اونس طلا2207.51
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

جان کری منکر ارائه اطلاعات عملیات اسرائیل به ظریف شد

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور جوی مدعی شده هیچگاه عملیات رژیم صهیونیستی در سوریه را به وزیر خارجه ایران گزارش نکرده است.

«جان کری»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور آب و هوایی یک بار دیگر مدعی شده عملیات رژیم صهیونیستی در سوریه را به «محمد جواد ظریف»، وزیر خارجه ایران گزارش نکرده است.

«اسکات پری»، عضو کنگره آمریکا از کری پرسید: «آقای وزیر، وزیر امور خارجه ایران ادعا کرده شما با او درباره بیش از ۲۰۰ عملیات اسرائیل در سوریه صحبت کرده‌اید.»

او سپس پرسید: «آیا شما در دوران حضور در وزارت خارجه درباره عملیات‌های اسرائیل علیه گروه‌های مورد حمایت ایران در سوریه اطلاعاتی به ظریف دادید؟»

جان کری در پاسخ گفت: «به هیچ وجه [چنین کاری نکردم]. هرگز.»

کری در ادامه در پاسخ به سوالی درباره انگیزه ظریف از بیان این اظهارات گفت: «چیزی که درباره آن مقاله خواندم می‌گفت که او سعی می‌کرد خودش را خارج از حلقه [قدرت] نشان دهد.»

جان کری در ادامه گفت نمی‌تواند درباره دلیل بیان این اظهارات از سوی ظریف اظهار نظر کند. او سپس بار دیگر تأکید کرد که در این خصوص با ظریف صحبت نکرده است.

«محمد جواد ظریف» در فایل صوتی گفت‌وگوی خود با «سعید لیلاز» که در روزهای اخیر در شبکه سعودی «ایران اینترنشنال» انتشار یافت درباره گفت‌وگو با جان کری درخصوص حملات رژیم صهیونیستی به مواضعی در سوریه، ادعاهایی را مطرح کرد.

اظهارات ظریف موجی از انتقادات جمهوری‌خواهان علیه جان کری را به دلیل آنچه افشای اسرار رژیم صهیونیستی خوانده شده، برانگیخته است و کار تاجایی پیش رفته است که نمایندگان جمهوری‌خواه خواستار استعفای کری از دولت بایدن شدند.

گروهی از قانونگذاران آمریکایی هم چند هفته پیش با توجه به مطالب مطرح‌شده در فایل صوتی منتشرشده از «محمد جواد ظریف» خواستار ارائه مدارکی از سوی کاخ سفید در ارتباط با روند تأیید صلاحیت‌های امنیتی «جان کری» شده‌اند.

پایگاه «هیل»، نزدیک به کنگره آمریکا گزارش داده قانونگذاران جمهوری‌خواه در «کمیته نظارت و اصلاحات» مجلس نمایندگان آمریکا با متهم کردن «جان کری» به ارائه اطلاعات به ظریف درباره حملات اسرائیل در سوریه از کاخ سفید خواسته‌اند مدارکی را درباره روند تأیید صلاحیت امنیتی او ارائه کند.

قانونگذاران جمهوری‌خواه درخواست خود را با ارسال نامه‌ای به «دانا ریموس»، مشاور حقوقی کاخ سفید مطرح کرده‌اند. این نامه به امضای تمامی اعضای جمهوری‌خواه کمیته مورد نظر به استثنای سه نفر رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد