اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهترین مراکز خرید استانبول

استانبول یکی از معروف ترین شهر های گردشگری در سراسر جهان است که سالانه هزاران نفر به بازدید از آن می روند. ما در اینجا قصد داریم بهترین مراکز خرید ترکیه شهر استانبول را به شما معرفی کنیم.

معرفی مراکز خرید و پاساژ های شهر استانبول


استانبول یکی از معروف ترین شهر های گردشگری در سراسر جهان است که سالانه هزاران نفر به بازدید از آن می روند. ما در اینجا قصد داریم مراکز خرید این شهر را به شما معرفی کنیم.

شهر استانبول از گذشته بر پایه تجارت بنا شده و در کنار مساجد، کاخ ها و موزه های باشکوه آن هر فردی و با هر سلیقه ای می تواند محصولی برای خرید پیدا کند.

در هر کجای شهر استانبول که باشید، یک مرکز خرید خوب در نزدیکی شما قرار دارد. همچنین در نزدیکی میدان تقسیم نیز بسیاری از مراکز خرید وجود داشته که گردشگران علاقه زیادی به آنها دارند.

برای رفتن به میدان تقسیم شما می توانید به راحتی از اتوبوس، مترو و یا تاکسی استفاده کرده و در کمترین زمان خود را به مراکز خرید نزدیک به این میدان برسانید.

ساعات کاری این مراکز خرید متغیر می باشد اما به طور کلی همگی آنها از 10 صبح تا 10 شب باز هستند و پذیرای مردم محلی و مسافران می باشند.

16 مورد از بهترین مراکز خرید استانبول در ادامه وجود دارد که 12 مورد از انها در بخش اروپایی استانبول و 4 مورد نیز در بخش آسیایی قرار دارند.

1. Cevahir (مرکز خرید جواهر استانبول)

مرکز خرید جواهر یا همان جواهر مال استانبول در منطقه شیشلی و در نزدیکی میدان تقسیم واقع شده است که در نتیجه ان دسترسی خوبی برای آن وجود دارد.

این مرکز خرید در زمان ساخت خود بزرگترین مرکز خرید اروپا بوده و همچنان به عنوان یکی از بزرگترین مراکز خرید به شمار می رود که مغازه ها و فروشگاه های متنوعی را درون خود جای داده است.

در مرکز خرید جواهر بیش از 200 فروشگاه که عمده برند های ترکی و بین المللی را درون خود جای داده اند قرار دارد. همچنین ده ها رستوران و کافه و بزرگترین مرکز تفریحی کشور ترکیه با 12 سالن سینما، سالن بولینگ، ترن هوایی و... در این مرکز خرید وجود دارد.

این مرکز خرید در محدوده شیشلی می باشد و با مترو به راحتی می توانید تردد داشته باشید و یا از میدان تقسیم با 15 دقیقه پیاده روی به این پاساژ برسید و از کافه ها و رستوران های سنتی مسیر لذت ببرید.

2. Kanyon (مرکز خرید کانیون)

مرکز خرید کانیون در خیابان بویوک دره و در منطقه لونت واقع شده است. این مرکز خرید در سال 2006 افتتاح شده و دارای طراحی بسیار جالب توجهی است.

مرکز خرید کانیون نیز در نزدیکی میدان تقسیم واقع شده و به راحتی می توان از ایستگاه لونت مترو استانبول به آن دسترسی پیدا کرد.

بیش از صد فروشگاه در این مرکز خرید قرار دارد. در ضمن برخی از برند های موجود در این مرکز خرید برای اولین بار پا به بازار ترکیه گذاشته اند که می تواند جذابیت فوق العاده ای برای خریداران داشته باشد.

علاوه بر فروشگاه ها، مرکز خرید کانیون دارای کافه های زیبا، رستوران های فوق العاده، سینمای بزرگ، مرکز تناسب اندام و محلی برای اجرای نمایش در فضای باز است که اگر خوش شانس باشید می توانید آن را تماشا کنید.

همچنین این مرکز خرید دارای یک ساختمان اداری 30 طبقه و یک برج مسکونی 22 طبقه می باشد.

3. IstinyePark (مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول)

مرکز خرید ایستینیه پارک استانبول در منطقه سریر واقع شده و می توان آن را لوکس ترین و مجلل ترین مرکز خرید این شهر دانست که مارک ها برند های منحصر به فردی در آن وجود دارند.

این مرکز خرید برخلاف دو مرکز خرید قبلی که از آنها نام بردیم با میدان تقسیم فاصله بیشتری داشته اما با این حال به راحتی با مترو قابل دسترسی است.

با وجود فاصله نسبتا زیاد آن و مسافت طولانی تر، رفتن به این مرکز خرید می تواند برای شما تجربه بسیار خوبی باشد چراکه دارای یک طراحی فوق العاده با فضای بسته و باز، یک سقف شیشه ای عظیم و یک پارک مرکزی بزرگ در میان آن است.

در این مرکز خرید بیش از 300 فروشگاه وجود دارد که بیشتر آنها برند های لوکس و منحصر به فرد هستند. همچنین بازار غذای ترکی، رستوران های مختلف، انواع کافه ها، مجموعه سینمایی مدرن، سالن ورزشی و بسیاری از عجایب دیگر نیز در این مرکز خرید حضور دارند.

4. Ozdilek Shopping Mall ( مرکز خرید اوزدیلک)

مرکز خرید اوزدیلک در منطقه شیشلی و در نزدیکی ایستگاه مترو لونت و همچنین کانیون مال واقع شده است که دسترسی بسیار آسانی دارد.

در این مرکز خرید در حدود 170 فروشگاه وجود دارد که که به شما انواع برند های ترکیه ای و بین المللی را ارائه می دهند. در این مرکز خرید همچنین هایپر مارک، یک تراس بزرگ، چندین سالن نمایش فیلم و در نهایت محلی برای بازی و سرگرمی کودکان وجود دارد.

5. Zorlu Shopping Center (مرکز خرید زورلو)

مرکز خرید زورلو یکی دیگر از بهترین مراکز خرید لوکس استانبول می باشد که در منطقه پر جنب و جوش شیشلی و در نزدیکی ایستگاه مترو Gayrettepe قرار دارد.

این مرکز خرید یک مجموعه بسیار بزرگ بوده که شامل 200 فروشگاه با برند های لوکس، یک هتل 5 ستاره (هتل رافلز)، بزرگترین مرکز هنر های نمایشی در ترکیه، سینمای مگاپلکس، رستوران های درجه یک، کافه های زیبا و در نهایت اقامتگاه ها و دفاتر با طراحی بی نظیر می باشد.

6. Isfanbul (مرکز خرید اسفانبول)

یکی از جذاب ترین مراکز خرید و سرگرمی در استانبول، مرکز خرید اسفانبول می باشد که تجربه منحصر به فردی از خرید، صرف غذا در محیط داخلی و فضای باز و در انتها اولین تم پارک ترکیه با بیش از سی جاذبه تفریحی است.

اسفانبول در محله یشیل پینار در استانبول قرار دارد. برای رسیدن به آن از راه‌های مختلفی می‌توانید استفاده کنید. اتوبوس، مترو و حتی تاکسی‌هایی به صورت رایگان از ایستگاه‌ها و در ساعت‌های مشخصی از شهر استانبول به مقصد پارک اسفانبول حرکت می‌کنند

اسفانبول مال شامل یک فضای باز دلربا با بیش از 100 فروشگاه از بهترین برند های ترکی و بین المللی و همچنین کافه ها و رستوران های فوق العاده است.

7. City’s Nisantasi (شهر نیشانتاشی)

شهر نیشانتاشی در منطقه شیشلی و در نزدیکی ایستگاه مترو Osmanbey واقع شده است که در حوالی میدان تقسیم قرار داشته و دسترسی به ان بسیار آسان است.

در شهر نیشانتاشی 150 فروشگاه با برند های مختلف و قیمت متوسط وجود دارد که می تواند مکان مناسبی برای خرید باشد. همچنین بازدیدکنندگان از این مکان می توانند از معماری فوق العاده آن بهره ببرند.

این مرکز خرید تعداد قابل توجهی رستوران، فست فود های خوشمزه و مختلف، یک منطقه تفریحی، سالن های سینمای مدرن و... را شامل می شود. همچنین برای خرید لباس زنانه شهر نیشانتاشی یکی از بهترین مکان ها به شمار می رود.

8. Akmerkez (مرکز خرید آکمرکز)

مرکز خرید آکمرکز در منطقه شیک اتیلر واقع شده است و هر دو برند های ارزان قیمت و لوکس را درون خود جا داده است. این مرکز خرید با مرکز شهر مقداری فاصله دارد اما در نزدیکی ایستگاه مترو Nispetiye قرار داشته و با اتوبوس نیز می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

در این مرکز خرید تعداد بی شماری فروشگاه قرار دارد که برند های لوکسی مانند باس، گپ، مارکس اند اسپنسر، نایکی، سامسونگ، زارا و... را شامل می شود.

این مجموعه همچنین شامل یک منطقه تفریح با هفت سالن سینما، تعداد زیادی رستوران های فوق العاده و در نهایت سه برج بلند با فضا های اداری و مسکونی است.

آکمرکاز یکی از قدیمی ترین مراکز خرید استانبول بوده و چندان بزرگ نیست اما در یک محله بسیار شیک واقع شده است و بسیاری از رستوران های معروف ترکیه مانند رستوران اولوس 29 در نزدیکی آن قرار دارند.

9. Mall of Istanbul (مرکز خرید استانبول)

در میان مجتمع های خرید و سرگرمی شهر استانبول، این مرکز خرید یکی از بزرگ ترین مراکز خرید استانبول به شمار می رود که مساحت بسیار عظیمی را شامل شده و طیف گسترده ای از فروشگاه ها و فضاهای تفریحی را درون خود جای داده است.

دسترسی به این مرکز خرید چندان ساده نبوده اما می توان با استفاده از مترو و با تغییر چند خط مترو به آنجا رفت. همچنین می توانید با تاکسی به این مال بسیار بزرگ در شهر استانبول سر بزنید.

به طور کلی بیش از 350 فروشگاه در مرکز خرید استانبول حضور دارند که برند های معروف بین المللی و مطرح ترکی را شامل می شود.

این مرکز خرید همچنین دارای یک هتل لوکس با بیش از سیصد اتاق خواب، مجموعه ای از رستوران های عالی و بزرگ ترین پارک موضوعی سرپوشیده اروپا می باشد که جذابیت آن را دو چندان می کند.

10. Forum Istanbul (مرکز خرید فروم استانبول)

مرکز خرید فروم استانبول بزرگ ترین مرکز خرید اوت لت ترکیه می باشد. مرکز خرید اوت لت مکانی است که تولید کنندگان به طور مستقیم کالای خود را به فروش می گذارند.

مجموعه فروم استانبول ترکیبی از دو فضاهایی برای خرید و سرگرمی است که به یک شهر مینیاتوری شباهت داشته و بازدیدکنندگان به طور معمول در کشف مکان آن دچار مشکل می شوند.

این مجموعه در ده کیلومتری ناحیه شهر قدیمی، در منطقه بایرام پاشا و بین دو بزرگ راه شلوغ واقع شده است که دسترسی مستقیم به ایستگاه مترو Kocatepe دارد.

مرکز خرید فروم استانبول منطقه وسیعی را شامل شده که تقریبا 300 فروشگاه از همه برند های بزرگ، 50 رستوران و کافه، آکواریوم زندگی دریایی، سرزمین لگو (لگولند)، مجموعه سینمایی، سالن بولینگ و... در آن حضور دارند.

11. Historia (مرکز خرید هیستوریا)

مرکز خرید هیستوریا در نزدیکی محله سلطان احمد و در منطقه فاتح استانبول واقع شده است که به ایستگاه مترو Aksaray بسیار نزدیک بوده و دسترسی به آن اسان است.

این مرکز خرید نسبت به دیگر مراکز خریدی که تا کنون از آن ها نام برده ایم کوچک تر بوده و تنها 80 فروشگاه دارد اما به دلیل مکان مناسب آن مورد علاقه مسافرین است.

شما در مرکز خرید هیستوریا می توانید انواع غذا ها و نوشیدنی های فوق العاده را نیز پیدا کرده و از آنها لذت ببرید.

در شهر قدیمی استانبول هیچ مرکز خرید بزرگی وجود ندارد. با وجود کوچک بودن، مرکز خرید هیستوریا پاسخگوی نیاز ها بوده و دسترسی به ان نیز از طریق تراموا از محله سلطان احمد بسیار آسان می باشد.

12. Aqua Florya (مرکز خرید آکوا فلوریا)

آکوا فلوریا همان مجموعه آکواریوم استانبول است که به عنوان بزرگترین آکواریوم موضوعی در جهان شناخته شده و جذابیت بسیار بالایی را برای مسافران دارد.

آکوا فلوریا در در نزدیکی فرودگاه قدیم استانبول واقع شده و مسافران می توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند.

علاوه بر آکواریوم، بازدیدکنندگان می توانند در میان 150 فروشگاه این مرکز خرید به گشت و گذار پرداخته، به رستوران ها یا کافه ها با منظره دریا رفته و یا به سالن سینمایی مدرن سینماکسیوم بروند. البته این مرکز خرید جزو مراکز خرید لوکس و با قیمت های نسبتا بالا می باشد.

13. Palladium (مرکز خرید پالادیوم)

یکی از بهترین مراکز خرید بخش آسیایی استانبول مرکز خرید پالادیوم می باشد که در منطقه مدرن آتاشهیر قرار داشته و با اتوبوس و مینی بوس قابل دسترسی است.

این مرکز خرید در حدود 200 فروشگاه از برند های ترکیه ای و بین المللی مانند نایکی و آدیداس را درون خود جای داده است که ان را به یک مرکز خرید فوق العاده تبدیل می کند.

مرکز خرید پالادیوم به جز فروشگاه ها، یک فودکورت بزرگ را درون خود جای داده است که میزبان تعداد زیادی از کافه ها و رستوران های مختلف است. در این مجموعه خرید همچنین 10 سالن سینما، سالن تئاتر و یک برج مسکونی 32 طبقه نیز وجود دارد.

14. Emaar Square Mall (مرکز خرید عمار اسکوئر)

یکی دیگر از مراکز خرید بخش آسیایی استانبول مرکز خرید عمار می باشد که در محله اسکودار قرار داشته و دسترسی به آن با حمل و نقل عمومی نسبتا آسان می باشد.

این مرکز خرید هنوز به طور کامل توسعه نیافته است و در زمان کامل شدن شامل، 400 فروشگاه، آکواریوم، باغ وحش زیر آب، یک مرکز سلامتی، طیف وسیعی از رستوران های ترکی و بین المللی، زمین اسکیت روی یخ و سینما های بزرگ شود.

شرکت توسعه دهنده این مرکز خرید شرکت معروف دبی مال می باشد و انتظار می رود این مرکز خرید پس از تکمیل به بزرگ ترین مرکز خرید کشور ترکیه تبدیل شود.

15. Akasya (مرکز خرید آکاسیا)

آکاسیا که یکی از برترین مراکز خرید استانبول محسوب می شود در بخش آسیایی این شهر و در منطقه کادیکوی (قاضی کوی) استانبول قرار دارد.

این مرکز خرید دارای طراحی پیچ در پیچ و بسیار دلپذیری است که نور آن به شکل طبیعی تامین می گردد و فضایی لذت بخش به آن می دهد.

مرکز خرید آکاسیا دارای 270 فروشگاه، یک فودکورت 360 درجه، یک فضای بزرگ برای سرگرمی کودکان، 15 سالن سینما و یک فضای سبز می باشد که برای ساعت ها گشت زنی در آن کفایت می کند.

مرکز خرید اکاسیا همچنین در مسیر متروباس است که دو بخش آسیایی و اروپایی استانبول را به یکدیگر متصل کرده و به آسانی می توان به آن دسترسی پیدا کرد.

16. Viaport Asia (مرکز خرید ویاپورت)

مرکز خرید ویاپورت بزرگ ترین مرکز خرید بخش آسیایی استانبول است که یک مرکز خرید اوت لت به شمار می رود. این مرکز خرید می تواند به شما تجربه خرید و سرگرمی را به شکلی گسترده ارائه دهد.

این مرکز خرید در منطقه توزلا استانبول واقع شده است و دارای یک فضای ساحلی چشمگیر است.

مرکز خرید ویاپورت بسیار بزرگ بوده و شامل 250 فروشگاه از برند های مطرح، رستوران ها و کافه های زیبا، چندین سالن سینما، سالن بولینگ و... می شود.

روی عکس کلیک کنید تا نقطه دقیق روی گوگل مپ ببینید

این مرکز خرید درست در کنار فرودگاه قرار داشته و از جمله مراکز خرید ارزان قیمت استانبول به شمار می رود که در انجا می توانید لباس های ارزان قیمت و با کیفیتی پیدا کنید.

دسترسی به این مرکز خرید سخت نبوده و می توان با مترو یا تراموا به ان سفر کرد. همچنین تاکسی گرفتن یکی از گزینه های پیش روی شما می باشد.

به جز مراکز خرید یکی دیگر از مواردی که لازم است پیش از سفر به ترکیه از آن اطلاع پیدا کنید، لیر ترکیه، ارزش آن و شیوه های تبدیل آن می باشد که می توانید با کلیک بر روی این لینک از این موارد اطلاع پیدا کنید.

اگر تجربه خرید از پاساژ های گفته شده یا استانبول گردی رو دارید حتما تجربیاتتون رو در بخش نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد