اونس طلا2301.94
مظنه15,686,000
18 گرم3,621,100
ارزش سکه35,340,558
قدیم (بهار)39,800,000
جدید (امامی)42,900,000
نیم25,200,000
ربع15,300,000

سازمان بهداشت جهانی خواستار اطلاعات موارد لخته خون با واکسن آسترازنکا هستند

متخصصان سازمان بهداشت جهانی، خواستار اطلاعات موارد لخته خون با واکسن کروناAstraZeneca از خارج از اروپا هستند.

به گزارش سایت طلا ،متخصصان سازمان بهداشت جهانی، خواستار اطلاعات موارد لخته خون با واکسن کروناAstraZeneca از خارج از اروپا هستند

گروه مشاوره استراتژیک سازمان بهداشت جهانی (SAGE) اعلام کرد که ارتباط بین واکسن کرونا AstraZeneca و لخته شدن خون قابل قبول است اما تأیید نشده و تأکید می کند که وقایع گزارش شده "بسیار نادر" است.

مشاوران واکسن سازمان بهداشت جهانی روز پنجشنبه خواستار اطلاعات بیشتر در مورد بروز لخته شدن خون در افرادی شدند که واکسن کرونا AstraZeneca را در خارج از اروپا دریافت کرده اند.

گروه مشاوره استراتژیک سازمان بهداشت جهانی (SAGE) در زمینه ایمن سازی، راهنمایی های خود را در مورد استفاده از واکسن کرونا AstraZeneca به روز کرد و اقدامات احتیاطی را با توجه به اطلاعات لخته شدن خون در اروپا، از نو نوشت.

آژانس سازمان ملل متحد در بیانیه ای تأکید کرد: " سازمان بهداشت جهانی همچنان به نتیجه گیری ادامه می دهد که آیا مزایای این واکسن ها بیشتر از خطرات آن است یا خیر."

در تاریخ 7 آوریل ، گروه مشاوره استراتژیک سازمان بهداشت جهانی (SAGE) گفت که ارتباط بین واکسن AstraZeneca و لخته شدن خون قابل قبول است اما تأیید نشده و تأکید کرد که وقایع گزارش شده "بسیار نادر" است.

با توجه به شواهدی که از برنامه های واکسیناسیون در حال انجام است، آنها توصیه های خود را در مورد واکسن AstraZeneca که مطابق با گزارش AFP در 157 منطقه استفاده شده است، به روزرسانی کرده اند

گروه مشاوره استراتژیک سازمان بهداشت جهانی (SAGE) گفت که بیشتر موارد لخته شدن خون در انگلیس و اتحادیه اروپا گزارش شده است، موارد بسیار کمی در کشورهای دیگر بوده اند.

آنها گفتند: هنوز نامعلوم است که آیا خطر لخته شدن خون از دوز دوم واکسن است یا خیر. در حالی که توصیه می کنند به کسانی که پس از تزریق اولین دوز به لخته خون دچار شده اند، دوز دوم واکسن را نزنند.

سندرم بسیار نادر

در راهنمای جدید آمده است: "یک سندرم بسیار نادر لخته شدن خون همراه با تعداد کم پلاکت، که به عنوان ترومبوز همراه با سندرم ترومبوسیتوپنی (TTS) توصیف شده است، حدود چهار تا 20 روز پس از واکسیناسیون گزارش شده است."

"یک رابطه معمولی بین واکسن و سندرم ترومبوسیتوپنی (TTS) وجود دارد. اگرچه مکانیسم بیولوژیکی این سندرم هنوز در حال بررسی است.

"بیشتر این موارد از انگلستان و اتحادیه اروپا گزارش شده است. از نظر میزان گزارش شده، تغییرات جغرافیایی قابل توجهی وجود دارد. با وجود استفاده گسترده از واکسن، موارد بسیار کمی از کشورهای غیر اروپایی گزارش لخته خون شده است.

"برآورد خطر در خارج از اروپا به جمع آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات بیشتری نیاز دارد."

این واکسن در حال حاضر، ستون فقرات طرح کوواکس را تشکیل می دهد، که اطمینان می دهد کشورهای فقیرتر می توانند به دوزها دسترسی پیدا کنند و اهدا کنندگان هزینه آن را تأمین می کنند.

کوواکس تاکنون بیش از 40.5 میلیون دوز واکسن کرونا را به 118 منطقه ارسال کرده است.

راهنمای گروه مشاوره استراتژیک سازمان بهداشت جهانی (SAGE) گفت که اطلاعات انگلیس، در تاریخ 31 مارس، نشان می دهد که خطر ابتلا به سندرم ترومبوسیتوپنی (TTS) تقریبا یک مورد در هر 250،000 فرد بزرگسال واکسینه شده است، در حالی که این میزان در اتحادیه اروپا یک در 100،000 نفر تخمین زده شده است.

طبق گفته اطلاعات فعلی اروپا، احتمال خطر در بزرگسالان جوان تر، بالاتر از افراد مسن است.

در این گزارش آمده است: "هنوز هیچ عامل خطر خاصی شناسایی نشده است."

آمار بر اساس منطقه، سن و جنسیت

در حالی که تأکید شده است که مزایا واکسیناسیون علیه کرونا "بسیار بیشتر از خطرات آن" است، ارزیابی ممکن است بین کشورها متفاوت باشد.

در این راهنما آمده است: "کشورها باید وضعیت همه گیری، خطرات فردی و جمعیتی، در دسترس بودن سایر واکسن ها و گزینه های جایگزین برای کاهش خطر را در نظر بگیرند."

واکسن آسترازنکا

"نسبت مزایا و خطر در گروه های سنی مسن، بیشتر است.

"در حال حاضر مشخص نیست که آیا خطر ابتلا به سندرم ترومبوسیتوپنی (TTS) با دوز دوم وجود دارد."

بخش مانیتورینگ و نظارت بر ایمنی نیز بازنویسی شد و توصیه می شود تحقیق در مورد عوارض جانبی جدی از جمله ترومبوز سینوس سیاهرگ مغزی و حوادث ترومبوتیک همراه با ترومبوسیتوپنی انجام شود.

همچنین خواستار تحقیق در مورد بروز سندرم ترومبوسیتوپنی (TTS) براساس منطقه، سن و جنسیت نیز شد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد