اونس طلا2383.91
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

آینده طلا در یک ماه پیش رو چه خواهد بود؟

طی یک ماه اخیر طلا توانست رشد نسبتا خوبی را نشان داده و شاهد افزایش قیمت باشد. آیا در ماه پیش رو نیز این روند ادامه خواهد داشت؟

آینده طلا در یک ماه پیش رو چه خواهد بود؟


طی یک ماه اخیر طلا توانست رشد نسبتا خوبی را نشان داده و شاهد افزایش قیمت باشد. آیا در ماه پیش رو نیز این روند ادامه خواهد داشت؟

طبق گفته تحلیلگران طلا در حال حاضر داده های اقتصادی ایالات متحده را دنبال خواهد کرد و بسته به انتظارات تورمی قیمت خود در آینده را مشخص می کند.

هرچند در هفته گذشته با وجود افزایش انتظارات تورمی، افزایش هزینه های دولت، تصویب یک بسته محرک مالی دیگر و همچنین پایین ماندن نرخ بهره نتوانست رشد چندانی از خود نشان داده و در محدوده 1777 دلار باقی ماند.

قیمت هر اونس طلای جهانی در لحظه نوشته شدن این متن 1769 دلار است که در روز جمعه یک افت نسبی را ترجمه کرده و هفته خود را به شکل منفی به اتمام رساند.

طلا در هفته پیش رو داده های مربوط به تولید و اشتغال را در پیش روی خود دارد که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت آن داشته باشد.

بارت ملک استراتژیست TD Securities اظهار داشت که طلا همچنان از موقعیت خوبی برخوردار بوده و می تواند سطح 1800 دلار را به دست آورد. وی معتقد است که هدف صعودی طلا در حال حاضر 1900 دلار خواهد بود.

در هفته گذشته داده های اقتصادی مربوط به سه ماهه دوم سال منتشر شد که بهبود بسیار زیادی یافته بود و همین امر باعث افزایش انتظارات تورمی شده و ماع از کاهش قیمت طلا شد.

در صورتی که در داده های مربوط به تولید و اشتغال هفته آینده ما شاهد یک جهش شدید باشیم انتظارات تورمی بیش از پیش افزایش خواهد یافت که می تواند برای طلا خوب باشد.

به طور معمول داده های مثبت اقتصادی باعث کاهش قیمت طلا می شود اما در شرایط کنونی نسبت میان این دو معکوس شده است.

همچنین با افزایش تورم، افزایش بازده خزانه داری نیز بسیار بعید می رسد که در نتیجه شرایط بسیار خوبی برای رشد قیمت طلا ایجاد خواهد شد.

طلا

ما در روز دوشنبه شاهد داده های مربوط به تولید، در روز پنجشنبه مدعیان بیکاری و در روز جمعه داده های مربوط به اشتغال را در پیش رو داریم.

در هفته گذشته با وجود شرایط مثبت طلا نتوانست به سطح 1800 دلار دستیابی کند. تحلیلگران معتقدند که این سطح هنوز از لحاظ روانشناختی قابل دسترسی نمی باشد.

کوین گرادی تحلیلگر بازار طل معتقد است در حال حاضر همه شرایط برای طلا مساعد است چراکه داده های اقتصادی نشان از رونق داشته و بسته محرک جدیدی نیز در راه تصویب است.

همچنین با ورود دولت ایالات متحده به ساخت و ساز ما شاهد افزایش هرچه بیشتر تورم خواهیم بود. گرادی معتقد است که با بالا تر رفتن تورم از 2 درصد کنترل آن بسیار مشکل شده و قیمت طلا افزایش شدیدی خواهد داشت.

وی معتقد است در حال حاضر مهم ترین عاملی که باعث پایین ماندن قیمت طلا و عدم توانایی آن برای افزایش بیشتر شده است بیت کوین و دیگر رمزارز ها می باشند.

قیمت طلا

شان لوسک مدیر ارشد بازرگانی والس نیز معتقد است که با وجود بیرون رفتن برخی از سرمایه گذاران در بازار رمز ارز ها، توجهات در حال حاضر بر روی ارز های رمزنگاری شده می باشد.

وی معتقد است طلا در صورتی که به 1800 دلار برسد دچار فشار فروش شده و برای آن که بتواند صعود کند باید در بالا تر از سطح 1800 دلار تثبیت شود.

از نظر بارت ملک طلا برای این که بتواند در سطوح بالا تر از 1800 دلار تثیبت شود سرمایه گذاران باید متقاعد شوند که تورم ایالات متحده موقتی نبوده و به صورت پایداری به وجود خواهد آمد.

همچنین از نظر ملک برای بهبود قیمت طلا لازم است دیگر کشور های جهان نیز شروع به بهبود اقتصادی کنند چرا که این اتفاق باعث ضعف هرچه بیشتر دلار خواهد شد.

طلای جهانی

وی افزود: بازار های سهام با وجود بازده منفی شرایط خوبی را پشت سر گذاشته و برای این که طلا بتواند صعود کند لازم است رشد بازار سهام نیز کند تر شود.

از نظر فنی طلا لازم است تا سطح 1799 دلار که یک مقاومت بسیار قدرتمند است را به دست بیاورد و در این شرایط می تواند تا 1810 دلار رشد کند.

در صورتی که طلا بتواند سطح 1800 دلار را به دست آورد می تواند موقعیت صعودی خود 1895 دلار را حفظ کرده و به اوج های جدیدی دست پیدا کند.

اما از نظر شرایط نزولی در صورتی که قیمت طلا به زیر 1734 دلار سقوط کند انتظار می رود که طلا تا پایین ترین سطح چند ماهه یعنی 1677 دلار کاهش یابد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد