اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

6 راه حل ساده برای جلوگیری از خراب شدن موز ها

موز یکی از میوه هایی است که به سرعت سیاه و خراب می شود. ما در اینجا قصد داریم 6 ترفند را به شما آموزش دهیم تا با انجام دادن آنها جلوی خراب شدن موز ها را بگیرید.

6 راه حل ساده برای جلوگیری از خراب شدن موز ها


موز یکی از میوه هایی است که به سرعت سیاه و خراب می شود. ما در اینجا قصد داریم 6 ترفند را به شما آموزش دهیم تا با انجام دادن آنها جلوی خراب شدن موز ها را بگیرید.

1. موز ها را آویزان کنید. ساقه موز به محض چیده شدن از درخت شروع به آزاد کردن اتیلن می کند که باعث رسیدن میوه می شود. آویزان کردن آنها باعث می شود تا این فرایند کند شود.

برای آویزان کردن موز ها می توانید آویز های مخصوص موز را از بازار تهیه کرده و یا خودتان با استفاده از وسایلی که در خانه دارید یک آویز مناسب ایجاد کنید.

2. مووز های سبز را خریداری کنید. به طور معمول همه ما هنگام خرید این میوه، موز های زرد و رسیده را انتخاب می کنیم اما بهتر است موز های سبز رنگ و کمتر رسیده را انتخاب کنید چرا که کم کم زرد و رسیده شده و همچنین دیر تر خراب می شوند.

3. پیچیدن ساقه موز در یک فوبل پلاستیکی. همانطور که پیش تر اشاره کردیم ساقه موز گاز اتیلن تولید کرده که باعث رسیده تر شدن موز ها می شود.

شما می توانید با پیچیدن ساقه موز ها در یک فویل پلاستیکی از انتشار این گار جلوگیری کنید. بهتر است که به جای یک دسته، ساقه هر موز را به صورت جداگانه در فوبل پلاستیکی بپیچید.

4. موز های رسیده را داخل یخچال نگهداری کنید. موز یکی از میوه هایی است که عمدتا نیازی به قرارگیری در یخچال ندارد. اما بهتر است موز های رسیده را داخل یخچال و موز های سبز رنگ را بیرون از آن نگهداری کنید.

5. موز را داخل فریزر نگهدارید. یکی از استفاده های موز مصرف آن به همراه بستنی، سالاد میوه و یا انواع این دسر ها است. شما می توانید موز هایی به خوبی رسیده اند را پوست گرفته، برش داده و درون فریزر نگهداری کنید.

6. موز را درون جعبه های مخصوص موز نگهداری کنید. بسیار پیش می آید که یک عدد موز را با خود به سر کار، دانشگاه و یا مدرسه می برید و هنگامی که قصد خوردن آن را می کنید متوجه می شوید که سیاه شده و حتی صدمه دیده است. برای جلوگیری از این اتفاق می توانید آن را درون جعبه های مخصوص موز نگهداری کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد