اونس طلا2316.59
مظنه15,256,000
18 گرم3,521,800
ارزش سکه34,371,768
قدیم (بهار)39,100,000
جدید (امامی)41,950,000
نیم24,800,000
ربع14,950,000

با رعایت این 3 نکته مانند یونانی ها غذا بخورید

به رژیم غذایی یونانی ها که از آن پیروی می کنند رژیم غذای مدیترانه ای گفته می شود که شاید فکر کنید طعم غذاهای موجود در این رژیم خوشایند نیست و یا دور از دسترس است.

با رعایت این 3 نکته مانند یونانی ها غذا بخورید


به رژیم غذایی یونانی ها که از آن پیروی می کنند رژیم غذای مدیترانه ای گفته می شود که شاید فکر کنید طعم غذاهای موجود در این رژیم خوشایند نیست و یا دور از دسترس است.

رژیم مدیترانه ای به عنوان یکی از بهترین رژیم های غذایی برای سلامتی و طول عمر شناخته می شود. همچنین از رژیم غذایی مدیترانه ای به عنوان افزایش دهنده سلامت قلب و مغز و جلوگیری از سرطان و دیابت نیز یاد می شود. این سبک غذا به هیچ وجه یک رژیم نیست بلکه روش های غذایی و فرهنگی مردم منطقه مدیترانه است که صدها سال از آن پیروی می کردند.

طبق رژیم غذایی مدیترانه ای اگر رژیم غذایی خود را به سمت گیاهان بیشتر، گوشت و چربی های کمتری سوق دهید در مسیر زندگی طولانی و سالم خواهید بود.در اینجا سه ​​مورد از عادت های مورد تاکید در سبک غذایی مدیترانه ای و اینکه چگونه می توانید عادت های غذایی خود را متناسب با آن ها تنظیم کنید وجود دارد:

1. از غذاهای گیاهی استفاده کنید

سبزیجات

ساکنان یونان روزانه 9 وعده میوه و سبزی مصرف می کنند. اگرچه به نظر می رسد 9 وعده مقدار زیادی است اما اگر هنگام صبحانه یک تکه میوه بخورید و پس و پیش از ناهار و عصرانه یک میوه و همراه با غذا سبزیجات بخورید حداقل پنج وعده در روز مصرف می کنید. این مقدار بیشتر از چیزی است که آمریکایی های به طور معمولی می خورند. غلات مصرف شده در منطقه مدیترانه معمولاً غلات کامل هستند. شما می توانید از نان و پاستاهای سبوس دار، برنج قهوه ای، جو دوسر و بلغور استفاده کنید. در هر وعده غذایی یک چهارم بشقاب خود را از غلات کامل پر کنید.

2. گوشت قرمز و مرغ را محدود کنید

گوشت

گوشت قرمز فقط چند بار در ماه و مرغ و تخم مرغ یک یا دو بار در هفته در مدیترانه مصرف می شود.میزان پروتئین مصرفی خود را در ماه بررسی کنید و سپس با جایگزینی گوشت قرمز در یک یا دو وعده غذایی در هر هفته با ماهی و غذاهای دریایی آن را کاهش دهید. حبوبات که شامل لوبیا، نخود و عدس است می تواند جایگزین گوشت یا مرغ به عنوان منبع پروتئین در یک وعده غذایی شود. از حبوبات یک یا دو بار در هفته به جای گوشت موجود در سوپ ها و آبگوشت ها، کوفته ها یا برگرها و به عنوان منبع پروتئین در سالاد استفاده کنید.

3.کره را با روغن زیتون جایگزین کنید

روغن زیتون

این ایده برای محدود کردن مصرف کل چربی نیست بلکه هدف آن انتخاب سالم تر چربی است. روغن زیتون به عنوان منبع اصلی چربی، غیر اشباع و برای قلب مفید است. از روغن زیتون به جای کره در پخت و پز، به عنوان طعم دهنده سبزیجات، برنج و ماکارونی و نان استفاده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد