اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

شکار دومین پهپاد آمریکایی توسط ایران خبر یک رسانه‌های دنیا شد

تنها دقایقی پس از انتشار خبر شکار یک پهپاد آمریکایی دیگر در منطقه خلیج فارس توسط ایران، تمام رسانه‌های بزرگ دنیا به بازتاب این خبر پرداختند.


نیروی دریایی سپاه پاسداران ساعتی قبل از شکار یک فروند پهپاد جاسوس آمریکایی خبر داد. بنا بر این گزارش یک فروند هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی که در چند روز گذشته با هدف شناسایی و جمع آوری اطلاعات در حال گشت زنی در منطقه عمومی خلیج فارس بود، به محض ورود به حریم فضای جمهوری اسلامی ایران در تور یگان‌های پدافندی و سامانه‌های کنترلی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گرفتار و در اختیار گرفته شده است.

«دریادار علی فدوی» فرمانده نیروی دریایی سپاه با اعلام اینکه این پهپاد از نوع اسکن ایگل (Scan Eagle) بوده است، گفت: این گونه پرنده‌ها معمولا از روی ناوهای بزرگ به پرواز در می‌آیند.

حالا این خبر آن هم در سالگرد به دام افتادن پهپاد آمریکایی RQ170، به تیتر یک رسانه‌های دنیا بدل شده است.

خبرگزاری رویترز در خبری فوری شکار پهپاد آمریکایی را پوشش داد. این خبرگزاری به نقل از رسانه‌های ایرانی نوشت که این پهپاد در حال جمع‌آوری اطلاعات از آب‌های خلیج فارس بوده است. این خبرگزاری همچنین به رویارویی ماه گذشته جنگنده‌های نیروی هوایی ایران با یک پهپاد آمریکایی نیز اشاره کرده و نوشت ایران اعلام کرد آن پهپاد قصد ورود به آسمان ایران را داشته است.

شبکه بی‌بی‌سی نیز این خبر را به صورت فوری پوشش داد و نوشت پهپاد آمریکایی بر فراز آب‌های خلیج فارس شکار شده است. به نوشته پایگاه اینترنتی این شبکه، مقامات آمریکایی هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده‌اند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس دیگر خبرگزاری است که به انتشار این خبر پرداخت. این خبرگزاری نوشته است که مقامات ایرانی هنوز جزئیات محل و زمان این رخداد را اعلام نکرده‌اند. آسوشیتدپرس به شکار پهپاد RQ170 در سال گذشته نیز اشاره کرده و نوشت ایران مدعی شده است که اطلاعات پهپاد RQ170 را که از پهپادهای فوق سری آمریکا است، بازیابی کرده‌اند.

شبکه سی‌بی‌اس آمریکا نیز خبر شکار پهپاد آمریکایی را منتشر کرده و نوشته است ایران می‌گوید یک پهپاد آمریکایی را شکار کرده‌ است.

خبرگزاری فرانسه و شبکه خبری فرانس 24 هم با انتشار این خبر به نقل از رسانه‌های ایرانی، نوشته‌اند که سپاه ایران هنوز جزئیات این خبر را منتشر نکرده است.

روزنامه انگلیسی دیلی‌تلگراف خبر شکار این پهپاد را منتشر کرده و نوشته است هنوز گفته نشده است که این پهپاد چطور شکار شده است.

روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل» هم این خبر را با این تیتر منتشر کرد: ایران می‌گوید یک پهپاد آمریکایی دیگر را نیز شکار کرده است.

«هاآرتص» دیگر روزنامه صهیونیستی بود که خبر شکار پهپاد را به صورت فوری منتشر کرد و نوشت ایران مدعی شکار یک پهپاد آمریکایی است.

شبکه صدای آمریکا نیز این خبر و اظهارات سردار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه را منتشر کرده و به درگیری ماه گذشته جنگنده‌های ایرانی با یک پهپاد آمریکایی اشاره کرده است.

شبکه اسکای‌نیوز و شبکه راشاتودی هم این خبر را فوری منتشر کردند و اعلام کردند ایران گفته است این پهپاد را زمانی شکار کرده که در حال جمع‌آوری اطلاعات در آب‌های خلیج فارس بوده است. راشاتودی در پایگاه اینترنتی خود نوشته است که آمریکا در دو ماه گذشته تعداد پهپادهای خود را بر فراز آب‌های خلیج فارس افزایش داده است.

روزنامه مصری المصریه الیوم، روزنامه الحیات هم از جمله روزنامه‌های عربی زبانی هستند که به انتشار این خبر پرداختند.

شبکه العربیه و شبکه الجزیره نیز بلافاصله پس از انتشار این خبر، آن را پوشش داده و اعلام کردند ایران اعلام کرده یک پهپاد آمریکایی را شکار کرده است.

شبکه المنار لبنان نیز به پوشش وسیع این خبر پرداخت و دقایقی نیز به صورت زنده تصاویری از این پهپاد پخش کرد.

پایگاه‌های اینترنتی «پاکستان دیفنس» و پایگاه «سوئیس‌ اینفو» هم خبر شکار پهپاد آمریکایی را در اخبار فوری خود منتشر کردند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم‌پست» با انتشار این خبر، به سابقه این اقدام نیز اشاره کرده و نوشته است ایران سال گذشته نیز یک پهپاد RQ170 آمریکا را شکار کرد و بعدها تصاویر آن را پخش کرد. ایران در آن زمان اعلام کرد که کنترل پهپاد را به دست گرفته و آن را در خاگ خود بر زمین نشانده است. ایران اعلام کرده بود که این پهپاد را مهندسی معکوس می‌کند و نمونه‌های آن را به تولید انبوه می‌رساند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد