اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

پیش بینی قیمت طلا در هفته آینده / ناامیدی طلافروشان به خروج بازار از رکود

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران از احتمال کاهش قیمت طلا تا حدود ۱۰درصد درصورت بروز اتفاق سیاسی و اقتصادی خاص طی روزهای آینده خبر داد.

به گزارش سایت طلا ، نادر بذرافشان با اشاره به روند قیمت طلا و سکه اظهار کرد: امروز ارزش اونس جهانی به نسبت دیروز حدود ۱۳دلار افت داشته و اخبار مربوط به برجام نرخ ارز را نزولی کرده که کنار هم قرار گرفتن این عوامل با تعطیلی بازار طلا و نبود تقاضا، منجر به ارزان‌تر شدن ارزش طلا و سکه شده است.

او از کاهش چشمگیر حباب سکه در سایه نبود تقاضا خبر داد و گفت: امروز حباب سکه به پایین‌ترین حد خود یعنی حدود ۱۵۰هزار تومان رسید درحالیکه ابتدای سال شاهد حباب ۵۰۰هزار تومانی و سال گذشته یک میلیون تومانی سکه بودیم.

بذرافشان خاطرنشان کرد: با کاهش قیمت‌ها طی دو هفته گذشته و خبرهای شنیده شده درمورد برجام، مردم منتظر ادامه این روند هستند و در نتیجه فعلا برای خرید و فروش طلا و سکه تردید دارند.

به گفته وی، در چنین شرایطی پیش‌بینی می‌شود که حتی بعد از بازگشایی بازار طلا هم وضعیت تقاضا تغییری نکند و احتمالا تا پایان ماه رمضان شاهد ورود خریداران به بازار نخواهیم بود.

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با اشاره به قیمت فعلی طلا و سکه و روند آینده آن بیان کرد: اگرچه عده‌ای معتقدند که در روز‌های آینده قیمت‌ها کاهش بیشتری خواهد داشت اما از نظر من با شرایط موجود طلا و سکه به حداقل قیمت خود رسیده است.

بازار طلا

این فعال بازار طلا تصریح کرد: البته در صورت توافق بر سر برجام و یا بروز هر اتفاق خاص سیاسی یا اقتصادی، احتمال کاهش بیشتر قیمت طلا و سکه بین ۵ تا ۱۰درصد وجود دارد.

بذرافشان همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به مشکلات پیش آمده برای صنف طلا در نتیجه تعطیلی بازار اشاره کرد و افزود: بازار طلا در سال جدید پس از یک هفته فعالیت به دلیل تشدید بیماری کرونا تعطیل شد و عملا از سال گذشته تا کنون در وضعیت رکود قرار دارد.

او ادامه داد: این شرایط باعث تعطیلی بسیاری از طلافروشان شده است و مابقی هم زیان بسیاری را متحمل شده‌اند که با این وضعیت خواستار حمایت اقتصادی دولت از جمله در بخش‌های مالیات و بیمه هستیم.

قیمت طلا و سکه ۸اردیبهشت ۱۴۰۰

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا با تشریح قیمت‌ها بر مبنای ارزش اونس جهانی و نرخ ارز بیان کرد: امروز قیمت سکه امامی به ۹میلیون و ۹۸۰هزار و سکه طرح قدیم به ۹میلیون و ۸۵۰هزار تومان رسید.

بذرافشان افزود: همچنین قیمت نیم سکه پنج میلیون و ۵۲۰هزار، ربع سکه سه میلیون و ۶۰۰هزار و سکه یک گرمی دو میلیون تومان است؛ بهای هر مثقال طلای ۱۷عیار هم امروز چهار میلیون و ۳۰۰هزار و قیمت طلای ۱۸عیار گرمی ۹۹۵هزار تومان اعلام شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد