اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

7 ویژگی باورنکردنی گوجه فرنگی که شما را متعجب خواهد کرد

در این مطلب برای شما از ویژگی هایی باورنکردنی مصرف گوجه فرنگی برای سلامتی شما صحبت خواهیم کرد به شما می گوییم که چرا یک گوجه فرنگی میوه است نه سبزی.

7 ویژگی باورنکردنی گوجه فرنگی که شما را متعجب خواهد کرد


در این مطلب برای شما از ویژگی هایی باورنکردنی مصرف گوجه فرنگی برای سلامتی شما صحبت خواهیم کرد به شما می گوییم که چرا یک گوجه فرنگی میوه است نه سبزی.

گوجه فرنگی از نظر فنی یک میوه است زیرا دانه دار است و از تخمدان یک گیاه گل دهنده رشد می کند. از نظر گیاهشناسی سبزیجات از سایر قسمت های گیاه مانند ریشه، برگ و ساقه تشکیل می شود. اما گوجه فرنگی از نظر رژیم غذایی در گروه خیارها و کدو سبز به عنوان سبزیجات دسته بندی می شود.

این امر تا حدی به دلیل کربوهیدرات پایین و محتوای شکر آن است. یک گوجه فرنگی متوسط ​​فقط 22 کالری و تقریباً 5 گرم کربوهیدرات، 3 قند و 1.5 فیبر کل بدن شما را تأمین می کند. اما گوجه فرنگی بسیار کم کالری و کم کربوهیدرات سرشار از مواد مغذی است.

1. گوجه فرنگی منبع خوبی از ویتامین ها است

گوجه فرنگی می تواند حدود 40درصد از حداقل ویتامین C توصیه شده روزانه را تأمین کند. علاوه بر این گوجه فرنگی ویتامین A را تأمین می کند که از سیستم ایمنی، بینایی و سلامت پوست پشتیبانی می کند و همچنین ویتامین K که برای استخوان های شما مفید است. پتاسیم موجود در گوجه فرنگی یک ماده مغذی اصلی برای عملکرد قلب، انقباضات عضلانی، حفظ فشار خون سالم و تعادل مایعات است.

استخوان

2. گوجه فرنگی از سلامت قلب محافظت می کند

گوجه فرنگی حاوی آنتی اکسیدانی به نام لیکوپن است که مسئول رنگ قرمز آن است. تحقیقات نشان می دهد که از نظر فواید سلامتی برای قلب ، مصرف گوجه فرنگی و محصولات گوجه فرنگی موثرتر از مکمل های لیکوپن است. همچنین مطالعات دیگری نشان داده است که سطح بالا بودن لیکوپن در خون با کاهش میزان مرگ و میر در افراد مبتلا به سندرم متابولیک مرتبط است. سندرم متابولیک مجموعه ای از عوامل خطر است که احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، دیابت و سکته را افزایش می دهد.

قلب

3. بینایی چشم را بهبود می بخشد

لیکوپن برای چشم شما نیز مفید است. علاوه بر لیکوپن گوجه فرنگی حاوی لوتئین و بتا کاروتن است که طبق تحقیقات این مواد مغذی برای بینایی بسیار مفید هستند و از بیماری های چشم از جمله آب مروارید و تخریب ماکولا محافظت می کنند.

بینایی

4. به بهبود هضم کمک می کند

اگر مستعد یبوست هستید مایعات و فیبر موجود در گوجه فرنگی برای یبوست شما مفید است. فقط توجه داشته باشید که در بعضی افراد اسیدیته حاصل از گوجه فرنگی پخته شده می تواند باعث ریفلاکس اسید معده و سوء هاضمه شود و یا آن را بدتر کند.

هضم

5. به مدیریت دیابت کمک می کند

گوجه فرنگی ممکن است یک ماده غذایی محافظ برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 باشددر مطالعات انجام شده مشخص شده است که افراد دیابتی که به مدت 30 روز گوجه فرنگی پخته شده مصرف کردند با کاهش پراکسیداسیون لیپید رو به رو شدند. در واقع پراکسیداسیون لیپید خطر بیماری قلبی را افزایش می دهد و به طور کلی دیابت خطر سکته و حمله قلبی را دو برابر می کند.

دیابت

6. از سلامت پوست محافظت می کند

مطالعه ای در سال 2011 نشان داد که ترکیب رب گوجه فرنگی و روغن زیتون و مصرف آن از بدن در برابر آسیب های خورشید محافظت می کند و تولید پرولاژن را تقویت می کند. پرولاژن مولکولی است که به پوست ساختار می دهد و آن را محکم و جوان نگه می دارد. هنگامی که گوجه فرنگی پخته شده در بالاترین غلظت قرار دارد و با روغن زیتون مخلوط می شود روغن زیتون جذب آن را از سیستم گوارش به جریان خون افزایش می دهد.

پوست

7. از بدن در برابر سرطان محافظت می کند

مطالعات ارتباط نزدیکی را بین مصرف لیکوپن و جلوگیری از ابتلا به سرطان های پروستات، تخمدان، ریع و معده را کشف کرده است.

سرطان

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد