اونس طلا2394.45
مظنه16,016,000
18 گرم3,697,300
ارزش سکه36,084,048
قدیم (بهار)40,100,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

پرواز هلیکوپتر ناسا برای بار سوم در مریخ

ناسا هلیکوپتر Ingenuity را برای بار سوم با موفقیت در مریخ به پرواز دراورد تا این هلیکوپتر را در شرایط پیچیده تری مورد آزمایش قرار دهد. همچنین در این پرواز کوچک هلیکوپتر Ingenuity عکس هایی را از سطح مریخ منتشر کرده است.

پرواز هلیکوپتر ناسا برای بار سوم در مریخ


شما هم شاید در هفته های اخیر اخباری در مورد فعالیت های ناسا در سطح مریخ را شنیده باشید. برای بسیاری از افراد شاید به حرکت در آوردن یک هلیکوپتر در سطح مریخ آنچنان موضوع مهمی نباشد و خب باید بگوییم این کار در نوع خود یکی از جالب ترین اتفاقات و حتی مهم ترین رویداد ها در طول تاریخ بشر به شمار می‌رود. حرکتی که برای اولین بار و پس از سال ها ناسا در حال انجام آن است.

هلیکوپتر

ناسا هلیکوپتر Ingenuity را برای بار سوم با موفقیت در مریخ به پرواز دراورد تا این هلیکوپتر را در شرایط پیچیده تری مورد آزمایش قرار دهد. همچنین در این پرواز کوچک هلیکوپتر Ingenuity عکس هایی را از سطح مریخ منتشر کرده است که در نوع خود بسیار جالب توجه میباشد.

در این پرواز ناسا هلیکوپتر Ingenuity را بسیار فراتر از ازمایشات قبلی مورد ازمایش قرار داد. این هلیکوپتر در این پرواز با ارتفاع یکسانی نسبت به ازمایش قبلی (5 متر) پرواز کرد ولی با سرعتی 4 برابر بیشتر از ازمایش قبلی (2 متر بر ثانیه در مقابل 0.5 متر بر ثانیه در ازمایش قبلی) و برای مسافتی بسیار دورتر به پرواز درآمد. ناسا در این پرواز، Ingenuity را 50 متر به سمت شمال حرکت داد (بیش از نصف طول زمین فوتبال) و این هلیکوپتر 50 متر دیگر مسیر بازگشتی خود را طی کرد تا در محلی که به پرواز در آمده بود بنشیند.

فیلم منتشر شده توسط ناسا که پرواز سوم هلیکوپتر Ingenuity در سطح مریخ را نشان میدهد.

BOX:491554496

در نتیجه این هلیکوپتر در این ازمایش 100 متر مسافت (در مقابل 4 متر در پرواز قبلی) را پرواز کرد و برای مدت 80 ثانیه (در مقابل 51.9 ثانیه در ازمایش قبلی) مورد ازمایش قرار گرفت. این هلیکوپتر اولین بار هست که چنین مسافتی را پرواز میکند و حتی روی زمین هم با این چنین مسافتی مورد ازمایش قرار نگرفته بود. به گفته ناسا در زمین و در محفظه خلاء مخصوص ناسا، این هلیکوپتر فقط جا برای حرکت در حد نیم متر داشته.

علاوه بر این، هلیکوپتر Ingenuity مانند ازمایشات قبلی از دوربین سیاه و سفیدش که در زیرش قرار داره، عکسی از سایه اش در حین حرکت گرفت. اما با استفاده از دوربین رنگی که در پهلوی اون قرار داره عکسهایی هم شکار کرد. در پایین میتوانید عکس های گرفته شده توسط هلیکوپتر Ingenuity در سطح مریخ را مشاهده کنید.

پرواز

بنابر گفته های ناسا 2 پرواز دیگر برای هیلکوپتر Ingenuity برنامه ریزی شده است که قرار است در آینده نزدیک انجام شود. هنوز جزئیاتی از 2 پرواز دیگر ناسا با هلیکوپتر Ingenuity در سطح مریخ منتشر نشده است. با این وجود توجه بسیاری از مردم دنیا به برنامه های ناسا در سطح مریخ جلب شده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد