اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اشتباهاتی که باعث از دست رفتن پول بسیار زیادی شد

هر فردی ممکن است در زندگی خود اشتباهات زیادی داشته باشد اما گاهی این اشتباهات می تواند هزینه بسیار زیادی را برای وی در بر داشته باشد.

اشتباهاتی که باعث از دست رفتن پول بسیار زیادی شد


هر فردی ممکن است در زندگی خود اشتباهات زیادی داشته باشد اما گاهی این اشتباهات می تواند هزینه بسیار زیادی را برای وی در بر داشته باشد.

در طول تاریخ اشتباهاتی وجود دارند که افرادی که مرتکب انها شدند میلیون ها دلار پول را از دست دادند و گاهی حتی باعث از بین رفتنشان شد.

1. Excite.com

در دهه 1990 و اوایل 2000 یاهو محبوب ترین موتور جستجوگر در جهان بود. پس از یاهو Excite.com بالاترین میزان کاربر را داشت. در سال 1999 مدیرعامل Excite.com پیشنهاد خرید گوگل به قیمت 1 میلیون دلار را دریافت کرد اما وی این پیشنهاد را رد کرد و این بزرگترین اشتباه او بود. هم اکنون ارزش گوگل بیش از 280 میلیارد دلار بوده و پربازدید ترین سایت جهان می باشد.

2. قطار های جدید SNCF

در سال 2014 دولت فرانسه اقدام به خرید قطار های جدید SNCF کرد. دولت برای سفارش این قطار ها ابعاد ریل های 30 ساله این کشور را اندازه گیری کرده و برای شرکت سازنده ارسال کرد. اما اغلب ریل های این کشور نه 300 ساله بلکه 50 ساله بودند که در نتیجه ان قطار های ساخته شده کوچک تر از ریل ها بود. دولت فرانسه مجبور شد تا با هزینه بیش از 60 میلیون دلار خطوط ریلی خود را بازسازی کند.

3. پل هزاره لندن

ساخت پل هزاره لندن در سال 1998 آغاز و در سال 2000 افتتاح شد. این پل بر روی رودخانه تایمز برای عبور شهروندان ساخته شد. مهندسان در ساخت پل بر روی نیروی جاذبه و نیروی آب تمرکز کردند اما فراموش کردند نیرویی که شهروندان با راه رفتن بر روی پل ایجاد می کنند را حساب کنند. نتیجه این شد که پل برای دو سال دیگر بسته شده تا اصلاحات لازم انجام شود و شرکت سازنده نزدیک به 6.3 میلیون دلار ضرر کرد.

4. اشتباه تایپی در قیمت بلیط

شرکت هواپیمایی آلیتالیا در سال 2006 قیمت بلیط پرواز بیزینس کلاس خود از تورنتو تا قبرس را به جای 3900 دلار، 39 دلار تعیین کرد. در نتیجه این اتفاق 2000 نفر بلیط سفر رزرو کردند و این شرکت هواپیمایی 7.7 میلیون دلار ضرر کرد.

5. زیر دریایی دولت اسپانیا

نیروی دریایی اسپانیا سفارش یک زیر دریایی را به یک شرکت داد اما یکی از مهندسان این شرکت اشتباه محاسباتی کرده و وزن آن را به جای 7.7 تن، 77 تن حساب کرد. در نتیجه این اتفاق این زیر دریایی هیچگاه برای نیروی دریایی کار نکرده و حدود 6.3 میلیارد دلار به هدر رفت.

6. دور انداختن فضای ذخیره بیت کوین

در سال 2009 فردی به نام جیمز هاول 7500 بیت کوین داشت. این فرد متاسفانه دیسک بیت کوین خود را دور انداخته و قیمت آن در حال حاضر با احتساب هر بیت کوین در 50 هزار دلار، به 375 میلیون دلار می رسد.

7. بخت آزمایی

در سال 2010 یک خانم اهل انگلستان بلیط لاتاری خریداری کرده و برنده بزرگترین جایزه لاتاری تا به آن روز یعنی 183 میلیون دلار شد. اما متاسفانه شوهر این خانم در روز قبل از اعلام نتایج بلیط لاتاری را دور انداخته بود.

8. سردگرمی واحد S I

همانطور که همه ما می دانیم واحد های ثابتی مانند متر و کیلومتر برای اندازه گیری وجود دارند. در سال 1999 ناسا ماموریت فضایی مدارگرد مریخ را آغاز کرد و جهت ها بر اساس متر و کیلومتر به ماهواره داده شد. اما شرکت فضایی لاکهید مارتین که یک شرکت بریتانیایی بود اندازه ها را بر اساس پا و اینچ ارائه داد. در نتیجه این اتفاق مدارگرد مریخ ناسا در فضا گم شد و 125 میلیون دلار هزینه ناسا به هدر رفت.

9. بازار سهام

در سال 2005 یک فرد در بازار سهام ژاپن به جای آنکه هر سهم یک شرکت خاص را 610 هزار ین بفروشد، 610 هزار سهم را به قیمت یک ین فروخت که در نتیجه آن شرکت فروشنده سهام 225 میلیون دلار ضرر کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد