اونس طلا2394.45
مظنه16,146,000
18 گرم3,727,300
ارزش سکه36,376,938
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,300,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

گزارش توئیتری ظریف از رایزنی‌هایش در مادرید

وزیر امور خارجه با اشاره به دیدارهایش با وزرای خارجه و صنعت اسپانیا در توئیتی نوشت که گفت‌وگوهای گسترده‌ای درباره روابط اقتصادی داشته و در خصوص برجام، فلسطین، خلیج فارس و افغانستان بحث و تبادل نظر کرده است.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در اولین مقصد سفرش به چند کشور اروپایی به مادرید پایتخت اسپانیا سفر کرد، در گزارشی توئیتری درباره این سفر نوشت: دیدارهایی سازنده در مادرید با همتای اسپانیایی ام، خانم «آرانچا گونزالس لایا» و وزیر صنعت، تجارت و گردشگری خانم «ریس ماروتو» انجام شد.

وی افزود: گفت‌وگوهای گسترده‌ای درباره روابط اقتصادی صورت گرفت.

ظریف خاطرنشان کرد: همچنین درباره برجام، فلسطین، خلیج فارس، افغانستان و دیگر موضوعات منطقه‌ای و جهانی نیز به بحث پرداختیم.

وزیر امور خارجه که روز پنجشنبه وارد مادرید شد با وزیر خارجه اسپانیا دیدار و گفت‌و‌گو کرد. وزیر امور خارجه اسپانیا در دیدار ظریف ضمن با اهمیت خواندن جایگاه ایران در منطقه، به تشریح دیدگاه کشورش در زمینه موضوعات مختلف از جمله برجام، اوضاع منطقه و مسائل دوجانبه پرداخت.

خانم ریس ماروتو وزیر صنعت، تجارت و گردشگری اسپانیا نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور، علاقه مندی اسپانیا به تقویت روابط اقتصادی و تجاری با ایران در چارچوب نقشه راه همکاری‌های دو کشور را اعلام کرد.

وی ابراز امیدواری کرد که با پایان بحران کرونا، دوره جدید همکاری های اقتصادی دوجانبه آغاز شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این هم به سوریه سفر و با مقامات این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد. ظریف در هفته‌های اخیر نیز به چهار کشور قطر، عراق، عمان و کویت نیز سفر کرده بود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد