اونس طلا2211.63
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آمریکا محدودیت سفر برای دانشجویان ایرانی را لغو کرد

دولت جو بایدن روز سه‌شنبه محدودیت‌ سفر دانشجویان از چین، ایران، برزیل، آفریقای جنوبی، منطقه شینگن، انگلستان و ایرلند را که قصد دارند اواخر سال جاری در ایالات متحده تحصیل کنند لغو کرد.

به گزرش سایت طلا از شبکه سی جی تی ان، وزارت امورخارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که دانشجویان این کشورها از اول آگوست (۱۰ مرداد) می توانند بدون درخواست فرم "استثنائات منافع ملی" ظرف ۳۰ روز قبل از شروع تحصیلات دانشگاهی خود، وارد ایالات متحده شوند.

پیش از این نیز دولت بایدن در بهمن سال گذشته در مخالفت با اقدامات ترامپ برای محدود کردن مهاجرت به آمریکا، به قانون "ممنوعیت سفر مسلمانان" پایان داد. این قانون مانع سفر به ایالات متحده از چندین کشور عمدتا مسلمان و آفریقایی می‌شد.

در دوره ریاست جمهوری ترامپ، به علت سیاست های ضد مهاجرتی، تعداد دانشجویان بین المللی در ایالات متحده رشد بسیار اندکی داشت.

دونالد ترامپ رییس جمهور پیشین امریکا در سال ۲۰۱۷ و در طی هفته اول ریاست جمهوری خود فرمان اجرایی ۱۳۷۶۹ با عنوان «حفاظت از ملت در برابر ورود تروریست‌های خارجی به آمریکا» را اجرا کرد و بر اثر این فرمان محدودیت‌هایی برای صدور ویزا و ورود شهروندان هفت کشور با اکثریت مسلمان شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به امریکا ایجاد شد.

این ممنوعیت با چالش های حقوقی متعددی روبه‌ رو شد، اما دادگاه عالی در سال ۲۰۱۸ نسخه نهایی این اقدام را تأیید کرد.

بسیاری از دانشجویان ایرانی که موفق به اخذ پذیرش از دانشگاه های امریکا شده بودند بر اثر اجرای این قانون از ادامه تحصیل در امریکا بازماندند. با وجود اینکه با اجرای این قانون صدور ویزاهای دانشجویی F و M و ویزای برنامه تبادل J همچنان برای دانشجویان ایرانی ادامه داشت اما تعداد ویزاهای صادر شده در ظرف این چند سال کاهش قابل ملاحظه‌ای پیدا کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد