اونس طلا2390.19
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

7 غذای سالم که باید بعد زایمان بخورید

اگر مادر شدن را برای اولین بار تجربه کرده اید باید این نکته را بدانید که مانند پیش از زایمان، بعد از زایمان نیز غذای شما بر روی سلامت نوزادتان تاثیر گذار است.

7 غذای سالم که باید بعد زایمان بخورید


اگر مادر شدن را برای اولین بار تجربه کرده اید باید این نکته را بدانید که مانند پیش از زایمان، بعد از زایمان نیز غذای شما بر روی سلامت نوزادتان تاثیر گذار است.

باید این بدانید که بین تغذیه شما و سلامت نوزادتان ارتباط مستقیمی وجود دارد. زیرا نوزاد در دوسال اول زندگی خود تغذیه ای جز شیر مادر ندارد و تمام مواد غذایی مورد مصرف شما بر روی کیفیت و مواد مغذی موجود در شیرتان تاثیر می گذارد و وارد بدن کودک تان می شود.

پس از زایمان در هر ساعت 100 کالری می سوزانید در نتیجه باید تغذیه مناسبی داشته باشید تا ضعف بدن شما را به دلیل کار زیاد، شیردهی و بی خوابی های شبانه بتواند برای ماه ها جبران کند.

خوردن این 7 ماده غذایی می تواند به سلامت شما و کودکتان کمک کند.

1. سوپ مرغ

بدن شما پس از زایمان آب زیادی به دلیل تعریق از دست می دهد. در این دوره به دلیل تعریق زیاد، نوسانات هورمونی و شیر دهی آب زیادی از بدن شما از دست می رود و به طور میانگین یک لیتر آب بیشتر برای خوردن و تامین آب مورد نیاز بدنتان احتیاج دارید. اگر خوردن آب رای شما سخت است می توانید از سوپ مرغ استفاده کنید آب گوشت الکترولیت های ازدست رفته را جبران می کنند و رشته فرنگی نیز مملو از کربوهیدرات است و به شما در خوردن غذا کمک می کند.

سوپ

2. کراکر های نمکی

شاید فکر کنید آن ها می توانید شما را تشنه کنند اما اگر مایعات زیادی مصرف کنید آن ها برای شما مشکل ساز نمی شوند و به همان میزان کربوهیدرات و الکترولیت های از دست رفته را جبران می کنند. همچنین برای ازبین بردن تهوع در دوران بارداری نیز مناسب هستند.

کراکر

3.خرما

مصرف خرما پس از زایمان که منجر به از دست رفتن خون زیادی در شما شده است به میزان قابل توجهی اکسی توسین شما را تامین می کند. همچنین دارای قند ساده هستند که به راحتی انرژی شما را تامین می کنند و نیاز شما به کالری و کربوهیدرات را در دوران شیردهی برطرف می کنند.

خرما

4. جودوسر به همراه میوه

یکی از عوارض شایع هورمون های بارداری و داروهای مصرفی مانند آهن و مسکن ایجاد یبوست است. شما می توانید برای دفع راحت تر و افزایش فعالیت روده ها از فیبر استفادهکنید یکی از بهترین منابع فیبر و کربوهیدرات جودوسر است که به جبران گلیکوژن کمک می کند. آ را به همراه میوه مصرف کنید. همچنین یکی دیگر از مزایای آن افزایش شیر مادر است به دلیل داشتن ترکیات کربوهیدرات، آهن و کالری باعث افزایش شیر مادر می شود.

بلغور

5. گوشت گاو

داشتن خونریز پس از زامان تا روزها و هفته ها بعد از زایمان امری کاملا طبیعی است اما در نهایت منجر به از دست دادن خون بسیار زیاد و کمبود آهن می شودکه می تواند بر روی بهبودی سریع تر بن و تامین شیر مادر اختلال ایجاد کند.

گوشت

6. تخم مرغ

تخم مرغ یک منبع مغذی از پروتئین است که به تسکین در عضلانی کمک می کند که به دلیل انقباض زیاد در زمان زایمان ایجاد شده اند. همچنین چربی امگا3 موجود در تخم مرغ باعث تقویت مغز و کاهش احتمال افسردگی پس از زایمان می شود.

تخم مرغ

7. سیب

خوردن یک سیب بعد از خوردن مواد قندی و مضر به مدت یک روز به شما کمک می کند تا سلامت خود را حفظ کنید و در سلامت دندان های شما نیز موثر است. خوردن یک سیب جایگزین کافی برای مسواک زدن و استفاده از نخ دندان نیست اما می تواند باعث کاهش دوام باکتری های بزاقی شود دقیقا کاری که مسواک زدن انجام می دهد.

سیب

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد