اونس طلا2391.59
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

حرکت صعودی قیمت طلا ادامه پیدا کرد

قیمت طلا صبح امروز یک حرکت نزولی را آغاز کرد و نسبت به روز گذشته کاهش یافت اما با گذر از ساعات اولیه صبح جهت قیمت معکوس شده و فلز زرد افزایشی شد.

حرکت صعودی قیمت طلا ادامه پیدا کرد


قیمت طلا صبح امروز یک حرکت نزولی را آغاز کرد و نسبت به روز گذشته کاهش یافت اما با گذر از ساعات اولیه صبح جهت قیمت معکوس شده و فلز زرد افزایشی شد.

هم اکنون در حالی که این خبر نوشته می شود قیمت هر اونس طلای جهانی 1781 دلار می باشد که نسبت به روز گذشته 0.3 درصد رشد داشته است.

همراه با کاهش قیمت تا زیر 1770 دلار در روز گذشته کارشناسان انتظار داشتند روند صعودی بار دیگر زنده شده و قیمت طلا را به شکل قدرتمندی افزایش دهد اما این اتفاق رخ نداده و طلا در محدوده 1780 دلار محبوس شد.

قیمت طلا

حرکت صعودی در بازار های مالی مانند رمز ارز ها یکی از عواملی بود که باعث شد تقاضا برای دارایی های امن مانند طلا کاهش پیدا کرده و قدرت صعودی قیمت آن نیز کم شود.

همچنین همراه با افزایش اندک بازده خزانه داری ایالات متحده، قدرت دلار آمریکا نیز افزایش پیدا کرد که مانع از رشد بیشتر کالا های وابسته به دلار مانند طلا شد.

با این وجود افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا در کشور های جهان به خصوص هند و ژاپن باعث افزایش نگرانی ها نسبت به بهبود اقتصاد جهانی شده و می تواند مانع از ریزش قیمت طلا شود.

به علاوه بسیاری از سرمایه گذاران نیز خود را از بازار عقب کشیده اند تا پیش از دست به هر سرمایه گذاری، از نتیجه جلسه فدرال رزرو در روز چهارشنبه آگاه شوند.

سرمایه گذاران در انتظار اطلاع یافتن از تصمیمات جدید فدرال رزرو درباره نرخ بهره هستند. در صورتی که بانک فدرال آمریکا نرخ بهره را همچنان و برای مدت طولانی تری نزدیک به صفر باقی نگه دارد قیمت طلا افزایش بیشتری را تجربه خواهد کرد.

اما از طرف دیگر هرگونه افزایش در نرخ بهره می تواند به عنوان یک سیگنال فروش برای طلا تلقی شده و قیمت آن را به شکل قابل توجهی کاهش دهد.

در ادامه امروز داده های مربوط به شاخص اطمینان مصرف کننده می تواند بر روی قیمت طلا تاثیر بگذارد اما بسیار بعید است که تا پیش از جلسه فدرال رزرو در فردا، شاهد یک حرکت گسترده در فلز زرد باشیم.

طلا

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد