اونس طلا2211.7
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تحلیلگران در انتظار کاهش بیشتر قیمت طلا

قیمت طلا پس رسیدن به قله خود در سال گذشته یک روند نزولی را طی کرده و در ماه پیش به پایین ترین قیمت چند ماهه خود سقوط کرد.

تحلیلگران در انتظار کاهش بیشتر قیمت طلا


قیمت طلا پس رسیدن به قله خود در سال گذشته یک روند نزولی را طی کرده و در ماه پیش به پایین ترین قیمت چند ماهه خود سقوط کرد.

استراتژیست های credit suisse پیش بینی کرده اند که قیمت طلا تا پایان سال 2021 میلادی یعنی تا پیش از زمستان سال 1400 تا 1600 دلار در هر اونس افت خواهد کرد.

با وجود افزایش قیمت طلا در هفته های گذشته و همچنین بالا رفتن تقاضا برای طلای فیزیکی در بازار هند استراتژیست های credit suisse همچنان بر این عقیده هستند که طلا نزولی خواهد بود.

از نظر تحلیلگران افزایش قیمت کنونی ناشی کاهش قیمت طلا و در نتیجه آن افزایش تقاضای سرمایه گذاران است. آنها معتقدند واکنش سرمایه گذاران به کاهش قیمت طلا بسیار بیشتر از واکنش قیمت طلا به افزایش تقاضا میان سرمایه گذاران است.

قیمت طلا

با این شرایط تحلیلگران معتقدند افزایش کنونی تقاضا برای طلا و همچنین افزایش قیمت ناشی از آن بیش از اینکه نشان دهنده یک جریان صعودی باشد، نمایانگر یک شرایط نزولی است.

در ماه گذشته میزان واردات طلای هند افزایش یافت که به نظر می رسد ناشی از عوامل موقتی باشد و به شکل پایداری ادامه نخواهد یافت.

برخی از این عوامل که باعث افزایش تقاضای طلا توسط هند شد را می توان انتظارات برای کاهش عوارض واردات طلا و همچنین خرید های تاخیری از ماه گذشته باشد.

استراتژیست ها دو عامل مهم دیگر یعنی تقویت شاخص دلار آمریکا و همچنین افزایش بازده واقعی ایالات متحده را به عنوان عواملی که می تواند قیمت طلا را کاهشی کند عنوان کردند.

آنها معتقدند افزایش بازده واقعی ایالات متحده به طودی از سر گرفته خواهد شد که هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش داده و در نتیجه تقاضا برای این فلز ارزشمند را کاهش می دهد.

از طرف دیگر تحلیلگران پیش بینی می کنند که همراه با تقویت شاخص دلار قیمت طلا برای سرمایه گذاران غیر آمریکایی افزایش یافته که در نتیجه آن می تواند باعث حذف آنها از بازار شود.

بازار طلا

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد