اونس طلا2213.74
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مگر انتخابات چقدر ارزش دارد که به خاطر آن دروغ بگوییم؟

رئیس جمهور گفت: مگر انتخابات، تغییر قدرت و میز تا چه اندازه ارزش دارد که انسان دروغ بگویید و تهمت بزند و آبروی مردم را ببرد.

به گزارش سایت طلا،حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جلسه هیئت دولت با تبریک عید فطر به ملت ایران و همه مسلمانان جهان گفت: اساس برنامه در عید فطر کمک به مستمندان است، اینکه از ماه رمضان استفاده کردیم یا نه، امتحان آن آسان است اگر از فردای بعد از ماه رمضان نگاه، زبان، قدم و قلم ما تغییری نکرده است معلوم است که از فرصت های این ماه بهرمند نشده‌ایم و فقط گرسنگی و تشنگی بوده است.

روحانی افزود: اگر بعد از ماه مبارک رمضان، قفل خاصی بر زبان ما ایجاد شده و حساب شده حرف بزنیم و تهمت ، دروغ و بدگمانی را کنار بگذاریم این نشان می دهد که از فرصت ماه رمضان استفاده کرده‌ایم.

وی تاکید کرد: در حق الناس هم اراده خداوند این است که دخالت کند و باید صاحب حق بگذرد؛ مگر انتخابات، تغییر قدرت و میز تا چه اندازه ارزش دارد که انسان دروغ بگویید و تهمت بزند و آبروی مردم را ببرد؛ ما می‌دانیم که از دید اخلاق اسلامی گناه غیبت از گناه ۷۰ زنا بالاتر است.

رئیس جمهور تصریح کرد: دروغ گناه بزرگی است، پیامبر می‌فرماید آزمایش شما به نماز و حج نیست به صدق لسان و ادای امانت است؛ اگر در زبان راست گفتید و امانتدار خوبی بودید مسلمان واقعی هستید؛ ان‌شاءالله بتوانیم از این ماه به درستی استفاده کرده باشیم.

وی با اشاره به انفجار مدرسه سیدالشهدا در افغانستان که به کشته و زخمی شدن جمعی از دانش آموزان منجر شد، تصریح کرد: این روزها دو حادثه بسیار غمبار اتفاق افتاد، حادثه افغانستان که بسیار دلخراش و غیر قابل تحمل بود مسیر ناحق چگونه وجدان ، عقل و فهم انسان را زیر پا می گذارد. کشتار یک دختر بچه مدرسه ای چه مفهومی دارد و این افراد اسلام را بدنام کردند.

روحانی افزود: جنایت اصلی متعلق به کسانی است که در این کشور دخالت و جنایت کردند چه شرق و چه غرب این مردم عزیز یک روز راحت نداشتند و در روزهای اول انقلاب تاکنون یک شب راحت ندارند مگر گناه این مردم چیست؟

خدا لعنت کند کسانی که تندروی را در جهان اسلام راه انداختند

وی ادامه داد: خدا لعنت کند کسانی را که تندروی را در جهان اسلام راه انداختند؛ تا روزی که تندرویی وجود دارد همین است. راهی جز اعتدال و میانه‌روی نداریم. اگر راست می‌گویید که امت پیامبر هستیم باید امت وسط باشیم. شما را با تهمت و حرف های ناروا خسته نکنند ما در پیش خداوند عذر نداریم که یک روز کار نکنیم بگوییم این همه به ما فحاشی کردند و اذیت کردند. وظیفه ما عمل است همه اینها روزی مشخص می شود.

روحانی افزود: در فلسطین شاهد درگیری و بمیاران هستیم مگر مردم قدس شریف چه کرده‌اند؟ از ۷۳ سال پیش این مردم را آواره کرده‌اند و هر روز یک توطئه‌ای را ضد این مردم برنامه ریزی کرده‌اند و سوال این است که چرا این همه کشتار، جنایت، بمباران، موشک باران باید صورت گیرد؟

وی با تاکید بر اینکه مردم غزه و قدس شریف کاری انجام نداده، ولی جنایت‌هایی علیه آن‌ها می‌شود، بیان کرد: حالا اسلام را کنار بگذاریم، شما ادعای یهودی بودن می‌کنید که البته بعید می‌دانم دین موسی را شما قبول داشته باشید، چراکه کشتار با دین موسی تناسبی ندارد.

رئیس جمهور ادامه داد: شما صهیونیست‌های جانی هستید و هیچ دین الهی ندارید، چرا که این جنایت‌ها در دین موسی، عیسی، نوح، ابراهیم و پیامبر نبوده و همه پیامبران ما را به عدل، انسانیت و مروت دعوت کرده‌اند.

وی افزود: کنار از اینکه صهیونیست‌ها کشتار انجام می‌دهند، همسایگان آن‌ها مثل کشور بزرگ و عظیم مصر، اردن و کشور‌های عربی منطقه که ادعای زیادی دارند هم ساکتند و مخالفت و ایستادگی با این جنایت‌ها نمی‌کنند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، تقریبا در بین دولت‌ها در حال تنها شدن است، اظهار کرد: البته ملت‌ها هنوز در صحنه حمایت از مردم فلسطین حضور دارند و سوال از دولت‌ها این است که چرا دولت‌ها از مردم مظلوم و با زبان روزه مردم فلسطین که صهیونیست‌ها، آن‌ها را از خانه و کاشانه خود بیرون رانده و مردم از جمله بچه‌ها را می‌کشند، همچنین مسجد را اشغال و در نزدیک قبة الصخره، مسجد الاقصی و قدس کشتار انجام می‌دهند، حمایتی نمی‌کنند؟

روحانی بیان کرد: صهیونیست‌ها قاصد هستند و نمی‌دانم که چه حرف و توجیهی برای از خانه راندن مردم مظلوم فلسطین می‌زنید! متاسفانه ما با این حوادث بسیار تلخ و شوم در منطقه مواجه هستیم، وظیفه ما حمایت می‌باشد، برای فلسطین هم علی الظاهر، راهی جز ایستادگی و جهاد وجود ندارد چراکه راه‌های دیگری که رفتند، به بن بست خوردند و به جایی نرسیدند.

وی با اظهار امیدواری برای اینکه روزی همه ما بتوانیم به وظیفه اسلامی و انسانی خود نسبت به همه ملت‌های مظلوم به ویژه ملت بزرگ فلسطین عمل کنیم، گفت: به روح پاک آن عزیزانی که شهید شدند درود فرستاده و برای مجروحان آنها، تقاضای شفای عاجل داریم.

روحانی گفت: در روز پایانی ماه رمضان نکته‌ای می‌خواهم نسبت به وظایف سنگینی که به عنوان دولت دوازدهم که در هفته‌های پایانی خود می‌باشد، بیان کنم و آن این است که ما وظایف سنگینی تا لحظه و روز آخر بر دوش داریم، حتی آخرین دقیقه هم باید به مردم خدمت کنیم و عدم کار کردن، قابل گذشت نیست.

وی افزود: اگر کسی روز یازدهم مرداد ماه بگوید که دولت فردا تمام م‌ شود و به وظیفه خود عمل نکند، درست نیست و این تاریخ برای ما، مثل روزهای اول شهریور سال ۹۲ باید باشد و فرقی نکند.

رئیس جمهور با اشاره بر اینکه مردم وظیفه‌ای را بر دوش ما گذاشته و وظیفه ما عمل است، بیان کرد: من از وزرا، معاونان و همه عزیزان، خواهش می‌کنم که فحاشی‌ها، تهمت‌ها و حرف‌های ناروا شما را خسته نکند.

روحانی با تاکید بر اینکه عذری برای یک روز کار نکردن به دلیل این فحاشی‌ها و اذیت کردن‌ها در پیشگاه خدا، نداریم، گفت: وظیفه ما عمل است؛ من تردیدی ندارم که در تاریخ و آینده، تلاش و جهاد آدم‌های پاک گم نشده و باقی می‌ماند.

تحریم یعنی خوردن حق مردم!

روحانی با اشاره به اینکه امروزه جنگ سه ضلع دارد که ما باید در هر ضلع آن مقاومت کنیم، اظهار کرد: یک ضلع جنگ، تحریم است که کاری به تعریف برخی ها نسبت به این واژه ندارم و نتوانستم در این ٨ سال، منظور آنها را بفهمم.

رئیس جمهور درباره معنی تحریم گفت: تحریم به معنای خوردن حق مردم، ظلم مستقیم به فقیرترین افراد جامعه، ظلم به بیماری که دارو ندارد یا ناچار است که آن را گران تهیه کند، ظلم به مردمی که ناچار است، نان خود را با قیمت گران بخرد و جنسی که برای مردم از خارج می خواهیم وارد کنیم، ١۵، ٢٠ درصد گران بخریم و گاهی ماه ها منتظر بمانیم.

وی با بیان اینکه جنگ شوخی نداشته و برخی نسبت به این موضوع بی توجه هستند، افزود: گلوله‌ها، قطعه قطعه شدن و جان دادن خواهران و برادران را مگر نمی بینید؟ آیا خداوند به شما چشم بینا نداده است؟ تحریم ظلم است، هر کس که بتواند تحریم را بردارد و حتی یک لحظه، تاخیر کند، گناه نابخشودنی نسبت به ملت ایران انجام داده که خدا و مردم ایران از آن نمی گذرند.

روحانی با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی و تحریم به ٨٣، ٨۴ میلیون ظلم می‌شود، بیان کرد: ما باید جوابگوی تمام مردم ایران باشیم، دولت هم مصمم است که تحریم‌ها را بشکند و از نظر من تحریم را شکافنده شده است که قسمتی از آن در سال ٩٢ و بخشی از آن در سال ٩۴ برداشته شد.

رئیس جمهور با اینکه جنگ و تحریم عظیمی از سال٩٧ شروع شد، گفت: دولت سه سال و نیم ایستادگی کرد و خم به ابروی خود نیاورد، البته کسانی که در این جنگ باید به ما کمک می‌کردند، نه تنها کمکی نکردند بلکه روحیه رزمندگان ما را تضعیف کردند. علت اینکه بعد از هزاران سال، باز هم اللَّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِین می‌گوییم، این است که دشمنان امام به تاریخ اسلام و انسانیت ظلم کردند و حال سوال این است که کسانی که به رزمندگان و میدان جنگ کمک نکردند، چگونه می خواهند جوابگو باشند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه تحریم ها را شکانده و آثار تحریم ها هم دیده شده، گفت: بی انصافی است که مثلا تاثیر ٨۵ درصدی آن را ندیده و بر آن ١۵درصد توجه کرد و این مسئله را انقلابی دانست.

روحانی با اشاره به اینکه مردم با صبر، مقاومت، ایمان در این سه سال ایستادگی کرد و مقام معظم رهبری هم ما را حمایت و هدایت کرد، اظهار کرد: اثر این صبر امروز در وین مشاهده می شود، با مذاکرات وین، هر روز تکه از دیوار تحریم برداشته می شود.

وی با تاکید در مذاکرات وین، اگر همه دست به دست هم بدهیم، تحریم ها برداشته خواهد شد، گفت: باید بذاریم که تحریم تمام شود، البته به خاطر برخی‌ها خاک‌ها را ممکن است به جای بلدوزر با فرغون جا به کرد و کمی دیرتر به نتیجه برسیم.

روحانی گفت: فرق ما با دیگران این است که ما در شرایطی آمدیم که جنگ اقتصادی و تحریم کامل بودیم. بعضی از دوستان در جلساتی که در ماه رمضان با بخش‌های مختلف داشتم درباره این موضوعات سوال می‌کردند و همین دیروز هم جلسه داشتیم و دوباره همین را سوال کردم.

وی افزود: ما می‌توانستیم واکسن را زودتر وارد ایران کنیم، ما می‌توانستیم واکسیناسیون کرونا را به صورت گسترده از ماه اسفند شروع کنیم، اما چرا نشد باید مسئولان توضیح بدهند.

رئیس جمهور اظهار کرد: از روز اول واکسن‌های درست شد که در مرحله اول و دوم موفق بود؛ گفتند ما مرحله سوم حاضر هستیم که واکسن به شما بدهیم، کما اینکه آن را به بعضی از کشور‌ها دادند. ما واردات واکسن را قبول نکردیم و یه عده راه افتادند و گفتند مسئولان می‌خواهند ما را موش آزمایشگاهی کنند، ولی ما این کار را نکردیم و گفتیم تا زمانی که از یک واکسن مطمئن باشیم آن را وارد نخواهیم کرد.

روحانی گفت: همین موضوع باعث شد که کار واکسیناسیون کمی به تاخیر بیفتد، وگرنه مرحله سوم واکسیناسیون کرونا مانند کشور‌های دیگر زودتر آغاز می‌شد، اما هر چه فکر کردیم واکسنی با اطمینان نداشتیم و هیچ مقام مسئول بین‌المللی آن را تایید نکرده بود؛ نمی‌توانستیم مردم‌مان را مورد آزمایش قرار دهیم. البته در مواقعی پیش می‌آید که واکسن متعلق به خودمان است مردم هم داوطلب‌اند، این مسئله چیز دیگری است و بقیه مراحل را طی کند، اما وقتی که سازنده واکسن یک نفر دیگر است نمی‌توانیم به آن اعتماد کنیم.

وی افزود: موضوع دوم این بود که ما رفتیم واکسن بخریم و جزو اولین‌ها هم بودیم. وقتی کواکس آمد ما جزو اولین‌ها بودیم؛ حتی پول این واکسن‌ها را به صورت پیش پرداخت هم پرداخت کردیم که مبلغ آن ۵۲ میلیون دلار بود و بنا بود به حساب آن‌ها منتقل شود، اما برای انتقال آن مشکل پیدا کردیم. حالا الان نمی‌توانم تقصیرش را به گردن افراد یا برخی کشور‌ها بیندازیم، هر راهی که رفتیم دیدیم که این ۵۲ میلیون دلار به آمریکا می‌رود و در آنجا گیر می‌کنند و به مقصد نمی‌رسد.

رئیس جمهور با بیان با مشکلات بسیاری برای انتقال امن پول واکسن‌ها روبه‌رو بودیم، اظهار کرد: ما تا برویم و راه مطمئنی را برای انتقال مبالغ واکسن پیداکنیم مدت زیادی طول کشید. البته ما در صف بودیم و چون تهیه پول مدت بسیاری زمان برد کشور دیگری جایگزین ما شده بود و دوباره به انتهای صف برگشتیم.

وی افزود: به شرکت کواکس گفتیم که ما در صف خرید واکسن کرونا بودیم و نوبت ما بود برای خرید واکسن، اما گفتند که بله نوبت شما بود، ولی دیگر تمام واکسن تمام شده است، حتی گفتیم رفته بودیم تا پول واکسن را تهیه کنم، اما گفتند دیگر واکسن موجود نداریم. حتی قراربود که واکسن‌ها در ماه اسفند یا حتی زودتر وارد کشور شود که تاخیر افتاد و بخش کوچکی از آن آمد و بخش بزرگی از آن باقی ماند.

رئیس جمهور اظهار کرد: مسئله سوم که مردم باید به خوبی از آن مطلع شود این است واکسن اینطور نیست که در دنیا فراوان باشد و هر جا برویم بتوانیم آن را مانند سوهان قم تهیه کنیم. چون به اندازه کافی واکسن مطمئن در دنیا نیست و گرفتن آن هم آسان نیست در عین حال ما همه تلاش‌ها را برای خرید واکسن انجام می‌دهیم و من به این ملت ایران قول می‌دهم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به مردم ایران قول می‌دهد که ما تمام تلاش خودمان را به کار می‌گیریم که در دولت دوازدهم بتوانیم تمام افراد پرخطر را در دولت دوازدهم یعنی حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون نفر را تا اوایل مرداد ماه واکسینه کنیم.

وی افزود: در مسئله مبارزه با کرونا که مهم‌ترین مسئله آن تهیه واکسن است. ان‌شاءلله قدم‌های بسیار خوبی برداشته می‌شود که ادامه پیدا می‌کند و بعداً واکسن ایرانی هم تا خرداد یا تیر می‌رسد و امیدوارم مردم بتوانند استفاده کنند. کار‌های ایران در بهداشت و درمان و سایر بخش‌های دیگر در تاریخ قابل ذکر است؛ شما می‌دانید برای مواد غذایی، مواد بهداشتی در اروپای پیشرفته مدرن مردم در صف بودند و از ساعت ۱۰ صبح فروشگاه خالی می‌شد و دیگر خبری نبود و می‌رفتند برای روز بعد خود را تهیه کنند. این را می‌توانید از ایرانی‌هایی که در اروپا هستند، بپرسید.

رئیس جمهور گفت: بهتر است این را بپرسید که در فروردین سال ۹۹ چه وضعیتی در آنجا حاکم بود؟ حتی برای دارو، درمان، تخت بیمارستان و مراجعه بیماران هم با مشکلات زیادی روبرو بودند در کشور ما این موضوع پیش نیامد و فروشگاه‌ها غارت نشد، صف‌های طولانی برای گرفتن مواد شوینده و بهداشتی تشکیل نشد و مردم پشت بیمارستان‌ها نماندند. بیماران در ایران به جای تخت بیمارستان روی چمن بیمارستان نخوابیدند که تمام این‌ها را مردم مشاهده کرده اند این کار بزرگ دولت دوازدهم بود که آن را انجام داده و تا پایان دولت نیز به آن ادامه خواهد داد.

وی افزود: جبهه سوم جنگ، جبهه مقابله و خنثی سازی تحریف‌ها، تخریب‌ها، سخن‌های ناروا، دروغ و غلط علیه دولت یازدهم و دوازدهم به خصوص دولت دوازدهم است. نمی‌دانم ترامپ به این‌ها چه خوبی کرده و چه چیزی به آن‌ها داده است که یک مرتبه هم درباره ظلم ترامپ صحبت نمی‌کنند و می‌ترسند که احترام ترامپ در ذهن آن‌ها کم شود. چه کسی مردم را تحریم کرد چه کسی این مشکلات را به راه انداخت، چه کسی رابطه بانک‌های ما را بست و پول‌های ما را مسدود کرد و مانع فروش نفت ما شد.

روحانی یادآور شد: می‌گویند ترامپ آدم خوبی نبود، ولی خیلی هم بد نبود. اینجا شما درباره بدی‌های او صحبت نمی‌کنید، ولی می‌گویید که شما‌ها خیلی بد هستید و مدیریت شما خیلی ضعیف است. اگر مدیریت ما ضعیف بوده این همه تخت بیمارستان برای معالجه بیماران، پزشک، پرستار، اتاق‌های ویژه و تلاش‌ها برای نجات و مردم و کمک به قشر‌هایی که در دوره کرونا مشکل داشتند و در حوزه مسکن، مواد غذایی و سایر هم فعالیت‌های بسیاری انجام دادیم و در همین شرایط سخت آمدیم سهام عدالت را احیاء کردیم.

روحانی اظهار کرد: شما اضافه شدن حقوق‌ها، همسان سازی حقوق بازنشستگان، وام های مورد نیاز مردم، وام های مورد نیاز و همچنین منابع مالی که برای کرونا در این مدت هزینه شد و اوراق سهام عدالت را در کنار همدیگر بگذارید در مجموع بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد؛ دولت در شرایط جنگ تحمیلی این کار عظیم و بزرگ را انجام داد.

وی افزود: شما هر روز می‌بینید که طرح‌های مختلفی افتتاح می‌شود، وزیر نیروی ما گزارش داد یکی از افتتاح های روز قبل بیش از هزار میلیارد تومان یعنی ۱ افتتاح هزار و ۳۴۵ میلیارد تومان ارزش دارد. فقط یک طرح آن بالای هزار میلیارد تومان ارزش دارد و هر روز از این طرح ها وجود دارد که قیمت آن کمتر یا بیشتر از آن است هر هفته در حال اجرای طرح های جدید هستیم اما واقعیت ها را نمی بینند و سیاه نمایی می کنند.

اولویت یک نظام کشور و رهبر انقلاب است

رئیس جمهور گفت: فکر می‌کنند اگر دولت را سیاه کردند چهره نظام سفید می شود؛ این کم عقلی را کجا ببریم. این کار را کنار بگذاریم و به جای آن واقعیات ها را برای مردم عنوان کنیم؛ اینجا وظیفه سنگینی بر دوش همه رسانه‌ها و دولت است که باید واقعیت‌ها را بگوییم. چراکه این روزها ایام انتخابات است می آیند و تهمت ها و تخریب ها را چند برابر می کنند اما باید واقعیت‌ها را برای مردم توضیح دهیم.

وی ادامه داد: ما در شرایط انتخابات ۱۴۰۰ هستیم، ثبت‌نام آغاز شده و همه باید تلاش کنیم تا پای صندوق ها شلوغ شود؛ من راهش را بلد نیستم اما خطاب من به سوی کسانی است که راهش را بلد هستند، درباره آنچه سهم دولت است باید بگویم که ما به عنوان دولت تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم تا شرایط مناسبی برای انتخابات فراهم شود و برای همه کارها آمادگی داریم تا به خوبی انجام شود. اما دولت به تنهایی نمی تواند این امر مهم را به مقصد برساند. شما را به خدا و به این ماه رمضان همه دست در دست هم بدهیم و کاری کنیم که همه مردم پای انتخابات و صندوق ها حاضر شوند.

رئیس جمهور تاکید کرد: روز گذشته هم مقام معظم رهبری پس از چندین بار تاکید دوباره اعلام کردند که اولویت اول کشور و ایشان انتخابات پرشور با حضور گسترده مردم است، اولویت یک نظام کشور و رهبر انقلاب است و راه دادن امید به مردم است و همه ببینند که کاندید مورد نظرشان در لیست کاندیداهای تایید شده نهایی حضور دارد اگر این اتفاق رخ داد همه پای صندوق می آید و انتخابات پرشور و گسترده خواهند داشت و ان‌شاءالله روز مبارکی برای مردم خواهد بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله پس از اینکه در ٢٨ خرداد ماه انتخابات پرشوری داشتیم یک روز بعد در ٢٩ خرداد بتوانیم جشن داشته باشیم و آن روز را روز فخر و انتخاب ملت ایران بدانیم. ان‌شاءالله یک رئیس جمهوری انتخاب شود که با رای بالا وارد دولت شود و بتواند مسئولیت را به خوبی انجام دهد و همه که ما بتوانیم کمک کاران دولت بعدی باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد