اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

الان وقت گردو خریدن است! + جدول قیمت

همیشه در ماه مبارک رمضان مصرف گردو هم بالاتر می‌رود و این مغز مفید و خوشمزه پای ثابت سفره‌های ایرانی است.

همیشه در ماه مبارک رمضان مصرف گردو هم بالاتر می‌رود و این مغز مفید و خوشمزه پای ثابت سفره‌های ایرانی است. امسال اما به دلیل گرانی‌هایی که در ابتدای پاییز پیش آمده بود، قیمت این محصول کمی بالا رفته بود. خوشبختانه با ثابت شدن نرخ ارز ظاهرا در مواد خوراکی مثل گردو هم با کاهش قیمت مواجه بوده‌ایم. برای بررسی این موضوع و دریافت راهنمایی برای خرید گردو، به سراغ آقای مهدیان، صاحب فروشگاه اینترنتی پوست کاغذی، رفتیم. آقای مهدیان که خودشان به صورت خانوادگی باغدار گردو هستند، در شهرستان تویسرکان سکونت دارند و چند سالی است که محصولاتشان را به صورت اینترنتی عرضه می‌کنند و به همین دلیل دید خوبی از شرایط گردو و قیمت آن در کشور دارند.

گردو ارزان شده

«قیمت فعلی گردو نسبت به اوایل پاییز کاهش نسبتا چشمگیری داشته. چند دلیل را می‌توان برای این اتفاق تصور کرد. اول از همه باید به ورود گردوی خارجی اشاره کرد. پارسال بعد از عید به دلیل اینکه مرزهای کشور بسته بود، امکان ورود گردوی خارجی را نداشتیم. از طرفی میزان تولید داخلی گردو هم پارسال به نسبت پایین بود و این دو عامل باعث شده بود که توازن بین عرضه و تقاضا به هم خورده و در ماه مبارک رمضان پارسال با کمبود گردو افزایش قیمت مواجه شده بودیم.

امسال اما قضیه عکس شده است: هم تولید گردو بیشتر شده است و هم واردات دوباره افزایش یافته از طرفی، نرخ ارز هم به ثبات رسیده و برای واردکننده به صرفه است که گردوی خارجی وارد کند. همه این عوامل دست به دست هم داده‌اند تا قیمت گردو کمتر و کمتر شود و الان در پایین‌ترین قیمت خود قرار دارد.»

چقدر گردو بخریم؟ ( ماندگاری گردو چقدر است؟)

«ماندگاری گردو به نحوه نگهداری بستگی دارد. اگر مغز گردو بخرید و در ظرف در بسته در یخچال نگهدارید، تا دی‌ماه هم می‌توانید از آن استفاده کنید و کیفیت خودش را حفظ می‌کند اما گردو با پوست باید در جایی خنک و زیر سایه نگهداری شود و با این شرایط تا شهریور می‌توان از گردوهای امساله استفاده کرد. بنابراین توصیه من این است که به قدر نیازتان بخرید که در موعد گفته شده گردوها مصرف شوند.»

گردو با پوست بخریم یا مغز گردو؟

«از پارسال به دلیل بروز و گسترش کرونا، اقبال مردم بیشتر به سمت گردو با پوست رفت اما از زمانی که متوجه شدیم انتقال کرونا از سطوح و خوراکی‌ها بسیار کم است، درخواست خرید مغز گردو بیشتر شده است. در مجموع هر کدام مزایا و معایب خود را دارند؛ مغز گردو برای خرید معمولا به صرفه‌تر است. چون گردوی ایرانی حتما در هر 10 تا دانه، یکی خراب دارد اما مغز گردوها یکدست است و محصول نهایی را می‌شود دید. از طرفی بیشتر مصرف‌کنندگان حرفه‌ای گردو ترجیح می‌دهند گردو را با پوست بخرند و هنگام مصرف، گردوی تازه استفاده کنند.»

گردوی ایرانی یا خارجی؟

«این سوالی است که این روزهای زیاد از ما می‌پرسند. واقعیت این است که گردوی خارجی یکدست و سفیدتر است. پوستش راحت‌تر جدا می‌شود و مغزش درشت‌تر است اما به هیچ وجه طعم و چربی گردوی ایرانی را ندارد. ما امسال کار جالبی انجام دادیم: برای مشتری‌های فروشگاه پوست کاغذی علاوه بر محصولی که از ما خریده‌اند، چند عدد گردوی خارجی هم فرستادیم که فرق دو محصول را مقایسه کنند. وقتی دوتا گردو را همزمان بچشیم، متوجه تفاوت طعم گردوی ایرانی و خارجی می‌شویم. پس اگر کسی از من بپرسد که گردوی ایرانی یا خارجی با قطعیت می‌گویم ایرانی. الان با بالا رفتن قیمت دلار، تفاوت قیمت گردوی خارجی و ایرانی خیلی کم شده ولی طعم گردوی ایرانی بسیار بهتر است. ضمن اینکه با این کار از باغدارهای ایرانی هم حمایت می‌کنیم.»

گردوی کجا خوب است؟

«گردوی ایرانی خودش بسته به نژاد و منطقه‌ای که در آن رشد می‌کند طعم متفاوتی دارد. معروف‌ترین گردوهای ایرانی گردوی مناطق تویسرکان، آذرشهر، کلات نادر، بوانات، شهمیرزاد و .. هستند. از بین این شهرها هم گردو تویسرکان از گذشته معروف و شاخص بوده و تنها گردویی است که ثبت جهانی شده است. پیش از شیوع ویروس کرونا هر ساله در تویسرکان جشنواره گردو برگزار می‌شد و از سراسر کشور برای خرید گردو به این شهر می‌آمدند.»

از کجا گردوی خوب بخریم؟

«راه‌های زیادی برای خرید گردو وجود دارد و روش‌های مختلفی برای تشخیص گردوی اصل ایرانی . اما واقعیت این است که باید حتما بلد کار و با تجربه باشید تا بتوانید گردوی خوب را تشخیص دهید. متاسفانه خیلی مواقع گردوی ایرانی و خارجی را مخلوط می‌کنند و کسی هم متوجه نمی‌شود. خود ما هم با اینکه چندین سال تجربه داریم و خانوادگی باغدار هستیم، همیشه نمی‌توانیم گردوی اصل را تشخیص دهیم و ممکن است اشتباه کنیم. بهترین روش این است که باغدار و فروشنده را بشناسید. اگر هم از فروشگاهی خرید می‌کنید حتما تضمین کیفیت بخواهید.

ما در «فروشگاه پوست کاغذی» تضمین بی قید و شرط کیفیت داریم. یعنی اگر مشتری به هر دلیلی محصول را نپسندد، کل پول را بر می‌گردانیم و حتی هزینه ارسال را هم خودمان متقبل می‌شویم. البته به دلیل اینکه قبل از ارسال بار، تصویر محصول و میزان کیفیتش را با دقت برای مشتریانمان می‌فرستیم، این اتفاق بسیار به ندرت می‌افتد.»

قیمت گردو چقدر است؟

قیمت گردوی ایرانی تویسرکان را در جدول زیر می‌بینید:

مغز گردوی سفید 230 تا 280
مغز گردوی خورشتی 160 تا 200
مغز گردو دندانه 180 تا 220
گردو با پوست 100 تا 140

قیمت‌های فوق میانگین قیمت موجود در بازار است و بسته به کیفیت بار و محل فروش متفاوت است. برای دیدن قیمت روز گردو و خرید گردوی تازه می‌توانید به وبسایت «فروشگاه پوست کاغذی» به نشانی PoostKaghazi.com مراجعه کنید و از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد