اونس طلا2195.2
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

قیمت طلا و نقره در انتظار موج تورمی

طلا و نقره از یک ماه گذشته تلاش بسیار زیادی برای افزایش قیمت از خود نشان دادند اما در هفته گذشته ناکام مانده نتوانستند که به سطوح جدیدی دست پیدا کنند.

قیمت طلا و نقره در انتظار موج تورمی


طلا و نقره از یک ماه گذشته تلاش بسیار زیادی برای افزایش قیمت از خود نشان دادند اما در هفته گذشته ناکام مانده نتوانستند که به سطوح جدیدی دست پیدا کنند.

با این حال تحلیلگران انتظار دارند که همراه با افزایش میزان تورم در ایالات متحده آمریکا، طلا و نقره سوار بر موج تورمی شده و حرکات صعودی قدرتمندی را از خود نشان دهند.

رئیس جمهور ایالات متحده در هفته گذشته در سخنرانی خود در کنگره اعلام کرد که قصد دارد با افزایش مالیات بر خانواده های ثروتمند یک بسته جدید محرک مالی را به تصویب برساند که می تواند نشان دهنده اغاز یک شرایط تورمی باشد.

در حال حاضر طلا در پشت سطح 1800 دلاری متوقف شده است و نقره نیز با یک افزایش جزئی کمی بالاتر از 26 دلار به ازای هر اونس معامله می شود.

با به پایان رسیدن ماه آپریل انتظار می رود در ماه پیش رو طلا افزایش قیمت بیشتری را تجربه کند. هرچند به طور معمول ماه می یک ماه آرام برای طلا به شمار می رود اما شرایط فعلی می تواند در این قاعده کلی تغییر ایجاد کند.

طلا

همچنین به طور معمول در ماه می بازار های سهام به طور عمده شاهد افزایش فروش و کاهش قیمت ها هستند اما ممکن است امسال نیز مانند سال گذشته ما شاهد یک شرایط غیر معمول فصلی باشیم.

به خصوص که در شرایط فعلی ما شاهد ورود حجم بزرگی از محرک های مالی به بازار بوده ایم و این موضوع می تواند تغییرات بسیاری را در بازار ها ایجاد کند.

بسیاری از سرمایه گذاران با آغاز ماه می چشم به افزایش شدید میزان تقاضا در بازار نقره دوخته اند و انتظار دارند که قیمت این فلز گرانبها افزایش یابد.

هر دو فلز طلا و نقره در حال حاضر منتظرند تا مانند دیگر بازار ها بر موج تورمی به وجود آمده سوار شده و قیمت آنها در نتیجه افزایش شدید تورم، افزایش یابد.

در حال حاضر فلزاتی مانند مس و پالادیوم در حال تجربه افزایش شدید قیمت بوده، قیمت مسکن در افزایش شدید است و همچنین قیمت کالا های خورده فروشی نیز افزایش یافته است.

دلار

همچنین میلیون ها آمریکایی در سن کار در خانه های خود مانده اند و تولید کنندگان و خورده فروشان از کمبود شدید نیروی کار رنج می برند.

با وجود اینکه طلا و نقره نتوانسته اند بهراه زیادی از این شرایط ببرند اما این شرایط می تواند یک پتانسیل خوب برای افزایش قیمت آنها در آینده ایجاد کند.

اگر به سیاست های فدرال رزرو نگاه کنیم به آسانی می توان دریافت که ارزش شاخص دلار رو به کاهش بوده و در نتیجه سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری در فضا های امن تری مانند طلا و نقره حرکت خواهند کرد.

فعالیت های دولت بایدن مانند تصویب محرک های مالی گسترده و گسترش دولت می تواند در آینده ارزش دلار را به کمترین حد خود برساند.

کارشناسان بر این اعتقادند که فعالیت های بایدن بسیار شبیه رئیس جمهور دیگر ایالات متحده یعنی روزولت است و قصد دارد از طریق بسته های مالی و حمایت دولتی اقتصاد را بهبود بخشد.

در این شرایط ارزش دلار به شدت کاهش می یابد و تغییرات آن در قیمت طلا و نقره منعکس خواهد شد که بالاترین حد تاریخی خود خواهند رسید.

قیمت طلا

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد