اونس طلا2302.19
مظنه15,426,000
18 گرم3,561,100
ارزش سکه34,754,778
قدیم (بهار)39,400,000
جدید (امامی)42,300,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

مس در حال حرکت به سمت بالا ترین قیمت 10 سال گذشته

فلز مس طی هفته های اخیر شاهد افزایش قیمت بسیار زیادی بوده است و در حال حرکت به سمت بالا ترین میزان طی 10 سال گذشته می باشد.

مس در حال حرکت به سمت بالا ترین قیمت 10 سال گذشته


فلز مس طی هفته های اخیر شاهد افزایش قیمت بسیار زیادی بوده است و در حال حرکت به سمت بالا ترین میزان طی 10 سال گذشته می باشد.

به گفته تحلیلگران همراه با بهبود شرایط اقتصادی ایالات متحده آمریکا و بازگشایی صنایع قیمت مس روندی صعودی را در پیش گرفته و به سمت بالا ترین قیمت خود از سال 2011 تا کنون حرکت می کند.

همراه با بهبود شرایط اقتصادی تقاضا برای فلز مس به شکل چشمگیری افزایش یافته و تولید معدنی آن افزایش زیادی نمی یابد که می تواند قیمت مس را به شکل قابل توجهی افزایش دهد.

همچنین اعتصاب کارگران معادن مس شیلی (یک چهارم تولید کل مس جهان به عهده شیلی است) باعث شد تا روند افزایش قیمت مس سرعت بالا تری نیز به خود بگیرد.

قیمت مس

به گفته بارت ملک کارشناسان بازار، اعتصاب کارگران معادن مس و افزایش تقاضای مس همراه با بهبود شرایط اقتصادی شرایط بسیار مناسبی را برای قیمت این فلز صنعتی ایجاد کند.

افزایش شدید تقاضا به همراه کاهش عرضه و از بین رفتن تعادل میان انها باعث رسیدن قیمت مس به بالا ترین حد خود از سال 2011 شده است.

طی ماه های گذشته قیمت مس بیش از 26 درصد افزایش قیمت داشته است و یک رشد حیرت انگیز را تجربه می کند.

ناتالی اسکات گری تحلیلگر ارشد فلزات در StoneX معتقد است که قیمت مس همچنان می تواند افزایش های بسیار زیادی را تجربه کند چرا که قیمت آن در میان دیگر فلزات هنوز افزایش قابل توجهی نیافته است.

فلز مس

دنیل بریزمن دیگر کارشناس بازار گفت که نه تنها بهبود شرایط اقتصادی، بلکه تعهد جدید ایالات متحده برای حفظ محیط زیست و کربن زدایی از آن نیز تقاضا برای مس را افزایش داده و قیمت آن را بالا تر می برد.

کارشناسان معتقدند که با حرکت جهان و به خصوص ایالات متحده به سمت کربن زدایی و جایگزین کردن سوخت های فسیلی با انرژی الکتریکی تقاضا برای مس به شکل قابل توجهی افزایش پیدا می کند.

طی نظرسنجی که توسط بلومبرگ برگذار شد سرمایه گذاران پیش بینی کرده بودند که مس در سال 2021 به بالا ترین حد خود خواهد رسید و بیشترین رشد را تجربه خواهد کرد. آنها پس از مس نقره را مثبت پیش بینی کردند.

همچنین اخبار مثبت درباره واکسن کرونا و بازگشت جهان به شرایط عادی می تواند تاثیر خوبی بر روی قیمت مس داشته باشد و آن را افزایش دهد.

مس

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد