اونس طلا2394.45
مظنه16,191,000
18 گرم3,737,700
ارزش سکه36,478,323
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,350,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

پیش بینی هفتگی قیمت طلا

قیمت طلا در هفته گذشته برای رسیدن به سطوح بالای پیشین خود تلاش زیادی را نشان داد اما نتوانست با موفقیت این کار را انجام دهد. با این وجود کارشناسان معتقدند چشم انداز طلا همچنان مثبت است.

پیش بینی هفتگی قیمت طلا


قیمت طلا در هفته گذشته برای رسیدن به سطوح بالای پیشین خود تلاش زیادی را نشان داد اما نتوانست با موفقیت این کار را انجام دهد. با این وجود کارشناسان معتقدند چشم انداز طلا همچنان مثبت است.

قیمت هر انس طلا در لحظه نوشتن این خبر 1776 دلار است. این در حالی است که اونس طلا توانست تا 1795 دلار نیز رشد کرده و به بالا ترین سطح در چند ماه گذشته برسد.

به گزارش سایت طلا تحلیلگران با وجود ناتوانی طلا در رسیدن به سطح 1800 دلار معتقدند که فلز زرد در کوتاه مدت همچنان مثبت خواهد بود و به حرکت صعودی خود ادامه خواهد داد.

پیش بینی طلا

مهم ترین عواملی که باعث پیش بینی مثبت سرمایه گذاران نسبت به آینده قیمت طلا شده است را می توان ریزش شدید قیمت بیت کوین و همچنین دو برابر شدن مالیات بر سرمایه برای شهروندان ثروتمند آمریکایی دانست.

بیت کوین که محبوب ترین رمز ارز در جهان است در روز جمعه کاهش بسیار شدیدی را تجربه کرده و به زیر 50 هزار دلار سقوط کرد. هم اکنون قیمت هر بیت کوین 49,862 دلار می باشد که پایین ترین سطح در 2 ماه گذشته است.

طی ماه های گذشته یکی از دلایل کاهش محبوبیت طلا و عدم افزایش قیمت آن، بیت کوین بود چرا که سرمایه گذاران وارد بازار بیت کوین شده بودند و حال با این ریزش شدید به سمت طلا باز خواهند گشت.

قیمت طلا

در حال حاضر بیت کوین برای صعودی شدن لازم است سطح 54 هزار دلار را برای بار دیگر به دست آورد اما در صورتی که سطح 48 هزار دلاری را ازدست بدهد می تواند تا 43 هزار دلار نیز سقوط کند.

از طرف دیگر افزایش مالیات بر سرمایه برای ثروتمندان آمریکایی تا 43.4 درصد می تواند باعث کاهش ارزش بازار سهام، رمز ارز ها و از همه مهم تر کاهش ارزش شاخص دلار می شود.

همچنین کارشناسان پیش بینی می کنند که افزایش مالیات بر سرمایه می تواند باعث ایجاد یک دوره رکود تورمی در اقتصاد آمریکا شود که باعث رشد بیشتر فلز زرد خواهد شد.

در کنار این موارد ما در روز های آینده شاهد بسته محرک مالی زیر ساختی بایدن نیز خواهیم بود که می تواند بیش از پیش شاخص دلار آمریکا را تضعیف کند و همه این ها در کنار یکدیگر باعث محبوبیت هر چه بیشتر طلا خواهد بود.

قیمت طلا در ششرایط کنونی یک مقاومت بسیار قدرتمند برای ورود به سطح 1800 دلاری داشته و طبق نظر تحلیلگران در صورت شکسته شدن این سطح قیمت ها افزایش چشمگیری خواهند یافت.

پاویلونیس کارشناس ارشد بازار طلا می گوید فلز زرد هنگامی که از مقاومت 1800 دلاری عبور کند دیگر مقاومت های چندان زیادی را پیش روی خود نخواهد داشت که در نتیجه می تواند رشد زیادی نشان دهد.

وی در ادامه گفت که در هفته گذشته طلا عملکرد خوبی داشته است و برای اینکه بتواند به بالای 1800 دلار صعود کند شاخص دلار باید به زیر 90 بازگردد. در این شرایط طلا می تواند به راحتی تا 1900 دلار نیز رشد کند.

در این میان کارشناسان هشدار داده اند که شاخص های مثبت اقتصاد کلان می تواند باعث فشار نزولی بر طلا شده و مانع رشد ان شود در نتیجه لازم است در روز های پیش رو توجه زیادی به داده های اقتصادی داشت.

طلای جهانی

در روز های پیش رو مهم ترین رویداد کنفرانس مطبوعاتی فدرال رزرو در روز چهارشنبه خواهد بود که می تواند تاثیر بسیار زیادی بر بازار های مالی داشته باشد.

پیش بینی می شود که فدرال رزرو تغییر قابل توجهی در سایت های پولی خود ایجاد نکرده و نرخ بهره را نزدیک به صفر باقی نگه دارد که می تواند به نفع طلا باشد.

دیگر رویداد های مهم اقتصادی هفته پیش رو؛ اعلام نرخ بهره توسط بانک مرکزی ژاپن، اعلام تولید ناخالص ایالات متحده، نرخ مدعیان بیکاری ایالات متحده و معاملات مسکن می باشد. همچنین در روز های آینده بایدن اولین سخنرانی خود را در نشست مشترک با کنگره ایراد خواهد کرد.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد