اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

هرگز هسته این میوه را دور نریزید

همه ما به طور معمول هنگام خوردن میوه ها، هسته شان را نمی خوریم و ان را دور می ریزیم. متخصصان معتقدند که این کار اشتباه بوده و هسته برخی از میوه ها را باید خورد.

هرگز هسته این میوه را دور نریزید


همه ما به طور معمول هنگام خوردن میوه ها، هسته شان را نمی خوریم و ان را دور می ریزیم. متخصصان معتقدند که این کار اشتباه بوده و هسته برخی از میوه ها را باید خورد.

احتمالا از زمان کودکی به شما گفته اند هسته هندوانه را بخورید تا درون شکمتان یک هندوانه دیگر رشد کند. شاید این جمله خنده دار برسد اما متخصصان معتقدند که خوردن هسته هندوانه بسیار مفید است.

هسته های هندوانه از ارزش غذایی فوق العاده بالایی برخوردارند و شما هرگز نباید موقع خوردن هندوانه آنها را جدا کرده و دور بریزید بلکه بهتر است همراه با میوه انها را بخورید.

هسته هندوانه

متخصصان تغذیه معتقدند که هسته هندوانه سرشار از برخی مواد مغذی مانند آهن و منیزیوم می باشد که برای بدن شما بسیار ضروری است.

طبق گفته وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا هر اونس (کمی بیشتر از 28 گرم) هسته هندوانه حاوی 146 میلی گرم منیزیوم، 214 میلی گرم فسفر، 184 میلی گرم فسفر و مقادیری روی، فولات، آهن و کلسیم است.

علاوه بر فواید مواد مغذی گفته شده در بالا یک مطالعه جدید نشان داد که خوردن هسته هندوانه می تواند خطر ابتلا به سرطان را تا نصف کاهش دهد.

هندوانه

متخصصان پیشنهاد می کنند برای این که مواد مغذی موجود در هسته هندوانه به خوبی جذب شوند، بهتر است هسته را به شکل سالم فرو نداده و پیش عمل بلع، به خوبی بجوید.

بانساری آچاریا - متخصص تغذیه - می گوید که به دلیل پوسته سخت هسته های هندوانه در صورتی که به شکل سالم خورده شوند مواد مغذی آن جذب نواهد شد.

همچنین وی معتقد است که یک راه فوق العاده برای مصرف هسته های هندوانه تفت دادن آنها و استفاده در سالاد های مختلف و یا اسموتی ها است.

میوه

به جز هسته های هندوانه خوردن میوه ان نیز فواید سلامتی بسیاری داشته و سرشار از مواد مغذی مختلف مانند انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین C می باشد.

باید توجه داشته باشید که هسته همه میوه ها مانند هندوانه مفید و بی خطر نیستند و خوردن انها می تواند برای سلامتی شما مشکلاتی را ایجاد کند.

برای مثال هسته میوه هلو، گیلاس و سیب دارای مقادیر کمی سیانید می باشد که یک سم خطرناک برای بدن انسان به شمار می رود.

هرچند برای مسموم شدن با هسته میوه سیب شما لازم است بین 83 تا 500 میوه سیب مصرف کنید اما به هر حال بهتر است احتیاط لازم را به عمل اورید.

هلو

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد