اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بالا ترین رشد قیمت طلا در چهار ماه اخیر به ثبت رسید

قیمت طلا در هفته گذشته توانست بالاترین میزان رشد خود در سال 2021 یعنی طی چهار ماهه اخیر را به دست آورده و تنها در یک هفته در حدود 3 درصد افزایش قیمت را شاهد باشد.

بالا ترین رشد قیمت طلا در چهار ماه اخیر به ثبت رسید


قیمت طلا در هفته گذشته توانست بالاترین میزان رشد خود در سال 2021 یعنی طی چهار ماهه اخیر را به دست آورده و تنها در یک هفته در حدود 3 درصد افزایش قیمت را شاهد باشد.

هم اکنون هر اونس طلا 1830 دلار قیمت دارد که نسبت ابتدای هفته گذشته در حدود 3 درصد یا بیش 50 دلار رشد از خود نشان داده است.

در ابتدا هفته گذشته داده های مربوط به فعالیت تجاری در بخش تولید رشد زیادی نشان داده و باعث شد تا طلا توان عبور از کانال 1780 دلار ا نداشته باشد اما با افت بازده خزانه داری فلز زرد افت زیادی را نیز شاهد بود.

در روز چهارشنبه نیز ما شاهد آمار های مثبت مشاغل در بخش خصوصی و همچنین تاثیر مثبت واکسیناسیون در بخش خدمات بودیم که تاثیر چندانی بر بازار طلا ایجاد نکرد.

اما روز پنجشنبه همراه با انتشار داده های مربوط به مشاغل وزارت کار ایالات متحده، قیمت طلا توانست سطح 1800 دلار را شکسته و به سطوح بالاتری رشد کند.

طلا

همچنین فشار خرید در بالای سطح 1800 دلار نیز باعث افزایش بیشتر قیمت طلا شده و توانست آن را حتی تا 1840 دلار برساند که در انتهای روز کاهشی شده و در 1830 دلار بازار بسته شد.

علاوه بر این موارد با انتشار داده های منفی مربوط به مشاغل شاخص دلار آمریکا نیز سقوط شدیدی از خود نشان داد که باعث افزایش بیشتر قیمت طلا شد.

کارشناسان با توجه به عدم انتشار داده های اقتصادی تا روز چهارشنبه پیش بینی می کنند که در روز های دوشنبه و سه شنبه طلا مطابق با چشم انداز های فنی حرکت خواهد کرد.

در روز چهارشنبه ما شاهد داده های مربوط به قیمت کالا های خریداری شده توسط مصرف کنندگان هستیم که می تواند میزان تورم را نشان دهد و برای طلا فوق العاده مهم می باشد.

در صورت افزایش تورم قیمت طلا می تواند افزایش بیشتری پیدا کرده و تا سطح 1900 دلار نیز رشد کند اما در صورتی که تورم کنترل شده باقی بماند طلا نیز پتانسیل کاهش قیمت را خواهد داشت.

پس از افزایش دو روزه قیمت طلا در پنجشنبه و جمعه نمودار های فنی نشان دهنده یک اصلاح قیمت پیش از افزایش دوباره قیمت طلا هستند.

حمایت اولیه قیمت طلا در سطح 1820 دلار خواهد بود و در صورت نزول بیشتر طلا در 1800 دلار پشتیبانی خواهد شد. در شرایطی که سطح 1800 از دست برود طلا در نقطه 1785 دلار پشتیبانی خواهد شد.

در فضای نزولی طلا مقاومت بسیار محکم 1850 دلاری را پیش روی خود دارد و در صورتی که بتواند آن را تصرف کند به سمت مقاومت بعدی خود در نقطه 1860 دلار حرکت خواهد کرد.

اما پیش از اینکه بتواند با مقاومت 1850 دلاری رو به رو شود لازم است مقاومت 1843 دلاری خود که بالا ترین قیمت ان در روز جمعه می باشد را به دست اورد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد