اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

4 راه ساده برای برقراری ارتباط با کودک و تبدیل شدن به یک والدین خوب

وجود کار، مسائل مالی، مسائل خانوادگی، بیماری، مدرسه زمان کافی برای گذران وقت با کودکان و برقراری ارتباط مناسب با آن ها را ازبین برده است و اجازه تبدیل شدن به یک والدین خوب را به شما نمی دهند.

4 راه ساده برای برقراری ارتباط با کودک و تبدیل شدن به یک والدین خوب


وجود کار، مسائل مالی، مسائل خانوادگی، بیماری، مدرسه زمان کافی برای گذران وقت با کودکان و برقراری ارتباط مناسب با آن ها را ازبین برده است و اجازه تبدیل شدن به یک والدین خوب را به شما نمی دهند.

وجود مشغله های بسیار باعث می شود شما فکر کنید برای اینکه تبدیل به یک والدین تاثیر گذار و مهربان برای کودک خود شوید باید نقشه های بزرگ و دور از دسترس داشته باشید در صورتی که نیازی به خرج کردن پول زیاد نیست.

شما انجام گذران وقت کافی و انجام یک کار تاثیر گذار می توانید برای کودک خود الگو شوید. خریدن اسباب بازی های گران و یا برنامه های تفریحی عجیب به شما کمکی نخواهند کرد بلکه برای رسیدن به نقش یک پدر و مادر عالی شما نیاز به ایجاد خاطره خوب برای کودکتان دارید.

برای اینکه پدر و مادر خوبی برای فرزند خود باشید این 4 کار را دنبال کنید.

1. ابراز محبت کنید

برای مثال در حین تعریف کردن یک داستان خوب برای کودک دستان خود را باز کنید و او را بغل کنید. در حین تعریف کردن داستان مکث کنید تا از فرزندتان بپرسید که فکر می کند بعد چه اتفاقی خواهد افتاد یا شخصیت ها چه فکر می کنند و چه احساسی دارند. نشان بدهید که نظر او را برای شما مهم است.

داستان

2. فعالانه گوش دهید

توجه داشته باشید که کودک شما کنجکاو، هیجان زده، نگران و مغرور است. احساساتی را که می بینید به شما نشان می دهند توصیف کنید. کودکان دارای احساسات زیادی هستند اما توانایی بیان و بازگو کردن آن ها را ندارند و برای اولین بار با آن ها رو به رو می شوند. به احساساتشان توجه کنید و به آن ها کمک کنید کلمات را یاد بگیرند تا بتوانند تجربه شخصی خود را توصیف کنند.

صحبت

3. حضور داشته باشید

حواس پرتی هایی مانند تلفن های هوشمند، تبلت ها، لپ تاپ ها و بازی های ویدیویی را کنار بگذارید و توجه کامل خود را به کودکتان معطوف کنید. شما مجبور نیستید این کار را مدام انجام دهید تنها چند دقیقه وقتی که آن ها به دنبال جلب توجه شما هستند به آن ها توجه کنید. شما با این کار به کودک خود نشان می دهید که بسیار مهم است. بسیاری از والدین که این تجربه را دارند معتقدند که این گام ساده باعث کاهش رفتار نادرست کودک و افزایش تجربه مثبت در زندگی او می شود.
مشغله

4. خاطرات ایجاد کنید

ایجاد خاطرات مثبت هیچ هزینه ای ندارد. یک مهمانی چای خوری با تدارک ببینید، به او کمک کنید تا کیک بپزد و یا او را بر روی شانه های خود قرار دهید و با او بازی کنید. این خاطرات و لحظات کوتاه در ذهن کودک باقی خواهند ماند.

بازی

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد