اونس طلا2232.37
مظنه14,336,000
18 گرم3,309,400
ارزش سکه32,299,008
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت طلا و سکه ارزانتر می شود؟

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: باتوجه به اینکه اخبار امیدوارکننده‌ای راجع به برجام شنیده می‌شود، بنظر می‌رسد روند نزولی قیمت دلار و طلا ادامه داشته باشد.

به گزارش سایت طلا، ابراهیم محمدولی با اشاره به کاهش قیمت طلا و سکه درباره عوامل موثر بر این روند توضیح داد: باتوجه به افت ارزش اونس جهانی و کاهش چشمگیر نرخ ارز، قیمت طلا و سکه تا دیروز روند نزولی را طی می‌کرد که در این میان تعطیلی بازار و نبود تقاضا هم مزید بر علت شده بود.

این فعال بازار طلا به روند امروز هم اشاره کرد و گفت: اما از ساعات پایانی روز گذشته تا امروز همزمان با رشد حدود ۱۵دلاری اونس جهانی و تغییر روند نرخ ارز، قیمت طلا و سکه هم با افزایش جزیی همراه شده است.

به گفته محمدولی، از روز گذشته با شدت گرفتن کاهش قیمت‌ها شاهد افزایش تعداد فروشندگان بودیم چراکه از هفته‌های قبل با بالاگرفتن بحث برجام و انتشار اخبار مثبت پیرامون این موضوع، جو بازار ریزشی شده و مردم هر لحظه منتظر اقدام مناسب با شرایط بودند.

بازار طلا

او با پیش‌بینی آینده قیمت‌ها تصریح کرد: این روزها اخبار زیادی از احتمال توافق و بازگشت ایران و آمریکا به برجام به گوش می‌رسد و چنانچه این اتفاق رخ دهد، شاهد کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه خواهیم بود؛ البته به نظر من هم روند نزولی اگرچه با شیب ملایم ادامه خواهد داشت.

قیمت طلا و سکه ۱۳اردیبهشت ماه ۱۴۰۰

رییس اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌های امروز بر مبنای نرخ ارز و اونس جهانی بیان کرد: امروز قیمت سکه امامی به ۹میلیون و ۵۸۰هزار و سکه طرح قدیم به ۹ میلیون و ۴۰۰هزار تومان افزایش یافت، همچنین حباب سکه هم به حدود ۳۰۰هزار تومان رسیده است.

محمدولی اضافه کرد: همچنین قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۲۰۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۲۰۰هزار و سکه یک گرمی یک میلیون و ۸۰۰هزار تومان است؛ امروز قیمت هر مثقال طلای ۱۷عیار چهار میلیون و ۷۴هزار و هر گرم طلای ۱۸عیار ۹۴۰هزار تومان اعلام شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد