اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

زیبا ترین ایستگاه های قطار در جهان را ببینید

قطار و خطوط ریلی از اولین اختراعاتی به شمار می آید که به انسان کمک کرد تا بتواند در زمانی کوتاه به مقصد هایی با مسیر طولانی سفر کند از این رو ایستگاه های قطار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

زیبا ترین ایستگاه های قطار در جهان را ببینید


قطار و خطوط ریلی از اولین اختراعاتی به شمار می آید که به انسان کمک کرد تا بتواند در زمانی کوتاه به مقصد هایی با مسیر طولانی سفر کند از این رو ایستگاه های قطار از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند.

در ادامه می توانید برخی از زیبا ترین ایستگاه های راه اهن در سرتاسر جهان را مشاهده کنید.

1. پایانه چاتراپاتی شیواجی مهاراج، هند

این پایانه در سال 1888 ساخته شده و در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. پایانه چاتراپاتی در گذشته با نام پایانه ویکتوریا شناخته می شده است.

2. ایستگاه راه آهن آتوچا مادرید، اسپانیا

ایستگاه آتوچا به عنوان یکی از اصلی ترین فضا های سبز شهر مادرید به شمار رفته و شبیه به یک جنگ استوایی با گونه های نادر گیاهی و جانوری است.

3. ترمینال گراند سنترال، ایالات متحده آمریکا

این ایستگاه به عنوان یکی از بنا های فرهنگی و تاریخی ایالات متحده شناخته شده و یکی از بزرگترین ایستگاه ها در جهان به شمار می رود.

4. ایستگاه راه آهن سنت پنکراس، انگلستان

ایستگاه راه آهن سنت پکراس یک شاهکار معماری گوتیک بوده و سال ساخت آن به 1868 میلادی بازمی گردد که به عنوان یک بنای تاریخی انگلستان به شمار می رود.

5. گار دو استراسبورگ-ویل، فرانسه

نمای این ایستگاه راه آهن شیشه ای بوده و از دور شبیه به یک تنگ شیشه ای می باشد. این ایستگاه یک بنای تاریخی کشور فرانسه بوده و در اواخر قرن 19 ساخته شده است.

6. ایستگاه راه اهن ماپوتو، موزامبیک

این ایستگاه راه آهن که در سال 1916 ساخته شده همچنان فعال بوده و عموما به عنوان یکی از زیبا ترین و قدیمی ترین ایستگاه های راه آهن جهان به شمار می رود.

7. ایستگاه راه آهن دوندین، نیوزیلند

مردم محلی به دلیل نمای قرمز این بنا به آن خانه شیرینی زنجبیلی می گویند. این بنا به سبک دوره رنسانس و با استفاده از سنگ آهک سفید و سنگ بازالت سیاه ساخته شده است.

8. ایستگاه راه آهن مرکزی آنتورپ، بلژیک

فضای داخلی این ایستگاه راه آهن با استفاده از سنگ مرمر سفید ساخته شده و بسیار شبیه به کلیسا های جامع است. ایستگاه راه اهن مرکزی آنتورپ یکی از بزرگترین ایستگاه های راه آهن در جهان به شمار می رود.

9. ایستگاه کانازاوا، ژاپن

این ایستگاه راه آهن درون خود یک مرکز خرید فوق العاده مدرن جا داده است که جذابیت آن را چند برابر می کند.

10. ایستگاه راه آهن هوآ هین، تایلند

یکی از قدیمی ترین ایستگاه های قطار تایلند ایستگاه هوآ هین می باشد که درون ان تزئینات فوق العاده زیبایی وجود دارد.

11. ایستگاه راه‌آهن یاروسلافسکی، روسیه

این ایستگاه راه آهن اولین بار در سال 1862 افتتاح شده و بار ها مورد بازسازی قرار گرفته است. این ایستگاه قطار میزبان طولانی ترین خط ریلی جهان است.

12. ایستگاه راه آهن سیرکجی، ترکیه

این ایستگاه راه آهن که به سبک فرانسوی ساخته شده است زمانی به عنوان یکی از اتصال های غرب به شرق شناخته می شده است. این ایستگاه قطار در حال حاضر فعال نبوده و موزه راه آهن در آن قرار دارد.

13. ایستگاه راه آهن کوالالامپور، مالزی

این ایستگاه راه آهن در سال 1910 افتتاح شد به دلل تلفیق معماری غربی و شرقی در ساخت آن مشهور است. هتل هریتیج استیشن نیز داخل آن واقع شده است.

14. ایستگاه راه‌ آهن مرکزی میلان، ایتالیا

این ایستگاه قطار با الهام از ایستگاه راه آهن اتحاد ایالات متحده (در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد) ساخته شده است و مجسمه های اساطیری موجود در آن، ستون های نئوکلاسیک و پله های عظیم جذابیتش را چندین برابر کرده است.

15. ایستگاه مرکزی هلسینکی، فنلاند

برج ساعت، دو جفت مجسمه و نمای گرانیتی این ایستگاه راه اهن را به یکی از زیبا ترین ایستگاه های قطار در جهان تبدیل کرده است.

16. ایستگاه خیابان فلیندرز، استرالیا

این ایستگاه قطار به عنوان یکی از نماد های تاریخی و فرهنگی شهر ملبورن شناخته می شود و در فهرست میراث ویکتوریا ثبت شده است.

17. ایستگاه راه آهن مرکزی برلین، آلمان

ایستگاه راه آهن مرکزی برلین دارای معماری مدرن و با شیشه و استیل ساخته شده است. روزانه 1800 قطار از این ایستگاه عبور کرده و حدود 350 هزار مسافر را جا به جا می کند.

18. ایستگاه اوشویا، آرژانتین

این ایستگاه راه اهن که با نام پایان جهان شناخته می شود امروزه به عنوان یک میراث فرهنگی در اختیار یکی از پارک های ملی آرژانتین قرار دارد.

19. ایستگاه لوز، برزیل

این ایستگاه نمونه ای عالی از معماری مدنی در قرن 19 است و موزه زبان پرتقالی نیز در ان قرار دارد.

20. ایستگاه راه اهن یونگ فراووخوک، سوئیس

این ایستگاه راه آهن واقع شده در کشور سوئیس تزئینات و زیبایی داخلی زیادی ندارد اما نمای کوهستانی بیرون آن نفس گیر بوده و زیبایی خاصی به آن می دهد.

21. ایستگاه اتحاد، ایالات متحده امریکا

این ایستگاه که چهارمین ایستگاه آهن راه اهن شلوغ ایالات متحده می باشد به سبک معماری نئوکلاسیک ساخته شده و در سال 1925 افتتاح شده است.

22. گار دو اورینته، پرتقال

این ایستگاه راه اهن توسط معمار معروف اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا ساخته شده است که به عنوان یک طراح نخبه در جهان شناخته می شود.

23. گار دو متز-ویل، فرانسه

قدمت این ایستگاه راه آهن زیبای واقع شده در کشور فرانسه به سال 1908 بازمی گردد و ارتفاع برج ساعت ان چهل متر می باشد.

24. ایستگاه راه آهن لیژ-گیلمینز، بلژیک

راه آهن لیژ-گیلمینز مانند ایستگاه راه آهن گار دو اورینته توسط معمار مشهور سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است و طاق زیبای آن خیره کننده است.

25. ایستگاه راه‌ آهن حیدرپاشا، ترکیه

این ایستگاه راه آهن در اواخر قرن 19 ساخته شده است و حفاری های اطراف ان توجه باستان شناسان را به خود جلب کرده است. با وجود این که این ایستگاه قطار در سال 2013 بسته شده است برنامه هایی برای باز کردن دوباره آن وجود دارد.

26. ایستگاه مرکز تجارت جهانی، ایالات متحده آمریکا

از دیگر طراحی های سانتیاگو کالاتراوا ایستگاه مرکز تجارت جهانی آمریکا می باشد که یکی از نماد های جوان سازی این شهر پس از حادثه 11 سپتامبر به شمار می رود.

27. ایستگاه گار دی نور، فرانسه

این ایستگاه راه اهن در سال 1846 افتتاح شده و به عنوان شلوغ ترین ایستگاه قطار اروپا شناخته می شود. یک رستوران فوق العاده زیبا در این ایستگاه وجود دارد که در تصویر زیر می توانید ببینید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد