اونس طلا2195.06
مظنه14,191,000
18 گرم3,276,000
ارزش سکه31,972,323
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ظریف: تروریسم پزشکی آمریکا مانع واکسیناسیون جهانی کرونا شده است

وزیر خارجه جمهوری‌ اسلامی ایران تأکید کرد که تحریم‌‌ها و تروریسم پزشکی ایالات متحده علیه ایران مانع از واکسیناسیون جهانی برای مهار کرونا شده است.

به گزارش سایت طلا ، «محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد علی‌رغم آنکه باید از طریق واکسیناسیون جهانی، بیماری همه‌گیر «کووید-19» را مهار کرد اما به واسطه تحریم‌ها و تروریسم پزشکی علیه ایران، مجبور هستند به تنهایی برای مقابله با این بیماری اقدام کنند.

وی در واکنش به نقش تحریم‌های غیرقانونی و یکجانبه ایالات متحده آمریکا علیه ایالات متحده و همچنین اقدامات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی در قبال مردم فلسطین در پیامی در صفحه توییتری خود نوشت: «همه‌گیری جهانی کووید-19 باید با واکسیناسیون جهانی پاسخ داده شود اما بسیاری (از کشورها) به واسطه تحریم‌ها و تروریسم پزشکی علیه ایران یا به واسطه اقدامات شرورانه در قبال فلسطینیان، (برای مهار کرونا) روی پای خود ایستاده‌اند. ایالات متحده، مازاد واکسن دارد».

اظهارات وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران در حالی مطرح شده است که خبرگزاری رویترز اخیراً گزارش کرده است که اتاق بازرگانی آمریکا از دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده خواسته است که میلیون‌ها دُز واکسن آسترازنکا را که در این کشور انبار شده است به دیگر کشورهای نیازمند به این واکسن همچون برزیل و هند و کشورهای دیگری بدهد که به شدت از ویروس «کووید-۱۹» متحمل آسیب شدید شده‌اند.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه «جانز هاپکینز»، تاکنون دست‌کم ۱۴۶ میلیون و ۹۱ هزار و ۹۸۶ نفر از مردم سراسر جهان به ویروس کرونا آلوده شده‌اند و از آن میان دست‌کم سه میلیون و ۹۶ هزار و ۵۷۹ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که هند با فاجعه‌بارترین وضعیت شیوع کرونا در جهان روبرو است و میزان آمار روزانه ابتلا به کرونا در این کشور به بیش از ۵۰ هزار نفر رسیده است و روزانه حدود دو هزار نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست می‌دهند.

در حال حاضر تعداد مبتلایان به کرونا در هند به حدود ۱۷ میلیون نفر رسیده و تعداد قربانیان کرونا در این کشور نیز به بیش از ۱۹۲ هزار نفر رسیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد