اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

7 نشانه فرسودگی شغلی و راه های مقابله با آن

فرسودگی شغلی می تواند برای هر یک از ما اتفاق بیفتد. می تواند در نتیجه یک محیط کار پرتنش اتفاق بیفتد ، یا هنگامی که ما تمام انرژی خود را برای انجام کاری که دوست داریم به کار میگیریم.

7 نشانه فرسودگی شغلی و راه های مقابله با آن


فرسودگی شغلی می تواند برای هر یک از ما اتفاق بیفتد. می تواند در نتیجه یک محیط کار پرتنش اتفاق بیفتد ، یا هنگامی که ما تمام انرژی خود را برای انجام کاری که دوست داریم به کار میگیریم.. در هر صورت ، هنگامی که علائم فرسودگی شغلی را مشاهده کردید باید سریعا از راهکار هایی برای جلوگیری از آن استفاده کنید.

فرسودگی شغلی از کجا می‌آید

رفتارها و عاداتی که می توانند منجر به فرسودگی شغلی شوند شامل بیدار ماندن در شب برای کار روی یک پروژه یا تحقیق، بله گفتن به هر درخواست یا فرصتی ، قبول کار اضافی از همکاران و همچنین کاهش ارتباط با اعضای خانواده و دوستان خود در خارج از حوزه کاری.

به خاطر داشته باشید که فرسودگی شغلی ممکن است با مواردی مانند افسردگی یا اختلال اضطراب مشابه باشد. و خب ممکن است برای مدت ها حتی متوجه آن نشوید. در اینجا ما 7 نشانه از فرسودگی شغلی را به شما معرفی میکنیم که باعث میشود نگاه روشن تری نسبت به آن داشته باشید تا در صورت بروز علائم آن سریعا اقدام به رفع آن کنید

برای برخی علائم و نشانه های اصلی فرسودگی شغلی :

1. عملکرد ضعیف و از دست دادن اعتماد به نفس
کاهش قابل توجه عملکرد کاری و اطمینان به توانایی شما در انجام تکالیف قبلاً تسلط یافته ، نشانه هایی از فرسودگی شغلی به شما میروند. کار در محیط کاری می تواند بسیار خسته کننده تر از همیشه به نظر برسد. ممکن است حتی تصمیم بگیرید که کار جدیدی برای خود پیدا کنید عملکرد ضعیف کاری می تواند به یک روال تبدیل شود و اغلب فرد را به فکر فرو برد که در وهله اول چگونه این مسئله به مشکل تبدیل شده است. حتی ممکن است فکر کنید که رئیس شما دیر یا زود شما را بخاطر عملکرد ضعیف از کار اخراج خواهد کرد.

عملکرد

چگونه به عقب برگردیم:
به انگیزه ای که هنگام استخدام داشتید یا کارتان را با خیالی راحت انجام می دادید فکر کنید. به افکار و اعمال خود فکر کنید که به شما امکان می دهد عملکرد خوبی داشته باشید. برای از بین بردن عوامل حواس پرتی در محل کار برنامه ریزی کنید. همچنین ، قبل از مراجعه به محل کار ، اطمینان حاصل کنید که به خوبی استراحت کرده اید و فعل و انفعالاتی را که باعث تخلیه سطح انرژی شما می شوند ، از بین می برید.

2. بدبینی
صحبت درباره کار هایی که انجام می دهید جای خود را به صحبت های منفی داده است. شکایت مداوم از کارهای کوچک که در گذشته شما را اذیت نمی کردند ، نشانه بدبینی است. همکاران شما حتی ممکن است به این نکته اشاره کنند که شما اخیراً به طور فزاینده ای از سایرین دوری می کنید.

بدبینی

چگونه به عقب برگردیم:
حتی در میان احساس فرسودگی شغلی، وقت خود را باید صرف افکار پیش برنده کنید. نوع نگاه خود را به وضعیت فعلی خود تغییر دهید. بدن شما تمام تلاش خود را انجام خواهد داد تا مطمئن شود که اقدامات شما با ذهنیت و افکار شما همسو است. بنابراین ، افکار منفی و خود شکننده باید مورد بازبینی مجدد قرار بگیرند. سطح بالایی از آگاهی باید آغاز شود.

وقتی خود را درگیر افکار منفی می کنید ، ابتدا از خود بپرسید "این احساس چه چیزی به من خواهد داد؟" سپس ، تصمیم بگیرید که آیا این احساسات شما را به اهداف و اولویت های خود نزدیکتر می کند یا شما را از اقدام باز می دارد. اگر افكارتان رو به جلو نیست ، از خود بپرسید كه تفكر و احساس مخالف این وضعیت چگونه است؟ در ابتدا ممکن است ناخوشایند به نظر برسد ، اما این کار را ادامه دهید تا اینکه بار دیگر افکار مثبت در تفکر شما قرار بگیرند.

3. احساس عدم تاثیرگذاری
گاهی اوقات ، محل کار به عنوان یک محیط پر تنش و با استرس بالا شناخته می شود. احساس اینکه عضوی از تیم هستید و مشارکت شما بسیار مهم است می تواند به افزایش سطح رضایت شما کمک کند. وقتی استعدادها و نقاط قوت ما برجسته شود و دیگران ببینند، احتمال اینکه بتوانیم رشد بیشتری را تجربه کنیم نیز افزایش می یابد وقتی دائماً از گفتگو ها و بحث های کاری کنار گذاشته می شویم، احساس میکنیم که دیگر مانند همیشه تاثیرات خوبی نداریم

استرس

4. کیفیت پایین خواب
شب بیدار ماندن ،فکر کردن در مورد کار و یا سایر عواملی در زندگی شما تاثیراتی را به وجود آورده اند میتواند به نوبه خود کیفیت خواب شما را کاهش دهند. مطالعات نشان داده است که فقط چند ساعت خواب از دست رفته به عملکرد و ظرفیت ذهنی ما آسیب می رساند.

خواب

چگونه به عقب برگردیم:
اگر فرسودگی شغلی دارید ، یک عادت خوب قبل از خواب تنظیم کنید و به آن پایبند باشید. اطمینان حاصل کنید که محیط اتاق خواب شما از یک خواب خوب را برای شما فراهم خواهد کرد.

رسانه های اجتماعی و فضای مجازی هرگز نمی خوابند و بهتر است حدود 1 ساعت قبل از خواب زمان استفاده از فضای مجازی و رسانه های اجتماعی خود را کاهش داده یا حذف کنید. همچنین نور آبی توانایی خواب آلودگی شما را مختل می کند و چرخه خواب شما را به هم می ریزد.

5. ترس
فکر کار شما را به دنباله ای از افکار منفی و احساسات بدنی می کشاند. احساس ترس می تواند شما را وادار به عقب نشینی از فعالیت های روزمره خود کند. ترس هم میتواند فرصت های خوب را از شما بگیرد و هم زمان شما را از آن خود کند.

ترس

چگونه به عقب برگردیم:
برای آرامش و تمرین تنفس عمیق عادتی خود را تنظیم کنید. مدیریت استرس هنگام تجربه فرسودگی شغلی یک نکته مهمه است که باید همیشه به یاد داشته باشید. یک ورزش تنفسی کوتاه را در نظر بگیرید که در صورت ترس و خستگی بیش از حد می توانید در محل کار تمرین کنید. وارد اتاق خالی یا دستشویی شوید ، چشمان خود را ببندید و 10 نفس عمیق بکشید. هنگام دم و بازدم ، تنفس خود را کنترل کنید. ماساژهای گردن هنگام خواب یا ماساژهای درمانی نیز ممکن است به آرامش بدن کمک کرده و شما را برای هفته کاری پیش رو آماده کند. به خاطر داشته باشید که مراقبت از خود یک ضرورت است.

6. کلافگی و درگیری با سایر افراد
شما متوجه می شوید كه خلق و خویتان تغییر کرده است و بیش از حد معمول به عزیزانتان گیر می دهید یا با آن ها بر سر مسائل کوچک درگیر می شوید.

کلافگی

چگونه به عقب برگردیم:
توجه داشته باشید که ممکن است عزیزان شما متوجه نشوند که چگونه محیط کار شما را تحت تأثیر قرار می دهد. در نظر بگیرید که اگر دریافت کننده فعل و انفعالات تحریک پذیر از جانب یک نفر باشید ، در حالی که تصویر کاملی از آنچه اتفاق می افتد را ندارید ، چه احساسی خواهید داشت ؟

7. خستگی
آیا جمله "این کار زندگیم را از من گرفته است" را تاحالا شنیده اید ؟ و یا حتی شاید در فرسودگی ذهنی هزاران بار به خود گفته باشید خستگی بیش از حد برای انجام کارهای ساده منزل یا شرکت در رویدادهایی که روزگاری دوستشان داشتید ، نشانه خستگی است.

خستگی

چگونه به عقب برگردیم:
در اولویت های خود تجدید نظر کنید و اهداف کوچکی را تعیین کنید تا روزانه در اولویت های خود اقدام کنید. اگر اولویت های شما شامل تمیز نگه داشتن یک محل زندگی یا معاشرت با دوستانتان در هفته یک بار است ، به برنامه های خود پایبند باشید. خواهید فهمید که روحیه شما بهتر شده است و هنگامی که کارها را در راستای اهداف و اولویت های خود انجام می دهید ، آنقدر خسته نیستید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد