اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

این غذا ها را نباید بیرون از یخچال نگهداری کنید

ما همیشه برخی از غذا ها را درون کمد، کابینت و یا انباری نگهداری می کنیم. اما برخی از این مواد غذایی بهتر است درون یخچال و در دمای پایین نگهداری شوند.

این غذا ها را نباید بیرون از یخچال نگهداری کنید


ما همیشه برخی از غذا ها را درون کمد، کابینت و یا انباری نگهداری می کنیم. اما برخی از این مواد غذایی بهتر است درون یخچال و در دمای پایین نگهداری شوند.

در حالی که نگهداری از برخی مواد غذایی در یخچال ضروری نیست، برخی از مواد غذایی با قرار گرفتن بیرون از یخچال کیفیت خود را از دست داده و حتی ممکن است باکتری هایی خطرناک درون آنها رشد کند.

در ادامه غذا هایی که نباید بیرون از یخچال از آنها نگهداری شود را به شما معرفی خواهیم کرد.

1. خرما

بسیاری از میوه های خشک را می توان بیرون از یخچال نگهداری کرد اما این موضوع درباره خرما فرق می کند. خرما با وجود اینکه از جمله خشکبار به شمار می رود، مقداری آب را درون خود حفظ کرده که نگهداری از آن در بیرون از یخچال باعث از بین رفتن رطوبت و کاهش کیفیت آن می شود.

خرما

2. مربا

مربا به دلیل داشتن مقادیر زیاد قند قابل نگهداری در بیرون از یخچال نیز می باشد اما برای از بین نرفتن کیفیت آن و همچنین جلوگیری از رشد کپک بهتر است درون یخچال نگهداری شود.

مربا

3. تخم مرغ

اگر تخم مرغ هایی که خریداری می کنید پوسته شان استریل شده باشد بهتر است در یخچال نگهداری شوند چرا که پوسته آنها نازک می شود. اما در غیر این صورت می توانید آن ها را در یک جای خنک بیرون از یخچال نگهداری کنید.

تخم مرغ

4. روغن کنجد

انواع تصفیه نشده روغن هایی که از مغز های مختلف گرفته می شود (مانند روغن کنجد) بهتر است در یخچال نگهداری شوند. چرا که نگهداری آنها در بیرون از یخچال باعث اکسیداسیون و از بین رفتن طعمشان می شود. (این موضوع درباره روغن های سرد فشرده نیز صادق است)

روغن کنجد

5. سس گوجه فرنگی

تا زمانی که بسته بندی سس گوجه فرنگی را برای مصرف باز نکرده اید می توانید ان را بیرون از یخچال نگهداری کنید اما پس از باز کردن در آن بهتر است درون یخچال نگهداری شود.

سس گوجه فرنگی

6. آبلیمو

با وجود اینکه ابلیمو به راحتی خراب نمی شود اما نگهداری از آبلیمو های بازاری بیرون از یخچال می تواند باعث تغییر رنگ، اسیدی شدن و از بین رفتن طعم آن شود.

آبلیمو

7. سیب

کارشناسان به طور عمده پیشنهاد می کنند که میوه ها را بیرون از یخچال نگهداری کنید اما این موضوع درباره سیب متفاوت است. سیب از خود اتیلن آزاد می کند که باعث رسیدن میوه می شود. (به همین دلیل قرار دادن سیب کنار میوه های دیگر باعث رسیده شدن انها می شود.)

در صورتی که سیب را بیرون از یخچال نگهدارید به سرعت رسیده شده و خراب می شود. بهترین راه برای نگهداری سیب درون یخچال و داخل کیسه های پلاستیکی سوراخ دار و یا دستمال مرطوب است.

سیب

8. آجیل

آجیل ها به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد روغن می توانند در زمان طولانی خراب شوند. به طور معمول نگهداری از آجیل تا یک ماه در دمای معمولی بیرون از یخچال امن است اما بیش از آن باید در یخچال نگهداری شود.

آجیل

9. آرد سبوس دار

آرد تهیه شده از غلات کامل به دلیل دارا بودن فیبر، نشاسته، انواع ویتامین ها و مواد معدنی بر خلاف آرد سفید در خطر کاهش کیفیت قرار دارند و بیش از سه ماه نمی تواند بیرون از یخچال دوام بیاورد.

آرد

10. ذرت

نگهداری از ذرت بیرون از یخچال باعث خشک شدن و نشاسته ای شدن ان می شود. همچنین اگر قصد ندارید ذرت را در سه روز پس از خرید مصرف کنید بهتر است ان را در فریزر قرار دهید.

ذرت

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد