اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت سوخت در آمریکا به بالاترین میزان در هفت سال گذشته رسید/هکرها:پول می‌خواهیم

حمله هکرها به بزرگترین شبکه خط لوله انتقال سوخت در آمریکا باعث شد تا قیمت بنزین و گازوئیل در این کشور به بالاترین میزان از سال 2014 به بعد برسد.

به گزارش سایت طلا، انجمن خودروی آمریکا اعلام کرد که طی روزهای گذشته قیمت بنزین در آمریکا افزایش یافته و به زودی به سطوحی خواهد رسید که از سال 2014 تاکنون بی‌سابقه بوده است.

روز جمعه گروهی از هکرها موسوم به دارک ساید به بزگترین شبکه لوله توزیع سوخت در آمریکا حمله کردند و این شبکه را از کار انداختند.

هم‌اکنون متوسط قیمت هر گالن بنزین در آمریکا به مرز 3 دلار رسیده و در صورتی که از 3 دلار عبور کند متوسط قیمت بنزین در آمریکا از بیشینه خود در هفت سال گذشته عبور خواهد کرد.

اتفاقات رخ داده باعث شده تا شرکت‌های کوچک و رانندگان آمریکایی به شدت نسبت به افزایش هزینه سوخت خود نگران شوند.

انتظار می‌رود روند تعطیلی بزرگترین شبکه لوله توزیع سوخت در آمریکا حداقل یک هفته یا بیشتر طول بکشد.

شرکت اپراتور این خط لوله می‌گوید تلاش می‌کند تا پایان هفته بخشی از فعالیت خط لوله از سر گرفته شود.

از طرف دیگر مردم آمریکا از ترس قطعی سوخت به خصوص در شرق این کشور تلاش می‌کنند تا آنجا که می‌توانند باک خودروهای خود را پر کنند.

این خط لوله روزانه 2.5 میلیون بشکه نفت، بنزین، گازوئیل و سوخت هواپیما را در میان ایالت‌های شرقی آمریکا توزیع می‌کرد و در واقع تأمین نیمی از سوخت مورد نیاز مردم شرق آمریکا را برعهده داشت.

هکرهای شبکه سوخت‌رسانی آمریکا: پول می‌خواهیم

روز جمعه یک گروه هکر که اداره تحقیقات فدرال آمریکا نام آنها را دارک ساید معرفی کرده به بزرگترین شبکه خط لوله انتقال سوخت در آمریکا حمله کردند و به همین خاطر فعالیت این شبکه که نیمی از سوخت مورد نیاز شرق آمریکا را تأمین می‌کند متوقف شد.

این هکرها البته گفته‌اند که به دنبال ایجاد اغشتاش نیستند و هدف‌شان از این حمله دریافت باج و پول بوده است.

از آنجا که شرکت اپراتور خط لوله هنوز موفق به راه‌اندازی دوباره آن نشده این نگرانی وجود دارد که تداوم تعطیلی کلونیال به ایجاد اختلال جدی در شبکه توزیع سوخت در آمریکا منجر شود.

این هکرها گفته‌اند هدف ما پول درآوردن است نه اینکه بخواهیم در جامعه مشکل ایجاد کنیم. البته در این بیانیه حمله‌کنندگان سایبری نگفته‌اند که چقدر پول می‌خواهند و البته شرکت کلونیال هم هیچ واکنشی نسبت به این زمینه نداشته و مقامات آمریکایی هم می‌گویند هیچ مذاکره‌ای برای پرداخت باج با هکرها نداشته‌اند.

اداره تحقیقات فدرال آمریکا موسوم به اف‌بی‌آی، وزارت انرژی و همچنین کاخ سفید همگی تلاش کرده‌اند تا به سرعت در برابر حمله سایبری مذکور واکنش نشان داده و سروری که هکرها از آن برای حمله سایبری استفاده کرده‌اند طی روزهای گذشته خاموش شده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد