اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

لغو طرح ترافیک تهران در وضعیت قرمز و از امروز/واکنش محسن هاشمی به لغو طرح ترافیک

دبیر قرارگاه عملیاتی در نامه ای به ناجا، صدا و سیما و کمیته اطلاع رسانی خواستار پیگیری اجرای همه جانبه بند ۲ مصوبات شصت و ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا شد.

به گزارش سایت طلا ،بابک دین پرست معاون وزیر کشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا در نامه ای به ناجا، صدا و سیما، کمیته اطلاع رسانی به نامه رئیس دفتر رئیس جمهور وسرپرست نهاد ریاست جمهوری، مبنی بر ابلاغ مصوبات« شصت وششمین جلسه ستاد ملی مدیریت کرونا» که چهارم اردیبهشت ماه برگزار شد، اشاره و بر اجرایی شدن بند ۲ مصوبات ابلاغی، تاکید کرد.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، دین پرست مفاد بند ۲ مصوبات را بدین شرح برشمرد: لغو اجرای طرح ترافیک تهران در وضعیت قرمز؛ برای کاهش مسافر اتوبوس و مترو درتهران با وضعیت قرمز، طرح ترافیک از روزیکشنبه ۵ اردیبهشت١۴٠٠ اجراء نمی شود.

مخالفت هاشمی با لغو طرح ترافیک در پایتخت

محسن هاشمی در خلال دویست و هشتاد و نهمین جلسه شورا و در جمع خبرنگاران با اشاره به گرامی داشت روز شوراها گفت: فصل هفتم قانون اساسی در 7 اصل به بیان اهمیت و ضرورت شورا ها تأکید و دلالت دارد و نکته اساسی در این 7 فصل این است که مسایل صنفی و جاری شهر ها و روستاها به صورتی از فعالیت‌های دولتی جدا شده و مردم می‌توانند از شوراها احقاق حق کنند تا دولت مصون بماند از خیلی فعالیت‌های صنفی که باید پاسخگو ی آنها باشد.

هاشمی ادامه داد: می‌دانید 23 وظیفه را هم در این زمینه به عهده شورا ها گذاشتند ولی تا به حال بخش کمی از این وظایف تفویض شده و علتش هم این است که قانون هنوز وزارتخانه‌ها و دولت را مسئول می‌داند و از سوی این نهاد ها نیز فرض بر این است اگر این وظایف را تفویض کنند هم باید جوابگو باشند و هم اختیاری نخواهند داشت لذا در اینجا وضعیتی ضد و نقیضی وجود دارد که امیدواریم در بازنگری قوانین شوراها این موضوع حل شود تا شوراها به حقشان برسند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما آخرین سال شورای پنجم را می‌گذرانیم و آخرین روز شوراها را در پیش خواهیم داشت و این در حالی است که ما در شورای پنجم توانستیم در بعد شفافیت به ویژه وجه شفافیت آرا و علنی بودن تمام جلسات موفق باشیم، در بُعد حفظ باغات و فضای سبز، توقف شهر فروشی، حمل و نقل عمومی، بافت فرسوده و موارد مختلف نیز توانستیم موفق باشیم.

هاشمی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چه نمره ای به شورا میدهد گفت: من همان نمره 15 که اعلام کرده بودم را می دهم چرا که ما در استفاده از حمایت دولت و بودجه های دولت به ویژه در بخش حمل و نقل عمومی و بافت فرسوده البته در سایه مسائل مربوط به بحران اقتصادی و رکود ساخت و ساز و کرونا نتوانستیم موفقیت های چندانی به دست آوریم.

هاشمی اضافه کرد: البته در بعد حمل و نقل عمومی افتتاح های خوبی داشتیم ولی در تجهیز ناوگان متحرک نتوانستیم موفق عمل کنیم، اما در امور تقنینی، شورا موفق عمل کرد.

هاشمی گفت: البته می‌دانید وظایف شورا نباید با شهرداری مخلوط شود چرا که اصولاً تبلور فعالیت شورا را در شهرداری می‌بینند و وقتی شهرداری در برخی زمینه‌ها موفق نبوده فکر می‌کنند شورا موفق نبوده در صورتی که شورا وظایف اش نظارتی و تقنینی است که سعی کردیم در این زمینه شفاف و به موقع عمل کنیم.

محسن هاشمی درباره لغو طرح ترافیک در این روزها گفت: لغو طرح ترافیک یکبار سابقه داشت که در آن روزها احساس شد ترافیک در شهر خیلی زیاد شده و شلوغی هم افزایش پیدا کرده چرا که مردم امکان حضورشان با خودرو را پیدا می‌کنند. بخش عمده‌ای از مردم نمی‌خواهند از حمل و نقل عمومی استفاده کنند لذا از خانه‌هایشان بیرون نمی‌آیند اما وقتی اجازه داده می‌شود از خودروهایشان به صورت تک سرنشین استفاده کنند در نتیجه تحریک می‌شوند که بیایند و در مقصد فعالیت هایشان را دنبال کنند لذا تردد در شهر بیشتر می‌شود.

هاشمی ادامه داد: تجربه لغو طرح ترافیک، تجربه موفقی نبوده و باید ببینیم این بار لغو طرح ترافیک نتیجه بهتری می‌دهد یا نه.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد