از عجله در خوردن یک وعده غذایی که منجر به پرخوری می شود دوری کند.

خانواده

3. الگوی آن ها باشید. می توانید به فرزندان خود بگویید که سبزیجات خود را بخورند و شیرشان را بنوشند اما کودکان از رفتارهای شما بیشتر از گوش دادن به سخنان شما پیروی می کنند.

الگو

4. از تلاش کردن دست نکشید اگر به نظر می رسد فرزندان شما غذاهای خاصی را دوست ندارند، تسلیم نشوید. ترجیحات غذایی کودک از قرار گرفتن مکرر در معرض وعده های غذایی شکل می گیرد. ممکن است شما 5 یا 6 بار یک غذا را تکرار کنید تا اینکه آن ها غذای جدید را بپذیرند. این مورد در مورد بزرگسالان نیز صدق می کند که در واقع در بزرگسالی از چیزهایی لذت می برند که از بچگی دوست نداشتند.

بدغذایی

5. به آن ها توجه و گوش کنید فرزندان شما با حس ذاتی متولد می شوند که بدن آن ها به غذا و مقدار خاصی از آن نیاز دارد. وظیفه شما تهیه مواد غذایی مغذی است و فرزندان شما مسئولیت زمان و میزان خوردن را بر عهده دارند.

غذای کودک

6. در آشپزخانه از کودکان کمک بخواهید. درگیر کردن فرزندان در فرآیند پخت و پز باعث می شود تا غذای مورد نیاز خود را از طریق مالکیت بدست آورند. همچنین می توانید از این فرصت استفاده کنید و به آن ها بیاموزید که از کجا غذا می آید و چه غذایی برای بدن آن ها لازم است. اگر بچه ها در مورد چگونگی یا نحوه تهیه غذا حرفی برای گفتن داشته باشند احتمال غذا خوردن آن ها بیشتر است.

آشپزی

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد