اونس طلا2388.81
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

آیا خوردن دانه کتان برای سلامتی انسان ها لازم است؟

یکی از قدرتمندترین غذاهای گیاهی روی کره زمین دانه کتان است و بیش از 6000 سال است که توسط انسان مصرف می شود و انسان ها از فواید آن برای سلامتی خود بهره مند می شوند.

آیا خوردن دانه کتان برای سلامتی انسان ها لازم است؟


یکی از قدرتمندترین غذاهای گیاهی روی کره زمین دانه کتان است و بیش از 6000 سال است که توسط انسان مصرف می شود و انسان ها از فواید آن برای سلامتی خود بهره مند می شوند.

دانشمندان با انجام تحقیقات بسیار بر روی دانه کتان به دست آورد های شگفت انگیزی رسیده اند. این دانه، بذر گیاه کتان است و شما می توانید آن را به غلات صبحانه، سالاد، گرانولا و یا نان و شیرینی اضافه کنید. برای دریافت کامل فواید غذایی این ماده باید مقدار دو قاشق غذاخوری دانه کتان آسیاب شده را در روز مصرف کنید.

سالاد

بذر کتان حاوی 800 برابر مواد شیمیایی-گیاهی است که معمولاً در دانه های روغنی یافت می شود. این مواد شیمیایی می توانند خطر ابتلا به برخی سرطان های مرتبط با هورمون را کاهش دهند، عملکرد مغز را افزایش دهند، کلسترول بد و تجمع پلاک ها را در رگ ها کاهش دهند و فشار خون را کنترل کنند.

همچنین مواد شیمیایی موجود در بذر کتان از رشد پروبیوتیک ها در روده پشتیبانی می کنند. چربی امگا 3 موجود در دانه کتان با التهاب مقابله می کند و از بدن شما در برابر بیماری های التهابی مانند بیماری های قلبی، آرتروز و دیابت محافظت می کند.

دیابت

بذر کتان هم فیبر محلول دارد و هم فیبر نامحلول که برای کمک به مشکلات گوارشی، بیماری های قلبی و دیابت مفید است. این ماده باعث سلامت روده می شود و از پوشش دستگاه گوارش محافظت می کند. همچنین یکی از بهترین داروهای طبیعی برای یبوست محسوب می شود.

بذر کتان به صورت بذر کامل یا آسیاب شده در دسترس است. بهتر است بذرها را آسیاب کرده تا بهتر و سریع تر جذب بدن شوند. با خیس کردن بذر کتان به مدت 10 دقیقه در آب گرم یا دو ساعت در آب سرد آن ها جوانه می زنند. شما می توانید بذر کتان را به صورت آسیاب شده خریداری کنید یا می توانید آن را در آسیاب کن، آسیاب کنید و از آن استفاده کنید. دانه های کامل را می توانید برای 10 تا 12 ماه نگهداری کنید در حالی که ماندگاری گیاه کتان چهار ماه است.

کتان

در اینجا چند روش برای افزودن بذر کتان به برنامه غذایی سالم شما پیشنهاد شده است:

در سالاد تن ماهی، مرغ یا تخم مرغ بذر کتان را مخلوط کنید.
بذر کتان را بر روی سالاد یا ماست بپاشید.
در دستور پخت گوشت، مافین، کلوچه یا نان مورد علاقه خود استفاده کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد