اونس طلا2384.9
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

صعود دلار کاهش قیمت طلا را رقم زد

قیمت طلا تحت تاثیر اوج گیری دلار، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی از بالاترین قیمت دو ماه اخیر که روز دوشنبه به آن صعود کرده بود، عقب نشست و کاهش یافت.

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز،در معاملات امروز بازار جهانی فلزات گرانبها قیمت طلا با 12 دلار کاهش به 1783 دلار در هر اونس رسید.

افزایش ارزش دلار در بازار جهانی اصلی‌ترین دلیل عقب‌نشینی اخیر قیمت طلا بوده است. البته انتشار آمارهای نه چندان امیدوارکننده از اقتصاد آمریکا و وجود نگرانی‌ها نسبت به روند بهبود اوضاع اقتصادی در این کشور باعث شد تا از افت بیشتر قیمت طلا در بازار جلوگیری شود.

قیمت کنونی نسبت به یک ماه پیش 56.8 دلار و نسبت به یکسال پیش 84.6 دلار بالاتر رفت.

قیمت نقره هم 2 سنت پایین آمد و به 26.87 دلار در هر اونس رسید.

برخلاف نقره و طلا پلاتین و پالادیوم سبزپوش بودند بگونه‌ای که قیمت پلاتین 9 دلار گران شد و به 1234 دلار در هر اونس رسید.

پالادیوم هم 14 دلار افزایش قیمت را تجربه کرد و 2899 دلار در هر اونس داد و ستد شد.

قیمت طلا

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس درباره روند روز جاری بازار گفت: معکوس شدن روند دلار آمریکا، اندکی روی قیمت طلا تاثیر گذاشته است. ارزش دلار با وجود موضع بانک مرکزی آمریکا در ادامه سیاست پولی انبساطی در آینده نزدیک، تحکیم شده است. طلا در جهت صعودی، با مقاومت در مرز ۱۸۰۰ دلار روبروست. اگر این مقاومت شکسته شود، راه برای صعود به سمت ۱۸۵۰ دلار و ۱۸۷۵ دلار گشوده می شود.

شاخص دلار در برابر سبدی از رقیبانش ۰.۲ درصد رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزانتر ساخت.

جروم پاول

جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا روز دوشنبه در اظهاراتی گفت: اقتصاد آمریکا عملکرد بهتری پیدا کرده اما هنوز از وضعیت ریسک خارج نشده است.

بر اساس گزارش رویترز، آمار اقتصادی که روز دوشنبه منتشر شدند نشان داد فعالیت بخش تولیدی آمریکا با روند آهسته تری در آوریل رشد کرد. سرمایه گذاران اکنون منتظر آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی آوریل هستند که اواخر هفته جاری منتشر خواهد شد.

آوتار ساندو، مدیر ارشد کالاها در شرکت فیلیپ فیوچرز در یادداشتی نوشت: توسعه آهسته تر بخش تولید آمریکا این انتظارات که بانکهای مرکزی از جمله بانک مرکزی آمریکا نرخهای بهره را همچنان نزدیک صفر نگه خواهند داشت را تقویت کرد.

نرخهای بهره اندک هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را کاهش می دهد و این فلز را به سرمایه گذاری جذابتری تبدیل می کند.

«بازار طلا در سطح قیمت 1800 دلار با مقاومت فنی مواجه است. اگر بتواند از این رقم عبور کند، ممکن است شاهد رشد قیمت تا 1850 و 1875 دلار باشیم.»

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد