اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش ایران به گزارش «ترور سردار سلیمانی»

به نوشته یاهونیوز، یک مامور واحد ضدتروریستی اقلیم کردستان که لباس پلیس بغداد را به تن داشت، پس از حمله به خودروهای منهدم شده نزدیک شد و پس از گرفتن چند عکس، به جمع آوری نمونه دن ان ای کشته شدگان برای شناسایی اقدام کرد.

به گزارش سایت طلا، سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به گزارش یاهونیوز از جزییات ترور شهید قاسم سلیمانی و همراهانش در عراق گفت که گزاش‌های در این رابطه راستی آزمای می شود.

روز گذشته سایت آمریکایی یاهو نیوز گزارشی مفصل از جزییات ترور سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس منتشر کرد که در آن به همکاری نیروهای امنیتی کرد با آمریکا در عملیات ترور اشاره شده بود.

در این گزارش که گفته می شود در گفت و گو با چندین مقام سابق و کنونی آمریکایی تنظیم شده است آمده است: " یکی از مأموران امنیتی کردستان عراق با لباس کارمندان فرودگاه، هواپیما را از باند اصلی به‌سوی قسمت بسته فرودگاه هدایت کرد. هنگامی که هدف از هواپیما بیرون آمد، مأموران امنیتی کردستان عراق که برای حمل‌ونقل چمدان‌ها تغییر قیافه داده بودند، سردار سلیمانی را شناسایی کردند."

براساس این گزارش ماموران کرد وظیفه شناسایی شهید سلیمانی را بر عهده داشته اند.

به نوشته یاهونیوز، یک مامور واحد ضدتروریستی اقلیم کردستان که لباس پلیس بغداد را به تن داشت، پس از حمله به خودروهای منهدم شده نزدیک شد و پس از گرفتن چند عکس، به جمع آوری نمونه دن ان ای کشته شدگان برای شناسایی اقدام کرد.

گزارش یاهو نیوز تاکید کرده که اسرائیل نیز در عملیات ترور با آمریکا همکاری کرده است.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز درباره این گزارش و همکاری ادعای مهم آن گفت: "مسیر پیگیری‌های پرونده ترور شهید سلیمانی در قوه قضاییه، مجامع بین‌المللی و گفت‌وگوهای دوجانبه سیاسی، حقوقی و امنیتی با دولت عراق پیگیری می‌شود. بسیاری از گزارش‌ها از ما پوشیده نیست و راستی‌آزمایی‌ها درباره آنها انجام می‌شود."

رییس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ادامه داد: "کسانی که مستقیم و غیرمستقیم در هر کشوری که باشند و در این ترور مشارکت داشته باشند، قطعا مسوولیت کیفری، قضایی و جزایی دارند و در مسیر خود با آنها برخوردهای لازم را از طریق مجاری ذیربط دنبال می‌کنیم."

در همین حال روز گذشته یگان مبارزه با تروریسم منطقه کردستان عراق، امروز (یک‌شنبه - ۹ می) به خبر منتشر شده در پایگاه خبری «یاهو نیوز» درباره جزییات ترور شهید قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه واکنش نشان داد.

این یگان که وابسته به حزب اتحادیه میهنی کردستان است، هرگونه مشارکت در این عملیات تروریستی را تکذیب کرد.

سخنگوی این یگان طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «با قاطعیت تمام، هرگونه آگاهی، اطلاع و مشارکت نیروهای مبارزه با تروریسم در این عمل را تکذیب می‌کنیم».

در ادامه این بیانیه آمده است که سردار قاسم سلیمانی «دوست نزدیک» مرحوم «جلال طالبانی» رئیس حزب اتحادیه میهنی کردستان بود و یک زمانی دستگاه مبارزه با تروریسم در کنار این فرمانده شهید و در یک جبهه و سنگر با تروریسم جنگیده است.

در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «با ترور فرماندهی در سطح [شهید سلیمانی]، «منطقه کردستان دوستی تاریخی و اتحادیه میهنی دوستی صمیمی مام جلال را از دست داد».

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد