اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

3 روش آسان برای پوست کندن سیر و 2 روش برای نگهداری از آن

یکی از سخت ترین کارها در آشپزی پوست کردن سیر است اما همه شما می دانید که مغذی بودن سیر و ضروری بودنش در آشپزی به سختی پوست کندنش می ارزد. با روش های پوست کندن سیر آشنا شوید.

3 روش آسان برای پوست کندن سیر و 2 روش برای نگهداری از آن


یکی از سخت ترین کارها در آشپزی پوست کردن سیر است اما همه شما می دانید که مغذی بودن سیر و ضروری بودنش در آشپزی به سختی پوست کندنش می ارزد. با روش های پوست کندن سیر آشنا شوید.

سیر یکی از مواد اولیه ضروری در آشپزی است که در تمامی آشپزخانه ها می توانید آن را پیدا کنید اما همانطور که می دانید پوست کندن سیر یکی از سخت ترین کارها است که توانایی شما را به چالش می کشد.

سیر

علاوه بر سخت بودن پوست کندن سیر نگهداری طولانی مدت از آن نیز کاری دشوار است که ممکن است مشاهده این صحنه که سیر شما خراب شده است در هنگام آشپزی شما را ناامید کند. معمولا از سیر به صورت تازه نگهداری می شود اما این کار باعث عمر کوتاه و ماندگاری کم سیر می شود و سیر در تماس با هوای آزاد از درون خشک و پوک می شود.

در این مطلب شما را با روش های پوست کندن آسان سیر و نگهداری از آن آشنا خواهیم کرد.

روش های پوست کندن سیر:

چاقو: یک حبه سیر را بردارید و اندکی از سر و انتهای آن را جدا کنید سپس چاقو را به آرامی زیر پوست آن بغلتانید و به فشار دهید تا پوست ترک بخورد و به صورت چرخشی پوست را از روی سیر جدا کنید.

چاقو

شیشه: یک حبه سیر یا تعدادی از آن را درون یک ظرف شیشه ای بریزید. و سپس شیشه را محکم تکان دهید تا پوست ها از سیر جدا شوند. سپس آن ها را از درون ظرف بیرون بیاورید و با آب بشویید تا پوست اضافی جدا شود. اگر ظرف شیشه ای در بسته در اختیار ندارید می توانید از دو کاسه استفاده کنید و آن ها را بر روی یکدیگر قرار دهید.

ظرف فلزی

مایکرویو: تعداد سیر مورد نیاز خود را درون مایکرویو به مدت 20 ثانیه قرار دهید و سپس به همان میزان زمان (20 ثانیه) بگذارید تا خنک شوند سپس سر و انتهای سیر را جدا کنید و پوست آن را به راحتی جدا کنید.

مایکرویو

روش های نگهداری از سیر در طولانی مدت:

فریزر: ابتدا سیر را پوست بکنید و سپس آن را به خوبی ریز کنید سپس به مقدار کمی به آن روغن زیتون اسضافه کنید و خوب مخلوط کنید. در این مرحله از ظرف نگهداری یخ استفاده کنید و درون هرکدام به اندازه یک قاشق از مخلوط سیر را بریزید و در فریزر بگذارید. از قالب های سیر در فریزر نگهداری کنید و در هر وعده به میزان دلخواه استفاده کنید.

نگهداری

روغن: در این روش نیز ابتدا سیرها را پوست بگیرید و سپس سیر های پوست کنده را به صورت درسته در یک ظرف از روغن زیتون قرار دهید. شما میتوانید از هر سیر در وعده غذایی خود استفاده کنید و این را نیز بدانید که می توانید روغن زیتون این مخلوط را در تهیه غذا استفاده کنید.

روغن زیتون

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد