اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت طلا بدون تغییر، آیا ریزش شدیدی در انتظار طلا است؟

قیمت طلا در هفته گذشته نوسانات بسیار زیای از خود نشان داد اما در نهایت نتوانست تغییر چندانی نسبت به آغاز هفته خود داشته باشد و در همان محدوده بسته شد.

قیمت طلا بدون تغییر، آیا ریزش شدیدی در انتظار طلا است؟


قیمت طلا در هفته گذشته نوسانات بسیار زیای از خود نشان داد اما در نهایت نتوانست تغییر چندانی نسبت به آغاز هفته خود داشته باشد و در همان محدوده بسته شد.

دلایل مختلفی در بازار به طلا اجازه کاهش یا افزایش چندانی نداده و مانع از تغییر قیمت طلا شدند. با این حال طلا در هفته گذشته تا زیر 1770 دلار و بالای 1780 دلار نوسان کرد.

یکی از مهم ترین عواملی که مانع از افزایش قیمت طلا در هفته گذشته شد، بهبود ارزش شاخص دلار بود. شاخص دلار در هفته دوم ماه گذشته به پایین ترین حد خود رسیده بود که طی هفته اخیر تقویت شد.

افزایش ارزش شاخص دلار برای طلا بسیار کلیدی محسوب شده چراکه می تواند قیمت کالا های وابسته به دلار مانند فلزات گران بها را کاهش دهد. به طور عمده صعود قیمت طلا تا بالای 1770 دلار طی هفته های گذشته نیز به دلیل سقوط ارزش دلار بود.

قیمت طلا

اما از طرف دیگر افزایش موارد ویروس کرونا در کشور های هند، ژاپن و برزیل باعث افزایش نگرانی ها نسبت به بهبود اقتصاد جهانی شده و تقاضا برای بازار سهام را کاهش داد که به نفع طلا عمل می کند.

از طرف دیگر کاهش سرعت در رشد بخش تولید چین احساس خطر نسبت به اقتصاد جهانی را افزایش داد که به شکل مؤثری می تواند قیمت طلا را افزایش دهد.

در کنار این موارد تصمیم بانک مرکزی ایالات متحده برای پایین نگه داشتن نرخ بهره نزدیک به صفر برای مدت طولانی تر نیز باعث شد تا طلا کاهش شدیدی را تجربه نکند.

لازم به توجه است که فدرال رزرو هیچ تصمیمی درباره اوراق قرضه نگرفته و جروم پاول رئیس فدرال رزرو نیز در صحبت هایش گفت برای محدود کردن خرید گسترده اوراق قرضه نیاز به پیشرفت چشمگیری در اقتصاد می باشد.

از منظر فنی شکسته شدن سطح حمایتی طلا در محدوده 1760 تا 1765 دلار می تواند روند قیمت این فلز گرانبها را نزولی کرده و به سطوح پایین تری هدایت کند.

در شرایط کنونی هر حرکت مثبت در قیمت طلا می تواند فشار فروش را افزایش داده و در نتیجه به طور کلی قیمت را کاهش دهد. طلا در حال حاضر می تواند تا 1700 دلار نیز کاهش پیدا کند.

فعالان بازار هم اکنون منتظر انتشار برخی از داده های اقتصادی ایالات متحده مانند درآمد و هزینه شخصی در ماه مارس و شاخص احساسات مصرف کنندگان ایالت میشیگان در ماه آپریل هستند.

همچنین در روز های آینده تغییر در بازده اوراق قرضه و تاثیر آن بر ارزش دلار نیز می تواند بر روی قیمت طلا تاثیر گذاشته و ان را دچار تغییر کند.

اونس طلا

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد