اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اولین روز ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری؛ چه کسانی نامزد شدند؟

ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری از صبح امروز سه شنبه به مدت پنج روز آغاز شد.

به گزارش سایت طلا،در اولین روز از ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری سه چهره مشهور نظامی یعنی امیر سرتیپ نامی، سردار سعید محمد و سردار حسین دهقان با حضور در وزارت کشور رسما نامزد انتخابات ریاست جمهوری شدند.

پس از فرمان عبدالرضا رحمانی فضلی برای آغاز فرآیند انتخابات ریاست جمهوری، وزارت کشور از صبح امروز -سه شنبه- میزبان داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است تا گام نخست فرایند انتخابات با ثبت‌نام نامزدها برداشته شود. واجدین شرایط باید با مدارک مورد نیاز به وزارت کشور مراجعه کرده و ثبت نام نمایند.

با آغاز ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۸ امروز، ده‌ها نفر برای ثبت نام در وزارت کشور حاضر شده اند. سرتیپ محمدحسن نامی وزیر ارتباطات دولت دهم نخستین فردی با سابقه سیاسی است که ساعت۸:۳۰ وارد وزارت کشور شد و مراحل ثبت نام خود را انجام داد.

نامی پس از ثبت نام با حضور در جمع خبرنگاران اعلام کرد که من با شعار «نظم و قانون در سایه مکارم اخلاق» آمده ام تا دولت مقتدر و منضبط تشکیل دهم. من مستقل وارد انتخابات شده ام، اما به لحاظ تفکر اصولگرا هستم.

همچنین حضور یک خانم برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در دقایق اولیه مورد توجه حاضران در ستاد قرار گرفت.

در این میان حضور دختری که با موتورسیکلت به وزارت کشور آمد هم توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد. وی گفت: عاشق کشورم هستم. آمده‌ام خدمت کنم.

موضوع اختلاف شورای نگهبان و وزارت کشور امروز نیز ادامه یافت. شرایط ثبت نام داوطلبان انتخابات موضوع مورد اختلافی است که از دیروز شدت گرفت. دیروز رئیس جمهور، وزارت کشور را موظف کرد که مصوبه شورای نگهبان را اجرا نکند، اما ساعتی بعد هیات نظارت بر انتخابات اعلام کرد این مصوبه لازم الاجرا است.

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان حدود ساعت ۱۰:۳۰ در گفتگو با خبرنگاران مستقر در وزارت کشور اعلام کرد که «ثبت نام‌هایی که فاقد مدارکی باشند که از سوی شورای نگهبان اعلام شده، اعتبار ندارند و به نماینده مان در ستاد انتخابات کشور گفته ایم که مدارک ناقص را تحویل نگیرد. ثبت نام کسانی نهایی می‌شود که مدارک شان بر اساس مصوبه شورای نگهبان کامل باشد و به تائید نماینده شورای نگهبان در ستاد انتخابات کشور برسد.»

گزارش زنده از روز نخست ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری را می‌خوانیم:

استاندار پیشین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری شد

۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۱۴

محمود زمانی قمی، استاندار پیشین ایلام و چهارمحال و بختیاری و رئیس پیشین بنیاد باران ثبت نام کرد. معینی قمی سابقه مدیرکلی فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای هرمزگان و سیستان بلوچستان و معاونت سیاسی استانهای ایلام، سمنان و همدان و مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را در کارنامه خود دارد. وی استاندار پیشین استانهای ایلام، چهار محال و بختیاری، مرکزی و یزد است. معینی از نزدیکان رئیس دولت اصلاحات و عضو بنیاد باران است و تا سال ۸۹ مدیر اجرایی آن بنیاد بوده است.

زارع فومنی هم نامزد انتخابات شد

۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۷:۱۳

حجت الاسلام محمد زارع‌فومنی دبیرکل حزب مردمی اصلاحات در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد.

دهقان: دولت من دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است

۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۲۹

حسین دهقان با حضور در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور در سخنانی کوتاه، اظهار کرد: همانطور که گفته بودم بدون انتظار برای حضور و عدم حضور کسی در روز اول برای ثبت‌نام به صحنه آمدم چون معتقدم که باید کار را زودتر شروع کرد و نباید مردم را تا آخرین لحظه در تعلیق قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه عرصه اداره کشور عرصه حضور سلبریتی سیاسی نیست، اظهار کرد: مردم ما شایسته زندگی بهتر از این هستند و باید با مردم روراست بود و نیاز امروز ما وجود شفافیت است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: برای حل مشکلات جامعه پا به عرصه انتخابات گذاشته‌ام و در دولت من ایران با همه مردم آن فارغ از زبان مذهب و جنسیت مطرح می‌شوند. دولت من دولت شهروندان قدرتمند ایرانی است و در آن، آنها همه باهم برابرند فارغ از تفاوت‌هایی که باهم دارند.

سردار حسین دهقان ثبت‌نام کرد

۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۵:۲۹

حسین دهقان با حضور در ستاد انتخابات برای نامزدی در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. او به همراه همسرش به وزارت کشور مراجعه کرد.

حسین دهقان در سابقه اجرایی خود فرماندهی نیروی هوایی سپاه پاسداران (از سال ۱۳۶۹ تا ۱۳۷۰)، جانشینی رییس ستاد مشترک سپاه پاسداران (از سال ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵)، قائم‌مقام وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح (دولت هفتم)، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران (در دولت‌های هشتم و نهم)، وزیر دفاع (دولت یازدهم) و مشاور کنونی مقام معظم رهبری در صنایع نظامی دارد.

جوان‌ترین داوطلب انتخابات ریاست جمهوری

۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۴:۱۹

حسین پاکدامن با سن ۲۳ سال و با شعار «تغییر در آموزش و پرورش» با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد.

او با انتقاد از سند تحول آموزش و پرورش گفت: این سند یک آرامان‌گرایی بود.

پاکدامن می‌گوید: با ظریف عکس یادگاری گرفته است.

او افزود: معلمی در استان سیستان و بلوچستان می‌شناسد که تنها ۲۵۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد.

پاکدامن گفت: سه الی چهار دوره دیگر حتما وزیر آموزش و پرورش می‌شود.

ثبت‌نام دیپلمات پیشین در لندن و نیویورک

۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۳۲

سید «وحید کریمی» سفیر پیشین ایران در نامیبیا و دیپلمات پیشین در لندن و نیویورک برای ثبت نام در ستاد انتخابات کشور حاضر شد.

اعلام کاندیداتوری با ریموت به جای کلید!

۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۳:۰۲

نوید اهوازی که ادعا می‌کند بزرگترین فلافل‌فروش کشور است با حضور در وزارت کشور در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کرد. او برای ثبت‌نام با ریموت به جای کلید آمد!

محمد: مردم از بی‌عملی‌‌ و سوءتدبیرها گلایه‌مند هستند
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۲:۴۳

سعید محمد،‌کاندیدای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری ظهر امروز ( سه شنبه )‌پس از ثبت نام در انتخابات طی سخنانی اظهار داشت: مردم از کم عملی، بی عملی و سوء تدبیرها نگران هستند و این در حالی است که خداوند متعال استعدادهای سرشار به کشور ما عطا کرده و ما با اتکا به توان داخلی می‌توانیم به مشکلات کشور را به حداقل برسانیم.

وی افزود:‌ جوانگرایی نه فقط در افراد بلکه در ساز و کارها، ساختارها و تمامی عرصه‌های نظام نیاز به اصلاحات دارد؛ رمز موفقیت ما تکیه بر مردم است؛ برای موفقیت نیاز به مشارکت حداکثری مردم در انتخابات هستیم. بعد هم نیاز داریم که مردم در صحنه باشند.

محمد، گفت:‌ من با دارا بودن کارنامه خوب و برنامه‌ در عرصه‌های مخنتلف به عرصه آمده‌ام و با دارا بودن تیم خوب و مجرب که قبل از انتخابات به مردم اعلام خواهیم کرد پا به عرصه گذاشته ایم؛ برنامه ما این است که رضایت را برای مردم به ارمغان بیاوریم.

محمد در پاسخ به سوالی در خصوص کناره‌گیری به نفع آیت الله رئیسی گفت: با توجه به اینکه ایشان تا این لحظه اعلام موضع نکرده‌اند، ایشان جزو سرمایه‌های نظام هستند و پیشانی مبارزه با فساد هستند با توجه به اینکه هنوز اعلام کاندیداتوری نکرده‌اند، اجازه بفرمایید بعد از ثبت‌نام‌ها و تایید صلاحیت‌ها اعلام موضع خواهم کرد.

وی گفت:‌ کشور باید با یک تفکر انقلابی و جهادی اداره شود بنده به صورت مستقل در انتخابات شرکت می‌کنم از سوی هیچ دسته و جناحی وارد انتخابات نشدم و نمی‌خواهم حمایت شوم همانطور که تا الان سوابقمان را نشان داده‌ از همه ظرفیت های انقلاب استفاده خواهیم کرد به هیچ جریانی هم قول ندادیم که دولت ما به یک شرکت سهامی تبدیل شود.


سعید محمد ثبت نام کرد


۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۵۲

سردار پاسدار سعید محمد صبح سه شنبه در اولین روز از مهلت قانونی 5 روزه ثبت نام از کاندیداهای انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری جهت ثبت نام در این انتخابات وارد ستاد انتخابات وزارت کشور شد و برای کاندیداتوری ثبت نام کرد.

محمد مسئولیت فرماندهی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) را در کارنامه خود دارد. او تا این لحظه مهمترین چهره سیاسی بوده که نامزد انتخابات شده است.

داوطلب کفن‌پوش انتخابات ریاست جمهوری
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۳۵

فردی با ظاهری کفن پوش، قرآن و عصا به دست و ماسکی از پرچم ایران به صورت، برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد.

وی در توضیح حضور خود برای ثبت‌نام ریاست جمهوری گفت که آمده است کشور را از مشکلات نجات دهد.

تقویم انتخابات


کدخدایی: ثبت نام‌هایی که فاقد مدارک باشد اعتباری ندارد
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۱:۰۳

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در جمع خبرنگاران گفت: طبق مصوبه‌ای که شورای نگهبان به وزارت کشور ارسال کرده ثبت نام‌هایی که فاقد مدارک باشد اعتباری ندارد و مورد بررسی قرار نمی‌گیرد و به نماینده شورا سپرده ایم این‌ها را تحویل نگیرد.

او افزود: به وزارت کشور گفته ایم براساس مصوبه، مدارک را تحویل می‌گیریم. مدارک را باید وزارت کشور ضمیمه کند و مورد تایید نماینده شورای نگهبان قرار بگیرد.

کدخدایی بیان کرد: اینکه وزارت کشور مطالب دیگری را دنبال می‌کند ما نمی‌توانیم مانع شویم.

نامزدی افراد ناشناخته
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۵۲

با وجود مصوبه شورای نگهبان همچنان چهره های ناشناخته به وزارت کشور رفته و برای انتخابات ثبت نام کردند. حضور یک زن و یک روحانی برای ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در دقایق اولیه مورد توجه حاضران در ستاد قرار گرفت.

ثبت

نام زن موتورسوار
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۳۱

یک زن موتور سوار که با کلاه کاسکت به وزارت کشور رفته بود نیز در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدا شد. او که نامکش نرگس فلاح است اعلام کرد که «آمده ام به مردم خدمت کنم؛ من عاشق کشورم هستم.»


نامزدی یک فعال سیاسی اصولگرا
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۲۲

وهاب عزیزی دبیرکل جهادگران ایران اسلامی چهره سیاسی بود که نام خود را به عنوان داوطلب نامزدی در انتخابات ثبت کرد. عزیزی شعار خود را «جهاد برای حل مشکلات مردم، جهاد برای قطع زنجیره فساد، ویژه خواری و رانت» اعلام کرد و گفت: مردم ما همیشه در عرصه‌های مختلف جهاد حضور داشتند و نقش آفرینی کردند و حق مردم هست که برای حل مشکلات آنها اقدام جهادی انجام شود.

ثبت نام اول وقت وزیر ارتباطات دولت احمدی نژاد
۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ ۱۰:۲۱

«محمدحسن نامی» وزیر ارتباطات دولت دهم هم دومین چهره شناخته شده ای بود که در انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم ثبت نام کرد.

سرتیپ محمدحسن نامی ۶۸ ساله در حالی امروز برای انتخابات ۲۸ خرداد سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری اعلام نامزدی کرد که به گفته خودش، دارای سه دکتری در رشته‌های جغرافیایی سیاسی، مدیریت استراتژیک و مدیریت کشورداری است. در کارنامه سرتیپ نامی، سمت‌هایی چون وابسته نظامی جمهوری اسلامی ایران در کره شمالی، رییس اداره دوم و معاون ستاد مشترک ارتش، رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح، معاون وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به چشم می‌خورد.

نامی پس از ثبت نام اعلام کرد "تا وقتی مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته ام نباید فعالیت تبلیغی و تشکیل ستاد انجام داد."

شرایط ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد