اونس طلا2394.45
مظنه16,056,000
18 گرم3,706,500
ارزش سکه36,174,168
قدیم (بهار)40,300,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,600,000
ربع15,600,000

8 عادت مهم که باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود

اعتماد به نفس یکی از بزرگترین چیزهایی است که می توانید یاد بگیرید و تمرین کنید. در واقع نگاه شما به اعتماد به نفس باید به عنوان یک مهارت باشد و سعی کنید آن را تمرین کنید. نه چیزی که ذاتا انسان آن را با خود به همراه دارد.

8 عادت مهم که باعث افزایش اعتماد به نفس شما می‌شود


اعتماد به نفس یکی از بزرگترین چیزهایی است که می توانید یاد بگیرید و تمرین کنید. با این حال اعتماد به نفس از طرف دیگر می تواند گیج کننده ، طاقت فرسا و سخت باشد. در واقع نگاه شما به اعتماد به نفس باید به عنوان یک مهارت باشد و سعی کنید آن را تمرین کنید.

اول ، شما باید بخواهید به یک هدف برسید یا پیشرفت کنید ، سپس از تغییر می ترسید. اما به هر حال این کار را می کنید ، شکست می خورید و دوباره این کار را تکرار می کنید تا اینکه یک روز ، دیگر از آن نمی ترسید. شما به توانایی خود برای موفقیت در انجام کاری اطمینان دارید. دقیقاً مانند یادگیری دوچرخه سواری یا مهارت های دیگر ، نفس عمیقی کشیدید و تلاش کردید ، از دوچرخه افتادید و گریه کردید ، اما در نهایت ، دوباره کار را شروع کردید.

اعتماد به نفس

در اینجا ما 8 عادت مفید را به شما معرفی می‌کنیم که میتوانند به میزان بالایی در اعتماد به نفس شما تاثیر گذار باشند :

1. یادآوری پیروزی های خود
یادآوری شکست های خود را متوقف کنید. این کار باعث میشود میزان اغراق در شکست های خود را بیش از اندازه بالا ببرید و خب میتواند شما را تضعیف کند. پس شروع به رها کردن این ذهنیت قدیمی کنید ، این کار اعتماد به نفس شما را تضعیف می کند.

فقط بر نکات مثبت و کارهایی که می توانید انجام دهید تمرکز کنید و هنگامی که افکار منفی به سمت شما می‌آیند سعی کنید که از آن ها دوری کنید و یا به بررسی آنها بپردازید تا منشائ آن ها را پیدا کنید. بنابراین عادت کنید به خود یادآوری کنید که در واقع ، شما بسیار عالی هستید و دلایل زیادی برای اعتماد به نفس دارید.

پیروزی

2. از خود بپرسید: چه چیزی یاد گرفتید؟
با تغییر روایت درونی خود ، باید شروع به پرسیدن این سوال کنید: چه چیزی یاد گرفتم؟

با تمرین اعتماد به نفس ، با شکست های زیادی روبرو می شوید. به جای اینکه خودتان را سرزنش کنید که چرا این کار را کردم ؟ و یا چرا این بلا سر من آمد ؟ از خود بپرسید که : "چه چیزی یاد گرفتم؟ چرا برنامه من خوب جلو نرفت؟ چه کار بهتری میتوانم انجام دهم ؟ هیچ چیز بیش از این که دائماً خود را سرزنش کنید، اعتماد به نفس شما را خدشه دار نمی کند. به جای تمرکز بر اینکه چگونه شکست خورده اید و به نتیجه ای که می خواستید نرسیده اید ، سوال کردن از خود را عادت کنید تا دفعه بعدی ، از زاویه جدیدی دوباره امتحان کنید.

یادگیری

3. درباره دیگران قضاوت نکنید
این مسئله هنگام ایجاد اعتماد به نفس بسیار عادی است. وقتی دیگران را قضاوت می کنیم ، به خصوص منفی ، یک چرخه منفی در ذهن خود ایجاد می کنیم که باعث ایجاد ناامنی می شود. وقتی درباره شخصی منفی قضاوت می کنید ، باعث می شود فکر کنید شخص دیگری درمورد شما نیز این قضاوت های منفی را خواهد داشت. تولید این نوع ناامنی فقط باعث کاهش اعتماد به نفس شما می‌شود.

شما نمی توانید نحوه انتخاب دیگران برای دیدن شما را کنترل کنید ، فقط می توانید نحوه قضاوت دیگران را کنترل کنید. بازی را بازی نکنید که با تلاش برای کنترل افکار دیگران نمی توانید برنده شوید. این کار شما مانند این است که شب سعی کنید زیر آب شطرنج بازی کنید. اگر واقعاً تلاش زیادی کرده باشید ، احتمالاً انجام می شود اما چه فایده ای دارد.

قضاوت

4- از منطقه راحتی خود خارج شوید
با به چالش کشیدن خود و غلبه بر موانع ، اعتماد به نفس پیدا می کنید. از چالش ها و مواردی که باعث ایجاد فشار بر شما میشوند فرار نکنید این چالش ها هستند که میتوانند شما را از منطقه راحتی جدا کنند.

عادت کنید که بگویید "این کار باعث شد که من اذیت شوم ، پس هرچه سریعتر باید راهی برای حل آن پیدا کنم" و عادت کنید بله و نه بگویید: بله گفتن به کارهایی که دوست دارید انجام دهید حتی اگر باعث ترس شما شود و نه به چیزهایی که دوست ندارم انجام دهم.

راحتی

با گفتن بله به چیزهایی که از آن لذت می برید و شما را به چالش می کشد ، با غلبه بر آنها اعتماد به نفس شما افزایش می یابد. با گفتن نه به کارهایی که نمی خواهید انجام دهید ، چیزهایی که باعث پایین آمدن شما می شوند یا احساس ضعیف بودن به شما میدهند ، اعتماد به نفس نیز شکوفا می شود.

5- ذهنیت "از پسش برمیام" را داشته باشید
داشتن این ذهنیت قوی به شما کمک میکند تا به میزان بالایی اعتماد به توانایی های خود را افزایش دهید و اجازه ندهید که از زیر بار مشکلاتی که به نوعی خود شما مسئول آن هستید فرار کنید. دیگر به خود نگویید که نمی توانید و به خود بگویید که می توانید. هر چه سر راه شما قرار می گیرد ، هر سختی و مشکلی. با این عادت ، اعتماد به نفس می تواند شکوفا شود و رشد کند زیرا شما قابل توقف نیستید.

ذهنیت

6. ارزش واقعی شما توسط نظر دیگران تایید نمی‌شود
شاید شما هم بسیاری از اوقات به دنبال این باشید که دیگران نظرات شما را مورد تایید قرار دهند و از این بابت حس اعتماد به نفس خوبی داشته باشید. به محض اینکه آنها شما را تأیید نکنند ، نسبت به قبل اعتماد به نفس کمتری خواهید داشت.

نظر

اعتبار و ارزش ما توسط دیگران تایید و افزایش نمی یابد این خود شما هستید که تعیین میکنید که چه توانایی هایی دارید و ارزش خود را چگونه تایید می‌کنید. وقتی کاری را انجام دادید باید بدایند که این کار را برای خود انجام میدهید یا برای جلب توجه دیگران.

7. فعالیت داشته باشید
هیچ چیز به اندازه ورزش کردن به شکوفایی اعتماد به نفس من کمک نکرده است. گزینه های زیادی برای شما وجود دارد. دویدن یک راه ساده برای افزایش هرچه بیشتر کارایی مغز و تفکر بیشتر میشود.

ورزش

8. قدرشناسی و سپاسگزاری را تمرین کنید
اگر می خواهید اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید ، سپاسگزاری عادت مهمی است که حتما باید در زندگی آن را داشته باشید.

وقتی شکرگذاری می کنید ، خود را در فضای بسیار بهتری قرار می دهید که به نوبه خود به شما کمک می کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید. از همه مهمتر ، وقتی اعتماد به نفس شما توسط چیزی یا کسی ضعیف شد ، همیشه می توانید به نعمت هایی که دارید برگردید و از همه داشته هایتان خوشحال باشید. این به شما کمک می کند تا همسو و متمرکز بر روی همه موارد خوب و مثبت زندگی خود باشید. اگر یک بار در روز سپاسگزاری را تمرین کنید ، زندگی شما تغییر خواهد کرد زیرا این واقعیت را به شما یادآوری می کند که شما به اندازه کافی خوب هستید.

سپاسگزاری

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد