اونس طلا2373.99
مظنه16,326,000
18 گرم3,768,800
ارزش سکه36,782,478
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,300,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

با خوردن چه میوه هایی می توانیم ویتامین C بدن خود را تامین کنیم؟

ویتامین C یکی از مهم ترین ویتامین هایی است که که باید همواره مراقب میزان مصرف آن باشید زیرا ویتامین C یک حامی بسیار بزرگ برای سیستم ایمنی بدن شما در برابر بیماری ها است.

با خوردن چه میوه هایی می توانیم ویتامین C بدن خود را تامین کنیم؟


ویتامین C یکی از مهم ترین ویتامین هایی است که که باید همواره مراقب میزان مصرف آن باشید زیرا ویتامین C یک حامی بسیار بزرگ برای سیستم ایمنی بدن شما در برابر بیماری ها است.

به احتمال زیاد وقتی کلمه ویتامین C به گوش تان می خورد اولین چیزی که به ذهن تان خطور می کند مرکبات است در حالی که پرتقال، گریپ فروت، لیمو و نارنگی منبع بسیار خوبی از ویتامین C هستند اما آن ها تنها غذاهایی نیستند که مملو از این آنتی اکسیدان قوی هستند.

نارنگی

ویتامین C که با نام اسید اسکوربیک نیز شناخته می شود یک ویتامین محلول در آب است. این یک ماده مغذی ضروری است به این معنی که بدن انسان به تنهایی به اندازه کافی آن را تولید نمی کند و نیاز دارد که از طریق غذایی که می خوریم مقدار کافی از آن دریافت کنیم.

ویتامین C نقش قدرتمندی در سلامت ما دارد. این ویتامین کمک می کند قلب، چشم ها، مفاصل و سیستم ایمنی بدن ما قوی باشد و باعث درخشش پوست می شود. ویتامین C در بسیاری از قسمت های سیستم ایمنی بدن نقش دارد. در نتیجه توصیه می شود برای تقویت سیستم ایمنی بدن ویتامین C مصرف کنید.

بیماری

ویتامین C به فعالیت و تولید گلبول های سفید خون معروف به لنفوسیت و فاگوسیت کمک می کند. آن ها به محافظت از بدن در برابر عفونت کمک می کنند. مطالعات همچنین نشان داده است که مصرف ویتامین C ممکن است زمان بهبودی زخم را کوتاه کند.

همچنین ویتامین C بخشی اساسی در سیستم دفاعی پوست است. این ماده به طور فعال به پوست منتقل می شود. این ویتامین می تواند به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده و به تقویت پوست کمک کند.

مقدار توصیه شده ویتامین C روزانه برای مردان بزرگسال 90 میلی گرم و برای زنان بزرگسال 75 میلی گرم است. خوشبختانه بسیاری از غذاها با این ماده مغذی قدرتمند همراه است اما اگر ویتامین مورد نیاز شما با موادغذایی تامین نمی شود می توانید از مکمل های این ویتامین استفاده کنید.

مکمل

برای بدست آوردن ویتامین C مورد نیاز بدنمان باید چه موادغذایی مصرف کنیم؟

فلفل زرد: یک فنجان = 274 میلی گرم

کلم بروکلی: یک فنجان ، پخته = 101 میلی گرم

توت فرنگی: یک فنجان = 98 میلی گرم

پاپایا: یک فنجان = 87 میلی گرم

کلم پیچ: یک فنجان = 80 میلی گرم

کلم پیچ

جوانه بروکسل: یک فنجان = 75 میلی گرم

پرتقال: یک محیط = 70 میلی گرم

کیوی: یک محیط = 64 میلی گرم

طالبی: یک فنجان = 58 میلی گرم

گوجه فرنگی گیلاس: یک فنجان = 19 میلی گرم

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد