اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

راز اجتناب از چاقی در روده شما نهفته است

ممکن است شما نیز مانند افراد بسیاری تلاش زیادی برای کاهش وزن خود انجام داده باشید اما در این راه موفق نشده باشید. محققان کشف کردند که یکی از دلایل لاغر نشدن شما مربوط به روده است.

راز اجتناب از چاقی در روده شما نهفته است


ممکن است شما نیز مانند افراد بسیاری تلاش زیادی برای کاهش وزن خود انجام داده باشید اما در این راه موفق نشده باشید. محققان کشف کردند که یکی از دلایل لاغر نشدن شما مربوط به روده است.

دیگر لازم نیست تمام تقصیر چاق شدن تان و عدم توانایی برای لاغر شدن را مربوط به عادت های بد غذایی یا سبک زندگی تان بدانید. در واقع ممکن است راز چاقی شما در روده تان نهفته باشد.

یک مطالعه جدید که در ژورنال Scientific Reports منتشر شده است نشان داد نوعی پروتئین تولیدی در معده به نام Gastrokine-1 ( نام اختصاری: GKN1) می تواند باعث ایجاد اضافه وزن و چاقی شود.

چاقی

دیوید بون دانشیار میکروبیولوژی و ایمنی شناسی دانشگاه ایندیانا گفت: رژیم غذایی مناسب و فعالیت بدنی برای حفظ وزن سالم بسیار مهم است اما افراد بسیاری هستند که برای لاغر شدن تلاش می کنند اما موفق نمی شوند.

وی به همراه یک تیم تحقیق بر روی موش ها آزمایشی کردند که نشان داد وجود GKN1 می تواند باعث افزایش وزن شود.

آنها دو گروه از موش ها را به صورت جدا مورد مطالعه قرار دادند. یک گروه از موش ها فاقد پروتئین GKN1 و گروه دیگر دارای این پروتئین بودند.

تحقیقات نشان داد که با وجود یکسان بودن غذای مصرفی این دو گروه از موش ها، گروهی که فاقد پروتئین GKN1 بودند کمتر از گروه دیگر چاق شده و چربی کمتری نیز در بدن آنها جمع شد.

روده

همچنین نکته جالب دیگری که در این تحقیق به دست آمد، موش هایی که فاقد این نوع از پروتئین بودند با مصرف رژیم های غذایی با چربی بالا دچار افزایش وزن و چاقی نشدند.

دکتر بون توضیح می دهد که این موضوع می تواند مربوط به میکروبیوم های روده بوده و در متابولیسم و تجمع چربی بدن نقش عمده ای دارد که در انتها منجر به چاقی یا لاغری می شود.

البته برای اینکه بتوان از دارو های مهار کننده این پروتئین برای درمان چاقی انسان استفاده کرد نیاز به تحقیقات گسترده تری می باشد اما این تحقیق می تواند شروع خوبی برای بررسی این مسئله تلقی شود.

اضافه وزن

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد