اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بزرگترین جواهرساز جهان استفاده از الماس معدنی را قطع کرد

شرکت پاندورا که بزرگترین جواهرساز جهان است، در راستای استراتژی عدم استفاده از مواد معدنی خامی که با روشهای تولید غیراخلاقی تهیه شده اند، استفاده از الماسهای استخراج شده از معادن را متوقف خواهد کرد.

به گزارش سایت طلا، این جواهرساز جهانی با وجود چندین دهه اصلاحاتی که انجام داده است، همچنان درگیر گزارشهای نقض حقوق بشر در معادن و کارخانه ها مانده است. شرکت "تیفانی اند کو" سال گذشته در واکنش به چنین نگرانیهایی، فراهم کردن جزییات مسیر مواد تهیه شده برای محصولات این شرکت از مبدا تا انتهای زنجیره زمین را برای مشتریانش آغاز کرد.

پاندورا که در کپنهاگ مستقر است، اعلام کرد از این پس از الماسهایی که در لابراتوارها تولید می شوند، استفاده خواهد کرد. این شرکت قرار است نخستین کلکسیونی که با استفاده از سنگهای مصنوعی در انگلیس تهیه شده اند را معرفی کند.

تصمیم برای توقف استفاده از الماسهای معدنی کمتر از یک سال پس از قول پاندورا برای توقف استفاده از طلا و نقره تازه استخراج شده در جواهراتش اعلام شد. کل تولید این شرکت تا سال ۲۰۲۵ از فلزات ارزشمند بازیافت شده استفاده خواهد کرد تا تضمین کند فعالیتهای پاندورا تا چهار سال آینده کربن خنثی خواهد بود.

الماسهای تولید لابراتوار پاندورا با استفاده از کربن با بیش از ۶۰ درصد انرژی تجدیدپذیر پرورش داده می شوند و این نسبت تا سال آینده به ۱۰۰ درصد می رسد.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت با توجه فزاینده سرمایه گذاران به مسئله پایداری، در خصوص مواد خام مورد استفاده در محصولاتش موضع گیری کرده است. واحد مدیریت دارایی شرکت نوردیا اخیرا اعلام کرده است تنها اوراق بهاداری را نگه خواهد داشت که مطابق با استانداردهای محیط زیستی، اجتماعی و حاکمیتی باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد