اونس طلا2392.36
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

عارضه جانبی خطرناک مکمل امگا 3

احتمالا تا به امروز درباره فواید اسید های چرب امگا 3 مطالب زیادی را خوانده اید. دانشمندان به تازگی کشف کرده اند که مکمل امگا 3 می تواند یک عارضه جانبی خطرناک را به همراه داشته باشد.

عارضه جانبی خطرناک مکمل امگا 3


احتمالا تا به امروز درباره فواید اسید های چرب امگا 3 مطالب زیادی را خوانده اید. دانشمندان به تازگی کشف کرده اند که مکمل امگا 3 می تواند یک عارضه جانبی خطرناک را به همراه داشته باشد.

بدن انسان به طور طبیعی اسید های چرب امگا 3 را تولید نمی کند؛ بنابراین لازم است توسط مصرف غذاهایی مانند ماهی، انواع تخمه ها و انواع آجیل تامین شود.

اسید های چرب امگا 3 می توانند التهاب بدن را کاهش داده، از ابتلا به برخی بیماری ها پیشگیری کرده و همچنین از سلامت و زیبایی پوست شما نیز حمایت کنند.

سالمون

با این حال محققان در یک مطالعه جدید دریافتند که مصرف مکمل های امگا 3 می تواند خطر ابتلا به نوعی بیماری مربوط به ضربان قلب را افزایش دهند.

این مطالعه که توسط انجمن قلب و عروق اروپا انجام شده و در مجله قلب اروپا منتشر شده است، نشان می دهد با وجود ان که امگا 3 می تواند خطر ابتلا به برخی بیماری های قلبی را کاهش دهد، خطرات خاص خود را نیز دارد.

طبق این تحقیق مصرف مکرر مکمل های امگا 3 می تواند شما را در معرض خطر ابتلا به بیماری فیبریلاسیون دهلیزی قرار دهد که نوعی بیماری قلبی است.

این بیماری باعث نامنظم شدن ریتم ضربان قلب شده که می تواند تا 5 برابر خطر سکته را افزایش دهد. این بیماری همچنین می تواند شما را در معرض خطر لخته شدن خون، نارسایی قلبی و برخی از انواع دیگر مشکلات قلبی قرار دهد.

طبق تحقیقات انجام شده، افرادی که سابقه بیماری های قلبی دارند در صورت مصرف امگا 3 با احتمال بالا تری دچار بیماری فیبریلاسیون دهلیزی می شوند.

ضربان قلب

البته این بدان معنا نیست که شما نمی توانید ماهی سالمون یا گردو مصرف کنید. در واقع این خطر برای افرادی وجود دارد که به شکل مکرر (برای مثال روزانه) از مکمل های امگا 3 مانند قرص های روغن ماهی استفاده می کنند.

در واقع این مطالعه به شما نشان می دهد که مکمل های محبوب می توانند عوارض جانبی و ضرر های خاص خودشان را داشته باشند که لازم است پیش از مصرف به آنها توجه شود.

گاهی اوقات مصرف یک مکمل خاص بیش از انکه بتواند منافعی برای شما به ارمغان بیاورد می تواند آسیب های مختلفی را به بدن شما وارد کند پس بهتر است در مصرف آنها احتیاط لازم را در نظر داشته باشید.

امگا 3

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد