اونس طلا2215.2
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تردد مسافر و کالا به کشور هندوستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است/محدودیت پرواز به ۴۱ کشور

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از ممنوعیت پروازها بین ایران و پاکستان و هند تا اطلاع ثانوی خبر داد و گفت: این ممنوعیت از ساعت ۲۴ امشب اجرایی می شود.

به گزارش سایت طلا،محمدحسن ذیبخش اظهار کرد: براساس تصمیمات وزارت بهداشت در خصوص پروتکل‌های مراقبت بهداشتی مرزی در مسافرت‌های هوایی و همچنین شناسایی ویروس جهش یافته کرونا در آن کشورها، پروازها به/ از دو کشور هند و پاکستان از ساعت 24 امشب ممنوع می شود.

وی با تاکید بر اینکه پرواز برنامه ای بین ایران و هند وجود ندارد و در حال حاضر پروازها محدود و به صورت موردی انجام می شود، افزود: پذیرش مسافر کانکشن از کشورهای مذکور نیز ممنوع خواهد بود.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه در زمان حاضر محدودیت پروازی به 41کشور وجود دارد، تصریح کرد: پرواز از مبدأ و مقصد کشورهایی که در لیست شرایط ویژه قرار دارند ممنوع بوده و کشورهایی که در لیست کشورهای پرخطر قرار دارند ملزم به انجام تست مجدد در ایران هستند.

وی یادآور شد: عدم منع تردد مستلزم ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96 ساعته در مبدا و انجام تست مجدد پس از ورود به کشور برای مسافران بالای 8 سال در کشورهای پر خطر است و تردد در سایر کشورها با الزام ارائه تست PCR منفی با اعتبار 96 ساعته در مبدا و انجام مراقبت‌های سندرومیک پس از ورود به کشور و انجام تست مجدد در صورت نیاز بلامانع است.

به گفته ذیبخش، ارائه تست PCR فقط در آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت امورخارجه ایران در کشورهای مبدأ دارای اعتبار است.

تردد مسافر و کالا به کشور هندوستان تا اطلاع ثانوی ممنوع است

در نامه عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور و فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، که ساعتی قبل برای وزیر راه و شهرسازی ارسال شد، با استناد به درخواست واصله ظهر امروز ۴ اردیبهشت ماه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دستور رییس جمهور، ناظر بر خطرات ویروس کرونای جهش یافته هندی، ضمن اعلام ممنوعیت هر گونه تردد مستقیم و غیر مستقیم مسافر و کالا از طریق مرزهای زمینی، هوائی و دریایی با کشور هندوستان تا اطلاع ثانوی، تصریح شده است: لطفاً بدون فوت وقت و ظرف روزجاری، با همکاری دستگاه های مسئول، تمهیدات لازم دراین خصوص معمول ونتیجه دراسرع وقت به قرارگاه شود.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، در این نامه، با یادآوری مسئولیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نظارت بر تحقق ممنوعیت یادشده، تصریح کرد: وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی بعنوان مسئول نظارت بر فرآیند اجراء، موظف است؛ متخلفین از این ابلاغیه را بلادرنگ به مراجع قضایی معرفی و نتایج امر را بصورت روزانه به قرارگاه عملیاتی اعلام نماید.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: در مسیر اجرای این ماموریت، تمامی وزارتخانه‌ها، نیروهای مسلح و دیگر نهادهای مسئول و معین، همچون گذشته، کمال همکاری را با وزارت راه و شهرسازی خواهند داشت.

فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا در ابلاغیه‌ها و مکاتبات دیگری با استانداران استان‌های مرزی شرق کشور و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح، دیگر تدابیر و اقدامات لازم برای تحقق ممنوعیت مسافر از مبدأ اولیه یا ثانویه کشور هندوستان را خواستار شد.

همچنین عصر امروز، کمیته امنیتی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا در جلسه فوق العاده خود، روند اجرای ابعاد مختلف دستور فرمانده قرارگاه را با حضور دستگاه های ذیربط، تمهید می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد