اونس طلا2301.78
مظنه15,436,000
18 گرم3,563,400
ارزش سکه34,777,308
قدیم (بهار)39,400,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

تا یک سال آینده چه اتفاقی برای قیمت طلا خواهد افتاد؟

طی هفته های گذشته طلا برای بار دیگر توانسته است که قدرت خود را بازیابی کرده و افزایش چشمگیری را تجربه کند. این موضوع باعث شده است تا تحلیلگران نگاهی مثبت به آینده طلا داشته باشند.

تا یک سال آینده چه اتفاقی برای قیمت طلا خواهد افتاد؟


طی هفته های گذشته طلا برای بار دیگر توانسته است که قدرت خود را بازیابی کرده و افزایش چشمگیری را تجربه کند. این موضوع باعث شده است تا تحلیلگران نگاهی مثبت به آینده طلا داشته باشند.

تحلیلگر بازار طلا شانتل شیون در مصاحبه خود با کیتکو نیوز اعلام کرد که وی انتظار دارد قیمت طلا طی ماه های آینده سطح 1800 دلار را به دست آورد اما نمی تواند تا پیش از پایان سال به سطح 1900 دلار دستیابی پیدا کند.

وی معتقد است که طلا در بلند مدت همچنان صعودی باقی خواهد ماند اما چالش های بسیاری را در پیش روی خود دارد که می تواند قیمت آن را دستخوش تغییرات زیادی کند.

شرکت تحقیقاتی Murenbeeld & Co در جدید ترین پیش بینی خود اعلام کرد که انتظار دارد میانگین قیمت طلا در سه ماهه دوم سال 2021، 1806 دلار، در سه ماهه سوم 1827 دلار و در سه ماهه چهارم 1865 دلار باشد.

اونس طلا

این شرکت انتظار دارد که قیمت هر اونس طلا در سه ماهه اول سال 2022 به 1900 دلار و در سه ماهه دوم سال 2022 به بالا ترین حد خود از گذشته تا کنون برسد.

شانتل شیون رئیس تیم تحقیقات این شرکت در سخنانش گفت که وی در حال حاضر نسبت به قیمت طلا بی طرف است چرا که بانک های مرکزی محرک های زیادی به اقتصاد وارد کرده اند و هنوز مشخص نیست که بهبود اقتصادی حاصل شده پایدار خواهد بود یا خیر.

از نظر شیون همچنان عدم اطمینان بسیار بالایی درباره همه گیری ویروس کرونا وجود داشته و سرعت فعلی بهبود اقتصاد پایدار نخواهد بود.

یکی از موضوعات دیگری که در حال حاضر وجود دارد افزایش تورم است. به گفته شیون سرمایه گذاران تا پیش از پایان سال نمی توانند نسبت به پایداری یا عدم پایداری تورم ایجاد شده اطمینان حاصل کنند.

قیمت طلا

با این وجود شیون اعتقاد دارد که با توجه به حجم بالای محرک های مالی و پولی که به اقتصاد وارد شده است عدم ایجاد تورم بالا بسیار بعید است.

در این شرایط و با حجم پولی که در دستان مردم قرار گرفته است آن ها به سمت خرید مسکن حرکت می کنند. همچنین کالا های اساسی مانند مس، چوب و حتی غذا از دیگر گزینه های خرید مردم خواهد بود.

طبق گفته شیون در حال حاضر و بر اثر شرایط نامساعد اقتصادی بحران غذا به وجود آمده است و با وجود اینکه این بحران بر اثر بهبود اقتصادی اندکی کاهش یافته است اما روند افزایشی قیمت ها ادامه خواهد داشت.

با افزایش قیمت ها در طولانی مدت و ایجاد تورم، هزینه مواد اولیه و دیگر هزینه های تولید کنندگان افزایش خواهد یافت که آن ها با افزایش قیمت ها این هزینه را به عهده مردم گذاشته و این موضوع می تواند بسیار نگران کننده باشد.

طلا

در بلند مدت دو عامل تورم و همچنین نوسان در بازار سهام می تواند باعث افزایش قیمت طلا شده و آن را به اوج های تاریخی خود بازگرداند.

هرچند شیون گفت که باید به شرایط اقتصادی توجه داشت. وی گفت در صورتی که روند بهبود اقتصادی پایدار شود قیمت طلا می تواند یک شرایط نزولی را تجربه کند.

همچنین قیمت بیت کوین می تواند تاثیر زیادی بر روی بازار طلا داشته باشد و فلز زرد رقابت سختی با این رمزارز خواهد داشت. طبق اظهار نظر های شیون افزایش قیمت بیت کوین تا کنون 2.5 درصد از ارزش بازار طلا را کاهش داده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد