اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چین جایگاه آمریکا به عنوان بزرگ ترین مقصد سرمایه‌گذاری جهان را گرفت

گزارش ها حاکی است با وجود شیوع کرونا اشتیاق سرمایه گذاران خارجی به بازار چین روندی توقف ناپذیر را در پیش گرفته، به طوری که این کشور جایگاه آمریکا به عنوان بزرگ ترین مقصد سرمایه‌گذاری جهان را در اختیار گرفته است.

به گزارش سایت طلا،رادیو بین المللی چین روز چهارشنبه اعلام کرد: بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی آسیا چین توانسته است سال آشفته رکود اقتصادی ناشی از بیماری کووید-۱۹ را به شیوه ای موفقیت آمیز پشت سر بگذارد و به مقصد برتر سرمایه گذاری در جهان تبدیل شود.

بر اساس اعلام سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهانی در سال ۲۰۲۰ میلادی در مقایسه با سال ۲۰۱۹ میلادی، افتی ۳۸ درصدی را تجربه کرد و به ۸۴۶ میلیارد دلار رسید که کمترین میزان از سال ۲۰۰۵ میلادی محسوب می شود. این میزان جریان سرمایه گذاری مستقیم خارجی جهانی صرفا یک درصد از کل تولید ناخالص داخلی در دنیا را نشان می دهد که کمترین میزان از سال ۱۹۹۹ میلادی به حساب می آید.

جذابیت چین به عنوان کانون جذب سرمایه گذاری های خارجی به سال ۲۰۲۱ میلادی نیز کشیده شده است آن هم در شرایطی که اقتصاد این کشور به عملکرد مثبت خود در سه ماهه اول سال جاری میلادی ادامه داد؛ در این بین، شرکت های خارجی انتظار آینده ای امیدوار کننده در چین را دارند.

بررسی اخیر انجام شده توسط وزارت بازرگانی چین نشان می دهد که ۹۶.۴ درصد از شرکت های تاسیس شده با کمک بودجه خارجی در چین نسبت به چشم انداز تجاری خود در این کشور خوش بین هستند. این رقم که بدنبال بررسی بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ شرکت تاسیس شده با بودجه خارجی در چین حاصل شده است، ‌نشان دهنده یک افزایش ۲.۱ درصدی در میزان خوش بینی این شرکت ها نسبت به محیط تجاری موجود در چین در مقایسه با آغاز سال جاری میلادی است.

داده های وزارت بازرگانی چین نشان می دهد که سرمایه گذاری مستقیم خارجی در سرزمین اصلی چین در سه ماهه اول سال جاری میلادی (۲۰۲۱) با رشدی ۳۹.۹ درصدی در مقایسه با سال گذشته همراه بوده و ارزش استفاده واقعی این کشور از سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این بازه زمانی، به رقمی معادل ۳۰۲.۴۷ میلیارد یوان (حدود ۴۶.۷۴ میلیارد دلار) رسیده است.

چین با نگاهی رو به جلو تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا از طریق گسترش دسترسی های بازاری و بهبود فضای کسب و کار، سرمایه گذاران خارجی بیشتری را به سمت بازار عظیم داخلی خود بکشاند که از جمله اقدامات چین می توان به تقویت حمایت از سرمایه گذاری خارجی، تسریع در روند اجرای پروژه های چشمگیر با کمک بودجه خارجی و سیستم مدیریت فهرست منفی اشاره کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد